واگذاری زورق به علی بابا با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومانی سر آوا

دو شرکت بزرگ در حوزه‌ی گردشگری، علی بابا و زورق، بر اساس یک قرارداد ۹۰ میلیارد تومانی ادغام شدند.

زومیت گزارش داده است که همزمان با کنفرانس D8 در پارک فناوری پردیس، دو شرکت علی‌بابا و زورق اعلام کردند که بر اساس قراردادی با یکدیگر ادغام شده‌اند. گزار‌ش‌ها حاکی از آن هستند که این ادغام در راستای توسعه‌ی صنعت گردشگری، اشتغال‌زایی بومی و خلق ارزش از طریق هم‌افزایی تجربه‌ی کارآفرینان و توان سرمایه‌گذاران صورت گرفته است و موجب تقویت روحیه‌ی مشترک در زیست‌بوم کارآفرینی ایران خواهد شد.

طی این توافق، شرکت سرآوا مبلغ ۲۲ میلیون دلار ( ۹۰ میلیارد تومان) در علی‌بابا، در ازای ۲۵ درصد از سهام این شرکت، سرمایه‌گذاری کرد. شرکت سرآوا پیش از نیز اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت دیجی‌کالا کرده بود و مالک ۶۰ درصد از سهام این شرکت است.

واگذاری زورق به علی بابا

بر اساس گزارش مدیران دو شرکت، این ادغام حاصل سرمایه‌گذاری مشترک صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران (ITDF) و شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس (SARAVA) بوده است. بر اساس این توافق شرکت‌های علی بابا، شرکت زورق و شرکت جاباما در هلدینگ توسعه تجربه شایسته سفر (توشا)، مالک سایت‌های علی‌بابا و جاباما، ادغام شده و مالکلیت زورق به این هلدینگ واگذار شده است.

ارزش هلدینگ توشا پس از این ادغام و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان ( ۹۶.۵ میلیون دلار) تعیین شده است. همچنین سرمایه‌گذاری سرآوا در راستای دستیابی به اهداف این ادغام ۹۰ میلیارد تومان ( ۲۲ میلیون دلار ) اعلام شده است. ⁣گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گریفون کپیتال، مشاوره و ارزش‌گذاری اين قرار داد را برعهده داشته است.

هلدینگ «توشا» پس از این ادغام و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان( ۹۶.۵  میلیون دلار) تعیین شده است.

مطلب قبلیمعدن مس سرچشمه کرمان/آلبوم عکس
مطلب بعدیخریداران کالاهای ایرانی چه کشورهایی هستند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید