اختصاص 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 2 هزار میلیاد تومان سرمایه به بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر عبدالمهدی بخشنده در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در زمینه اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: امسال این صندوق 2 هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در بانک ها سپرده گذاری کرده و ما باید طرح های تولیدی و متقاضیان را برای جذب این تسهیلات به بانک ها معرفی کنیم.

وی با بیان این که سال گذشته نیز نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان از سرمایه صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافت، اظهار داشت: عمده این تسهیلات به مرور جذب شده است.

بخشنده افزود: بخش کشاورزی دارای یک سهم ارزی از حساب صندوق توسعه ملی است که سال گذشته از این محل نزدیک به یک میلیارد دلار در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به آن دسته از تولید کنندگان که نیاز به واردات تجهیزات دارند مانند پرورش دهندگان ماهی در قفس، واحدهای صنایع غذایی و بسته بندی و خرید کشتی توسط صیادان تعلق می گیرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اذعان به این که در پرداخت تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی محدودیتی وجود ندارد، گفت: اگر طرح هایی در وزارت جهاد کشاورزی تصویب شود و ما نیاز ارزی آن را تشخیص دهیم برای دریافت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی، معرفی می کنیم.

وی در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی تصریح کرد: تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سطح عمده با وزارت جهاد کشاورزی است و در سطح خرده فروشی نظارت را باید سازمان بازرسی، تعزیرات و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنند انجام دهند.

بخشنده با اشاره به این که قیمت گوشت منجمد گوساله وارداتی در بازار چندان تغییری نداشته، ادامه داد: گوشت گرم گوسفندی وارداتی نیز به صورت شقه در بازار مصرف که به طور عمده میادین میوه و تره بار است با قیمت بین 31 هزار و 500 تا 34 هزار تومان عرضه می شود.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزا کاران و چایکاران نیز گفت: 97 درصد طلب کلزاکاران پرداخت شده و تقریبا خرید کلزا رو به اتمام است و همچنین 68 تا 70 درصد پول چایکاران نیز به حساب شان واریز شده که برای 30 درصد باقیمانده به دنبال منابع هستیم.

مطلب قبلیصادرات مواد پتروشیمی به ۳,۵ میلیارد دلار رسید
مطلب بعدینرخ سود سپرده‌های یکساله 15 درصد و کوتاه مدت 10 درصد تعیین شد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید