آیا مهندسان مدیران بهتری هستند؟

5 اسفند روز مهندس

در گذشته مردم معتقد بودند که برای مدیرعامل شدن باید مدرک مدیریتی یا مالی داشته باشند؛ اما امروزه همه چیز تغییر کرده است و مدیرعامل ۷ مورد از با ارزش‌ترین شرکت‌های دنیا مهندس هستند.

به گزارش اقتصادبرتر به نقل از inc،  امروزه مدیرعامل ۷ شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ دنیا مهندس هستند. کدام ویژگی در مهندسان باعث شده است که این افراد مهارت‌های رهبری داشته باشند؟

در گذشته مردم معتقد بودند که برای مدیرعامل شدن باید مدرک مدیریتی یا مالی داشته باشند؛ اما امروزه همه چیز تغییر کرده است و مدیرعامل ۷ مورد از با ارزش‌ترین شرکت‌های دنیا مهندس هستند.

البته جای تعجب نیست که همه‌ آن‌ها از جمله اپل، آلفابت، مایکروسافت، آمازون، فیسبوک و تنسنت بزرگ‌ترین شرکت‌های “سیلیکون‌ولی” هستند.

بیشتر بخوانید

فهرست ارزشمندترین برندهای دنیا

 

در اینجا برخی از دلایلی که باعث شده مهندسان بتوانند در بزرگترین شزکت های دنیا مدیریت موفقی داشته باشند شرح می دهیم:

 مهارت در پیدا کردن مشکل و حل مسئله

حل کردن مسائل یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در رشته‌ی مهندسی یاد می‌گیرید. استراتژی‌های زیادی برای پیدا کردن مشکلات و ارائه‌ راه حل برای آن‌ها وجود دارد.
مهندس‌ها مخرب نیستند؛ بلکه دوست دارند بدانند ابزارها چگونه کار می‌کنند و باز کردن قطعات بهترین راه حل این موضوع است.

 پذیرفتن شکست به‌عنوان بخشی از فرآیند

اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار خود را یک‌شبه رشد دهید باید اهل ریسک کردن باشید. این یعنی ممکن است در طول مسیر بارها با شکست مواجه شوید.
مهندسان می‌دانند که شکست یعنی یک پله به جواب نزدیک‌تر شده‌اند.

 فرهنگ یادگیری مداوم

مهندسان طوری تربیت می‌شوند که نسبت به یادگیری مشتاق باشند. زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنید، با چند زبان برنامه‌نویسی آشنایی پیدا می‌کنید؛ اما ممکن است زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوید این زبان‌ها قدیمی و از رده خارج شده باشند. شما به‌عنوان یک مهندس باید مدام در حال یادگیری موضوعات جدید باشید.
این موضوع در مورد کسب‌و‌کار نیز صدق می‌کند. باید موضوعات روز دنیا را پیگیری کنید و قبل از رقبا به فکر پیدا کردن راه حلی برای آن باشید.

اصطلاح رئیس اغلب با مفاهیم منفی بارگیری می شود ، به خصوص این روزها با نیروی کار جوانی جدید. نقش مایکل اسکات توسط استیو کارل در سریالهای تلویزیونی پرطرفدار ایفای نقش کرده است که این دفتر به طور جبران ناپذیری به چهره کارفرمایان در همه جا آسیب رسانده است. وقتی تصویری از یک رئیس به ذهن می رسد ، ممکن است به کسی فکر کنیم که در صدور دستورات و انجام کارها تهاجمی است – اما بدون اینکه وقت و اعتبار زیادی به آنچه که ممکن است دیگران در تیم داشته باشند در این مورد می گویند ، فکر کنیم. رئیس با ارتباطات به روشی یک طرفه برخورد می کند: از بالا به پایین. وقتی برای رئیس کار می کنید ، یاد می گیرید که سر خود را پایین نگه دارید و آنچه را به شما گفته می شود – انجام دهید و هیچ چیز دیگری. قدرت رسمی ابزار اصلی است که توسط یک رئیس استفاده می شود. رویکرد رئیس می تواند در شرایط خاص کار کند.

تعریف کلاسیک از مدیر کسی است که در تلاش برای هدایت و راهنمایی افراد به منظور دستیابی به نتایج مطلوب ، آنها را راهنمایی و راهنمایی می کند. وقتی به مدیران فکر می کنم ، به سازمان دهندگان ، تخصیص دهنده ها و متصدیان  فکر می کنم که سعی می کنند موانع را  پاک کنند.

*5 اسفند ماه بر همه مهندسان ایرانی مبارکباد

مطلب قبلیهنر جنگ با کرونا
مطلب بعدیدو تهدید بزرگ صادرات

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید