نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم افتتاح شد

نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم افتتاح شد

ششمین نمایشگاه تخصصی بین المللی کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم (قم شوز) افتتاح شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم عصر سه شنبه (۴ بهمن ۱۴۰۱) با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، علیرضا پیمان پاک دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت، جمعی از مسئولان این استان در محل نمایشگاه بین المللی قم افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور ۳۰۱ تولیدکننده کفش از امروز به مدت ۴ روز پذیرای متخصصان این عرصه است. در این نمایشگاه ۳۴ شرکت خارجی حضور دارند.

زمان برگزاری ششمین نمایشگاه تخصصی بین المللی کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم (قم شوز) ۴ لغایت ۷ بهمن ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ است.
در این نمایشگاه انواع کفش صندل و دمپایی، کفش طبی- ورزشی -مجلسی، چرم مصنوعی و فوم، زیره و قالب سازی، ماشین آلات و صنایع وابسته صندل ماشین‌آلات مواد اولیه و… عرضه می‌شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش صادرات است و با توجه به تخصصی بودن این نمایشگاه بازدید برای عموم آزاد نیست.

در حاشیه این نمایشگاه رئیس سازمان توسعه تجارت در مصاحبه‌ای اختصاصی با مجله اخبار صنعت چرم و کفش در مورد این نمایشگاه و تحقق اهداف صادراتی و تولیدی در عرصه تولید کفش گفت: ویژگی این نمایشگاه تخصصی بودن آن است. ضمن این که فراتر از نمایشگاه استانی برگزار شده و جنبه ملی دارد. برگزارکننده و مجری آن برنامه‌ریزی خوبی انجام داده و حضور مشتریان و مقامات بین‌المللی را فراهم کرده است.

پیمان پاک افزود: در سال‌های گذشته عموم نمایشگاه‌های بین‌المللی در تهران برگزار می‌شد اما نکته‌ای که رئیس‌جمهوری بارها بر آن تاکید دارند این است که از فرصت تجارت بین‌الملل و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی که یکی از مهم‎ترین دستورات دولت سیزدهم است استفاده شود به طوری که در استانها و سایر نقاط غیر از پایتخت این فرصت درک شود و یکی از این مناطق همین نمایشگاه‌ها است که با برگزاری این دست رویدادها استانها را فعال کنیم. به طور مثال استان قم در زمینه کفش دارای مزیت نسبی است و نقاط قوت بسیاری دارد.

وی افزود: در بازارهای اوراسیا حدود ۲ میلیارد دلار واردات در حوزه کفش و کیف وجود دارد همچنین در پاکستان و کشورهای افریقایی و کشورهای همسایه هم بازارهای بسیار خوبی داریم که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها ارتباط تجاری برقرار کرده و در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه استانی اقدامات مفیدی انجام دهیم لذا این نمایشگاه یک فرصت منحصر به فرد حوزه بین‌المللی است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت در مورد توان تولیدی کشور با توجه به محصولات ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد: در بعضی از کالاها قابلیت بسیار بالایی وجود دارد؛ هم قیمت‌ها بسیار رقابتی است و هم کیفیت. کالای ما از کیفیت کالای بسیاری از کشورها مانند چین بالاتر است. این مزیت‌ها سبب رونق صادرات می‎شود مشروط به اینکه این ظرفیت را بتوانیم به جهان معرفی کنیم.

وی یکی از چالش‌های صنعت کشور را ناشناخته بودن ظرفیت‌های تولید در دنیا و میان تجار داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: برخی از کارشناسان بر این باورند که اگر تعرفه با اوراسیا و پاکستان را صفر کنیم صنعت دچار مشکل می‌شود اما تشکلها و تولیدکنندگان مایل به صفر شدن آن هستند و معتقدند که در حوزه قیمت و کیفیت بی‌رقیب هستیم و این اتفاق نشان می‌دهد که اولین کار این است که این ظرفیت را به تولیدکنندگان و مشتریان داخلی و خارجی معرفی کنیم و بعد از این شناخت ارتباط شکل می‌گیرد و ما در سازمان توسعه و تجارت کمک می‌کنیم تا مسائل مالی، لجستیک و تعرفه‌ای حل شود و توسعه صادرات شکل گیرد.

مطلب قبلیمعرفی بهترین دکتر پیکر تراشی در تهران
مطلب بعدیآموزش قدم به قدم ورود به دنیای ارزهای دیجیتال

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید