خانه خودرو ولوو از دو سال دیگر فقط خودروهای الکتریکی و هیبریدی می سازد

ولوو از دو سال دیگر فقط خودروهای الکتریکی و هیبریدی می سازد

ولور می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون خودروی الکتریکی بفروشد.

این شرکت اولین خودروساز قدیمی است که از توقف تولید و استفاده از موتورهای احتراق درون‌سوز خبر می‌دهد.

ولوو در نظر دارد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ پنج مدل کاملا الکتریکی و چند مدل هیبریدی به بازار عرضه کند. با وجود این تا آن زمان تولید مدل‌هایی که با موتورهای احتراقی کار می‌کنند ادامه خواهد داشت .

جیلی، مالک چینی شرکت ولوو، بیش از یک دهه است که در حال پیش بردن برنامه‌اش برای ساخت و توسعه خودروهای الکتریکی است. اکنون این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک میلیون ماشین الکتریکی بفروشد.

ولوو قصد دارد بین سال های 2019 تا 2021، 5 مدل خودروی تمام برقی را روانه بازار کند که از این میان، دو نمونه از سری قدرتمند و جذاب «Polestar» بوده و سه مدل دیگر برای کاربری روزمره طراحی خواهند شد.

این شرکت همچنین برنامه هایی برای تولید خودروهای هیبریدی ملایم (mild-hybrid) نیز دارد که در این اتومبیل ها، موتور الکتریکی انرژی هدر رفته در زمان حرکت با دنده خلاص و همچنین هنگام ترمزگیری را بازیابی کرده و به مدار باز می گرداند.

هاکان ساموئلسون، مدیر عامل بخش خودروسازی ولوو می‌گوید: “اعلام این خبر پایانی است بر دوره خودروهای مجهز به موتور صرفا احتراقی”.

به گفته آقای ساموئلسون “مردم بیش از پیش به دنبال خودروهای الکتریکی هستند و ما قصد داریم تقاضای حال و آینده مشتری‌هایمان را در نظر بگیریم‌”.خبر مربوط به شرکت ولوو بعد از آن منتشر می‌شود که تسلا، سازنده عمده خودروهای الکتریکی، روز یکشنبه دوم ژوییه اعلام کرد که تحویل اولین سری از خودروهای تولید انبوه مدل ۳ خود را تا آخر این ماه میلادی آغاز می‌کند.

ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا گفته است که این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۷ ماهانه ۲۰ هزار خودروی مدل ۳ تولید کند.

تسلا در حال حاضر سود نمی‌دهد، اما در بازار سهام ارزشی معادل ۵۸ میلیارد دلار دارد. این میزان ۲۵ درصد بیش از ارزش فورد، شرکت بزرگ خودروسازی است.

مطلب قبلیسازمان امور مالیاتی: از کارتخوان‌ها، مالیات بر ارزش افزوده نمی‌گیریم
مطلب بعدی۳ میلیارد دلار اعتبار اسنادی در بهار ۱۳۹۶/ اینفوگرافیک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید