احتمال رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات در دانشگاهها

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته این وزارتخانه در حال رایزنی با دادستانی کل کشور برای رفع فیلتر بلاگ اسپات و یوتیوب در دانشگاهها است.

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بهره‌برداری نسل سوم شبکه علمی کشور، گفته است با دادستانی کل کشور مذاکرات جدی انجام داده‌ایم که دو سرویس بلاگ اسپات و یوتیوب در دانشگاه‌ها رفع فیلتر شود و در اختیار دانشجویان و استادان قرار گیرد.

آقای جهرمی گفت با توجه به حجم درخواست‌هایی که از مجموعه دانشگاهی بیشتر برای دو سرویس خاص بلاگ اسپات که منبع بزرگی برای به اشتراک گذاشتن مقالات علمی است و همچنین یوتیوب داشتیم، درخواست‌هایی را به دادستانی ارسال کردیم.

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضع دادستانی این است که اگر ما به عنوان مجری بتوانیم نظام کنترل خطوط قرمز را پیاده سازی کرده و در کنار هم قرار دهیم مخالفتی با این مساله نخواهند داشت. با توجه به این که برخی از این سایت‌ها به صورت رمزی هستند و قابلیت فیلترینگ هوشمند ندارند، این کار شاید در قالب مذاکره با سرویس دهنده یا استفاده از راهکارهای دیگری انجام شود.

به گفته وی نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه فیلترینگ به شدت موضوع را پیگیری می‌کنند و مطالب برای ارایه این درخواست آماده شده است.

مطلب قبلی80 درصد مردم دچار کمبود ویتامین D؛ طرح غنی سازی اجباری شیر در دولت
مطلب بعدیآمازون خرید فروشگاه اینترنتی سوق را نهایی کرد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید