همکاری شرکت ملی حفاری با ۳۰۰ سازنده داخلی

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از همکاری با حدود ۳۰۰ شرکت سازنده داخلی به منظور تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی عرشیان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری که در اهواز در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: تاکنون ۶۸ درصد اقلام پر مصرف شرکت ملی حفاری که قابلیت ساخت داخل دارند، بومی‎سازی شده است و برنامه‎ریزی شده که تا سه سال آینده این اقلام به صورت ۱۰۰ درصد تولید داخل شود.

وی ارزش قطعات و تجهیزات بومی سازی شده را۲۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تعداد قطعات و تجهیزات ساخت داخل در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با ۲۶ درصد رشد همراه بود و پیش بینی می شود امسال نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی این اقلام در قیاس با سال گذشته باشیم.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به همکاری این شرکت با ۳۰۰ شرکت سازنده داخلی، ادامه داد: ۶۷ درصد از این شرکت‎ها از استان خوزستان و ۳۳ درصد از دیگر استان‌های صنعتی کشور هستند.

عرشیان با بیان اینکه در ۲ سال گذشته افزون بر ۷۵ درصد از قراردادهای ساخت داخل به سازندگان بومی واگذار شده است، عنوان کرد: در باره ارتقای کیفیت ساخت داخل برنامه ریزی مناسبی در سه سال گذشته صورت گرفته است.

وی ادامه داد: براساس اقدامات انجام شده از قبیل بازنگری دانش فنی و نقشه‌های ساخت و همچنین تخصصی کردن ساخت داخل توسط سازندگان با امضای قراردادهای باز، گزارش عدم انطباق و عدم کیفیت در سال ۹۶ نسبت به دو سال پیش کاهش چشمگیری داشته است.

مطلب قبلیشل ۱۵ سال LNG کویت را تامین می‌کند
مطلب بعدیهشدار به تولیدکنندگان لبنیات؛ قیمت محصولات را به نرخ مصوب قبلی برگردانید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید