کارآفرینان بزرگ برای شروع دوباره، چه شغلی را انتخاب می‌کردند

اگر کارآفرینان مجبور بودند شغل جدیدی را آغاز کرده یا فرصت شروع کار جدیدی را پیدا می‌کردند، چه کاری را انتخاب می‌کردند؟

آیا تا به حال با افرادی برخورد کرده‌اید که اغلب شغل خود را تغییر می‌دهند؟ ممکن است این مساله باعث تعجب‌تان شده باشد. ولی جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده هر شخص ممکن است در طول زندگی خویش ۱۰ تا ۱۵ بار شغل خود را تغییر دهد.

اگر شما نیز اکثر مواقع به شروع یک کار جدید یا تغییر شغل فکر می‌کنید، باید بگوییم که تنها نیستید. در حقیقت، یافتن یک ایده و شغل جدید موضوعی است که حتی موفق‌ترین کارآفرین‌ها نیز به آن فکر می‌کنند.

اگر برای شروع یک کار جدید به یک مرجع و راهنما نیاز دارید، در این مقاله به بررسی سخنان موفق‌ترین کارآفرین‌ها در این مورد می‌پردازیم.

تغییر شغل(change job)

بیل گیتس کارآفرین و یکی از ثروتمندترین افراد جهان به احتمال زیاد در صورت شروع یک کار جدید در زمینه هوش مصنوعی، انرژی و زیست‌شناسی فعالیت می‌کرد.

هوش مصنوعی در دنیای امروز جایگاه بسیار عمیقی دارد و تاثیر آن را می‌توان در همه جای جهان و زندگی مردم دید. به نظر من فعالیت حرفه‌ای در این رشته می‌توانست یک زندگی هیجان‌انگیز را برای من رقم بزند.

وارن بافت که به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته شده است، در پاسخ این سوال دوباره کار سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کند.

من همیشه و در هر سنی از کارم لذت برده‌ام و به آن به چشم یک تفریح نگریسته‌ام و فکر می‌کنم به غیر از کار سرمایه‌گذاری، در هر کار دیگری شکست می‌خوردم.

تغییر شغل(change job)

باربارا کورکوران کارآفرین مشهور که از طریق سریال شارک تانک کار جدیدی را آغاز کرده‌ است، نظر متفاوتی در این مورد دارد:

برای من فرقی نمی‌کند که یک دکه هات‌داگ داشته باشم یا مشغول راه‌اندازی یک تکنولوژی جدید باشم، مهم این است که من به کار خود ایمان داشته باشم و تمام تلاش خود را به کار بگیرم.

مارک کوبان می‌خواهد به سخت کار‌کردن ادامه دهد:

من در طول روز به کار فروش خواهم پرداخت و شب‌ها نیز متصدی کافه خواهم بود و شک ندارم که دوباره به یک مولتی‌میلیادر تبدیل خواهم شد.

کریگ هندلی بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت لیسن‌تراست می‌خواهد در کارهای گروهی و شبکه‌ای فعالیت کند:

موقعیت فعلی خود را در جامعه و در میان دوستان و آشنایان ارزیابی کنید. لیستی از سوال‌هایی که می تواند باعث شناخت بهتر خودتان شود را تهیه کنید. ارزش‌های خود را بشناسید. به دنبال کسی باشید که توانایی انعکاس رویاهای شما را داشته باشد. سعی کنید که در رویداد‌های مختلفی شرکتی کنید که در آن‌ها گروه‌های متنوعی از مردم با توانایی کمک به شما حضور دارند. حتی اگر اجازه ورود به مجلس را نداشته باشید نشستن در لابی احتمال ملاقات فردی مناسب را افزایش خواهد داد. از صحبت کردن با دیگران نترسید و سعی کنید با همه ارتباط برقرار کنید.

تغییر شغل(change job)

تای لوپز کارآفرین و مرد سرشناس رسانه‌های اجتماعی قصد دارد به مطالعه کتاب‌های تاریخی بپردازد:

من کارم را با خواندن تاریخ شروع خواهم کرد.شما فقط یک بار زندگی خواهید کرد و از اتفاقات پیش روی خود مطلع نیستید. با درک و احساس تاریخ و درس گرفتن از اشتباه‌ها و شکست‌های بزرگ دیگران می‌توانید برای زندگی خود تصمیم‌های بهتری بگیرید.

طبق آمار ارائه شده در ژانویه سال ۲۰۱۶ توسط اداره کار متوسط زمانی که یک کارمند به یک کار ثابت مشغول است حدود ۴.۲ سال است. تغییر شغل و شروع یک کار جدید می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند زندگی افراد داشته باشد. اگر شما نیز از شرایط فعلی شغلی خود راضی نیستید می‌توانید شغلتان را تغییر دهید و کار مورد علاقه‌ی خود را انجام دهید.ش

توسطظریفه نارخو
منبعزومیت
مطلب قبلیوزارت اقتصاد رسما اعلام کرد: ردپای آمریکا در اغتشاش ارزی ایران
مطلب بعدیواردات خودرو بار دیگر آزاد می‌شود؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید