منوچهر سلطانی حسینی، کارآفرین برندهای شوینده و بهداشتی

منوچهر سلطانی حسینی بنیانگذار و مالک شرکت صنایع شوینده و بهداشتی آوندفر

منوچهر سلطانی حسینی بنیانگذار و مالک شرکت صنایع شوینده و بهداشتی آوندفر (5 برند ایرانی به نام‌های بس، دکتر ژیلا و آیروکس)است.

معرفی کوتاه:

زندگی منوچهر سلطانی حسینی بیشتر شبیه قصه است، کسی که در دهه 30 و دوران جوانی‌اش راننده تاکسی بود ولی حالا مالک شرکت «ایران آوندفر» (برندهای بس، دکتر ژیلا و…) یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولیدکننده مواد شوینده و بهداشتی کشور است.

شرح زندگی:

منوچهر سلطانی حسینی متولد سال 1315 در مشهد است. پدرش افسر ژاندارمری بود.او بعد از گرفتن دیپلم در سال 1336 یعنی 62 سال پیش به پیشنهاد و تحت تأثیر پدرش وارد دانشکده افسری و بعد ژاندارمری شد اما پس از 6 سال به دلیل شرایط کاری سخت و فضای حاکم بر ژاندارمری که با روحیه او سازگاری نداشت، قید این کار را زد و استعفا داد. او بعد از آن برای گذران زندگی مدتی رانندگی تاکسی شد و سپس در بیمارستان امام خمینی امروزی به امور دفتری پرداخت تا اینکه با آگهی‌های ویزیتوری علمی شرکت «دوپار» (که یک شرکت تولیدکننده داروهای چشمی در ایران بود) رو به رو و در مصاحبه شرکت کرد و در نهایت انتخاب شد.

در ابتدا کارش بازاریابی در استان گیلان بود ولی پس از مدتی مسئولیت بازاریابی در استان مازندران هم به او محول شد. سال ۱۳۴۵ بود که با توجه به توانمندی‌اي که از خود نشان داد به سمت مدیریت فروش کل کشور این شرکت رسید و مدتی هم این مسئولیت را برعهده داشت اما به دنبال پیشرفت و تجربه کارهای جدید بود برای همین از شرکت دوپار بیرون آمد.

سلطان حسینی ابتدا جذب شرکت داروسازی کنول آلمان و بعد هم شرکت ایتالیایی IBI شد تا اینکه به این نتیجه رسید که باید کسب و کار خودش را راه‌اندازی کند.  او دو سال (در سال‌های ۵۶ و 57) با چند نفر که اقلیت کلیمی بودند شریک شد ولی با خروج آن ها از ایران پس از انقلاب عملا شرکت تعطیل و حسینی زیان کرد اما دوباره از صفر شروع کرد. او در خیابان دریان‌نو تهران یک پارکینگ ۴۰ متری اجاره کرد و با راهنمایی چند دوست داروساز شروع به تولید شامپو کرد. پس از آن با گرفتن مجوز تولید شامپو از وزارت صنایع و وزارت بهداشت، شرکت ایران آوندفر را که در ابتدا پارتیس نام داشت به ثبت رساند. البته آن زمان یعنی نیمه دهه 60 و در اوج روزهای جنگ شرکت ایران آوندفر تنها دو محصول تولید می‌کرد اما کم‌کم رشد شرکت سرعت گرفت به خصوص از سال‌های بعد از جنگ و شروع دهه 70 و همین شد که منوچهر سلطانی حسینی به فکر توسعه کار و راه‌اندازی کارخانه تولید محصولات بهداشتی و آرایشی افتاد. زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر واقع در شهرک صنعتی سیمین‌دشت کرج خریداری کرد و پس از ۲ سال و گرفتن مجوز کارخانه را افتتاح کرد و حالا به یکی از ده شرکت اول تولیدکننده محصولات بهداشتی کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش تولید دارو و شوینده‌ها در کشور

در حال حاضر کارخانه آوندفر سالانه 20 هزار تن محصول شامل بیش از 100 نوع شامپو، مایعات شوینده ظرف و دست، نرم‌کننده‌های پارچه و مو، 1000 تن انواع کرم، ژل موی سر و خمیر و ژل دندان تولید می‌کند. محصولات این شرکت در مجموع حدود 400 فرآورده مختلف را شامل می‌شود. محصولات شرکت ایران آوندفر با برندهای بس، دکتر ژیلا و آیروکس تولید می‌شود.

منوچهر سلطانی حسینی که کارش را با 7 نیرو شروع کرد حالا مجموعه ای را مدیریت می کند که حدود 1000 نفر به صورت مستقیم و بیش از 5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم با آن همکاری می کنند. این مجموعه دارای چهار آزمایشگاه مجهز شیمی، میکروبیولوژی، R&D و آزمایشگاه همکار کارخانه است که مورد تأیید وزارت بهداشت و موسسه استاندارد هستند.

مطلب قبلییک سال با کرونا؛ آیا برای بازگشت به زندگی عادی آماده‌ایم
مطلب بعدیایران دومین کشور سایت‌های وردپرسی دنیاست

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید