هاست پر سرعت و تاثیر آن در کسب و کار اینترنتی

هاست پر سرعت و تاثیر آن در کسب و کار اینترنتی

خرید هاست پرسرعت همیشه بخشی از  فرآیند ایجاد و نگه‌داری یک کسب و کار اینترنتی می‌باشد. البته در خرید یک هاست مناسب، فاکتورهای متعددی هستند که باید در نظر گرفته شوند، اما معمولا سرعت یکی از فاکتورهایی هست که تاثیر بسزایی در کیفیت سرویس دهی شما به کاربران و مشتریان دارد. علت هم واضح است! زمانی که شما سرعت بالایی در ارائه خدمات به مشتریان داشته باشید، آنها در نهایت قدردان شما خواهند بود، زیرا این احساس به آنها القا می‌شود که از زمانی که گذاشته‌اند بهترین استفاده را داشته‌ و اتلاف وقت نداشته‌اند.  در این مقاله جنبه‌های مختلف تاثیر هاست پرسرعت بر کسب و کارهای اینترنتی را بررسی می‌کنیم:

تهیه هاست پرسرعت از ارائه دهنده سرویس میزبانی معتبر

انتخاب ارائه دهنده هاست معتبر  اولین موردی هست که قبل از تهیه هاست پرسرعت باید مورد بررسی قرار بگیرد. چنانچه شما هاست پرسرعتی تهیه کنید اما در زمان کند شدن میزبانی، پشتیبانی خوبی به شما ارائه نشود و یا این اتفاق به کررات در طی میزبانی رخ دهد، درنهایت این واقعه به ضرر شما خواهد بود و نتیجه خوبی از آن کسب نخواهید کرد.  بنابراین قبل از تهیه میزبانی پرسرعت برای کسب وکار خود، درباره اعتبار و پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی، تحقیقات لازم را بعمل آورید.

صاحبان مشاغل کوچک می توانند از همکاری با ارائه دهنده میزبانی که سرورهای با کارایی بالا نگهداری می کند و از CDN برای اطمینان از تجربه کاربری عالی، بدون در نظر گرفتن موقعیت کاربر استفاده می کنند، سود ببرند.

تاثیر هاست پرسرعت بر روی سئوی تکینیکال

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، خرید هاست پرسرعت تاثیر مستقیم بر سرعت ارائه خدمات شما به مشتریان و کاربران خواهد داشت. اگر سرعت مناسبی در ارائه خدمات به مشتریان داشته باشید، آنها زمان بیشتری را صرف گذراندن در صفحات وب‌سایت شما خواهند کرد و  بنابراین conversion rate بهتری را کسب خواهید کرد. اما از سویی اگر کاربر زمان زیادی را صرف کند تا به محتوای یک صفحه دسترسی پیدا کند، احتمالا عطایش را به لقایش می‌بخشد و هرگز برنخواهد گشت!

گوگل این رفتار کاربر را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد و چون کُندی سایت را عاملی در تضاد با رضایت مشتری می‌داند، امتیاز سئوی تکنیکال شما را پایین می‌آورد و بدین ترتیب شما در نتایج سرچ گوگل کمتر دیده می‌شوید. این بدان معناست که کاربران کمتری می‌توانند شما را ببینند و شما جذب مخاطب کمتری را تجربه خواهید کرد.

تاثیر میزبانی پرسرعت از جنبه های دیگر

تاثیر هاست پرسرعت بر روی سئوی تکینیکال

لود سریع صفحات کاربران را جذب می کند و بانس ریت شما را کاهش می دهد

الگوریتم رتبه بندی گوگل شامل عوامل زیادی را دربر میگیرد،، اما به طور کلی ، رویکرد اولویت آن بررسی “تجربه کاربر” می‌باشد. صفحات با زمان لود سریع یا اصطلاحا سرعت بالا به احتمال زیاد کاربران را جذب می کند و منجر به bounce rate کمتر و متوسط ​​زمان ماندگاری بیشتر می شود. هر دوی این عوامل سیگنال های رتبه بندی هستند. بنابراین اگر بسیاری از افراد به دلیل کندی بارگذاری صفحات سایت شما را ترک کنند، بر SEO شما تأثیر منفی می گذارد. بنابراین هاست پرسرعت که یکی از عوامل تاثیر گزار در  سرعت لود وب‌سایت می‌باشد، تاثیر مستقیمی در بهبود تجربه کاربر و در نتیجه کسب و کار اینترنتی خواهد داشت.

گوگل سرعت لود سایت شما را در گوشی مویابل بررسی می‌کند!

گوگل مدتی است که سایت ها را بر اساس دوستی با موبایل  از نظر سرعت و واکنش‌گرایی رتبه بندی می کند، اما این روند جدی‌تر از قبل پیش می‌رود. این بدان معناست که الگوریتم آنها هنگام ارزیابی صفحات، نسخه دسکتاپ محتوای صفحه را نادیده می گیرد. شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در نسخه های دسکتاپ و تلفن همراه یکسان باشد. برای بررسی کامل تجربه کاربر به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود، به دنبال هاست پرسرعتی باشید که شما را متمرکز بر  استراتژی سئوی تکنیکال نگه دارد .

سرعت بالای صفحه باعث می شود سایت شما بیشتر قابل خزش باشد!

وقتی صفحات وب شما به سرعت لود می شوند، ربات‌های موتورهای جستجو می توانند به راحتی آن را پیدا کرده و محتوای شما را کشف و فهرست بندی کنند. گوگل نمی تواند نتایج جستجو را برای محتوایی که هرگز دیده نشده است برگرداند، بنابراین اطمینان از خزش در صفحاتِ سایت شما باید در اولویت لیست کارهای سئویی شما باشد.

اگر یک موتور جستجو در هنگام ایندکس مطالب شما صفحاتی با لود کُند یا خطا پیدا کند، همچنان به خزش ادامه می دهد. حتی اگر برخی از محتوای شما هنوز ایندکس نشده باشد،  این اتفاق می افتد. در صورت تکرار کُندی صفحات، ممکن است سایت شما را “نامعتبر” بشناسد و آن را از نتایج جستجوی برتر خارج کند.

ارائه دهنده هاست پرسرعت، ایندکس سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. آنها در رسیدگی به مسائل فنی متداول مربوط به سرعت صفحه وب ، مانند بهینه سازی تصاویر ، اطمینان از ساختار URL ساده و خزش لینک های شما، راهنمایی عملی ارائه می دهند.

فاکتورهای مهم در تهیه هاست پرسرعت

فاکتورهای مهم در تهیه هاست پرسرعت

اگر  بخواهیم عواملی که در سرعت یک هاست نقش دارند را در چند مورد و بطور خلاصه بیان کنیم، به موارد زیر خواهیم رسید:

  • ارائه دهنده هاست: شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی باید معتبر و با تجربه کافی باشد که سرویسی با برترین کیفیت را به شما ارائه دهد.
  • کانفیگ هاست: در زمان خرید هاست مناسب با کسب و کار اینترنتی خود، باید کانفیگی در نظر بگیرید که برای شما مناسب باشد. قبل از انتخاب میزان رم، SSD و پردازنده حتما تحقیقات لازم را به عمل آورید.
  • مقیاس‌پذیری: درصورتیکه بخواهید در مدت زمان خاصی تعداد کاربران خود را با تبلیغات افزایش دهید، بهتر است هاستی انتخاب کنید که قابل گسترش و توسعه خدمات میزبانی خود باشد.
  • پشتیبانی از هاست:  مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده هاست حتما از پشتیبانی لازم در مواقع  برخورد به مشکلات فنی را از شما خواهد داشت.

جمع‌بندی

در انتها به این نکته می‌رسیم که هاست پرسرعت ارتباط مستقیم با تجربه کاربر از سرویس دهی شما دارد. کاربران اینترنت بر اساس تجربه ای که در وب سایت خود دارند تصورات خود را از یک شرکت شکل می دهند و این مهمترین جنبه‌ای است که خدمات میزبانی وب تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین، جای تعجب نیست که تعداد بیشتری از مشاغل این تصمیم را جدی بگیرند. برای سازماندهی صحیح کلیه فرآیندهای پشتیبانی از مشتری ، فروش و بازاریابی در عصر دیجیتال ، سازمانها باید از همان ابتدا یک انتخاب هوشمندانه انجام دهند. توصیه های ارزشمند ذکر شده در بالا باید به صاحبان کسب و کار اینترنتی کمک کند تا پیشنهادات میزبانی وب فعلی را بهتر ارزیابی کنند و بفهمند که چگونه می توانند با انتخاب میزبانی پرسرعت که می تواند برنامه رشد آنها را دنبال کند، چگونه می توانند پتانسیل رشد خود را بهبود بخشند.

مطلب قبلیهمه چیز درباره قدیمی ترین هتل کیش
مطلب بعدیچگونه برای طرح جهش مسکن ثبت نام کنیم؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید