اسنپ به فروش می‌رسد

خروج ام تی ان از ایران و فروش اسنپ

گروه MTN به دنبال واگذار کردن دارایی‌های فرعی و یکپارچه کردن فعالیتهایش و تهیه نقدینگی برای کاهش بار بدهی خود است.

سهامدار ایرانسل در راستای خروج از بازار خاورمیانه، قصد دارد سهام خود در اپلیکیشن تاکسی آنلاین ایرانی اسنپ را به فروش برساند.

به گزارش مجله ایکسب به نقل از ایسنا، رالف ماپیتا، مدیر مالی گروه MTN که بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقاست، اظهار کرد: اگرچه اسنپ جایگاه برتر را در بازار تاکسی اینترنتی ایران در اختیار دارد، اما MTN سرمایه گذاری در این اپلیکیشن را یک کسب و کار غیراصلی می‌بیند. از سوی دیگر شرکت MTN ایرانسل همچنان برای این گروه کلیدی است.

راب شوتر، مدیرعامل شرکت MTN اواخر هفته گذشته اعلام کرد این شرکت قصد دارد از بازار خاورمیانه خارج شده و در بازار آفریقا متمرکز شود.

به گفته وی، فضای خاورمیانه پیچیده‌تر شده و این منطقه سهم کمتری در درآمد‌های این گروه پیدا کرده است.

MTN Celebrates 17 Years in Nigeria. Here are 7 Facts You Should Know About  the Telco - Technext

گروه MTN در اسنپ که روزانه دو میلیون سفر در ایران دارد، ۴۳ درصد سهم دارد.

به گفته مدیرعامل گروه MTN، خروج این شرکت از خاورمیانه تدریجی انجام خواهد شد و در ابتدا زیرمجموعه هایش در یمن، افغانستان و سوریه به فروش گذاشته خواهد شد. این بازار‌ها تنها حدود چهار درصد در درآمد ناخالص MTN سهم داشته اند. سهم ۴۹ درصدی این شرکت در MTN ایرانسل در مدت سه تا پنج سال آینده فروخته خواهد شد.

مدیرمالی MTN اظهار کرد: درآمد خدمات ایرانسل یک سوم رشد کرده و فروش دیتای این شرکت در سال گذشته در بحبوحه چالش‌های ناشی از کاهش ارزش ارز و تورم بالا، تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، دو برابر شد. خارج کردن درآمد از ایران که دومین بازار بزرگ MTN از نظر شمار مشترکان است، به دلیل تحریم‌های وضع شده از سوی رییس جمهور آمریکا دشوار بوده است. این شرکت پیش از وضع مجدد تحریم‌های آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸، موفق شد یک میلیارد دلار از درآمدش را از ایران خارج کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گروه MTN به دنبال واگذار کردن دارایی‌های فرعی و یکپارچه کردن فعالیتهایش و تهیه نقدینگی برای کاهش بار بدهی خود است.

منبعایسنا
مطلب قبلیخبر خوش اقتصادی دولت؛ آیا تحریم‌ها برداشته می‌شود!
مطلب بعدیآموزش مبانی بورس؛ آشنایی با تحلیل بنیادین یا فاندامنتال

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید