مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro

    مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro

    وقتی صحبت از خرید میان‌رده‌ها به میان می‌آید، برند سامسونگ گوشی ارزشمند و عالی A32 را به شما معرفی می‌کند. شیائومی نیز به گوشی میان‌رده Poco X3 Pro خود شهرت دارد. خب کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟ کدام دارای کیفیت بهتری هستند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا مقایسه‌ای کامل بین گوشی A32 و پوکو X3 پرو انجام دهیم.

    مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro از نظر ظاهری

    هر دو گوشی دارای رویه شیشه‌ای، پشت و فریم پلاستیکی هستند. از نظر ابعاد تفاوت خاصی بین گوشی A32 و پوکو X3 پرو وجود ندارد؛ اما چند میلی‌تر پوکو بزرگ‌تر است و حدود 20 گرم هم وزن بیشتری دارد. روی گوشی پوکو از گوریلا گلس 6 و روی گوشی سامسونگ از گوریلا گلس 5 استفاده کرده‌اند. پس می‌توان گفت که گوشی پوکو مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد. همچنین باید بدانید که در گوشی پوکو X3 پرو از سیستم خنک‌کننده مایع و همچنین گواهی IP53 که مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب است استفاده کرده‌اند.

    قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

    مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro از نظر صفحه‌نمایشگر

    در مقایسه قیمت گوشی های سامسونگ امروز و شیائومی همیشه متوجه می‌شوید علاوه بر اینکه قیمت سامسونگ معمولا بالاتر از شیائومی است، متوجه می شویم گوشی سامسونگ کیفیت صفحه ‌نمایش بهتری دارد. همان طور که انتظار می‌رود، گوشی سامسونگ A32 به نمایشگر SUPER AMOLED مجهز شده است و دارای تراکم پیکسلی 411 است. در حالی که در گوشی پوکو X3 پرو از صفحه‌نمایش ساده IPS LCD با تراکم پیکسلی 395 استفاده کرده‌اند؛ اما مقایسه فقط به اینجا ختم نمی‌شود. اگر اهل بازی باشید می‌دانید که نرخ نوسازی هم پارامتر مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. در گوشی سامسونگ از نرخ نوسازی 90 هرتزی و در گوشی پوکو از نرخ نوسازی 120 استفاده کرده‌اند. همچنین گوشی پوکو از تکنولوژی HDR نیز پشتیبانی می‌کند. فقط باید گفت که نور صفحه A32 از پوکو بیشتر است.

    مقایسه-گوشی1-a32-با-poco-x3-pro

    مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro از نظر پردازنده

    پردازنده همانند موتور ماشین است و اهمیت بسیاری دارد. در گوشی سامسونگ از پردازنده مدیاتک هلیو G80 دوازده نانومتری استفاده کردند در حالی که گوشی پوکو X3 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 860 هفت نانومتری است. اسنپ دراگون شهرت بسیاری دارد و می‌توان گفت که از این نظر، گوشی پوکو عملکرد بهتری دارد. هر دو گوشی مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای هستند. در گوشی پوکو از پردازنده Kyro 485 و در گوشی A32 از پردازنده Cortex-A75 استفاده کرده‌اند. معمولاً بسیاری بر این باور هستند که عملکرد کورتکس از Kyro بهتر است؛ اما از نظر تخصصی تفاوت چندانی ندارد.

     اگر به سرعت پردازش این دو پردازنده نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که سرعت پردازش پردازنده پوکو از سامسونگ کمی بیشتر است. حال نوبت به پردازنده گرافیکی می‌رسد. در گوشی A32 از پردازنده Mali G52 MC2 و در پوکو X3 پرو از پردازنده Adreno 640 استفاده کرده‌اند. معمولاً در اجرای بازی‌ها، Adreno عملکرد بهتری در مقایسه با مالی دارد.

    گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. همچنین وجود نواری تشکیل شده از خطوط مورب روی قاب پشتی و ماژولی که چندین دوربین را داخل خود قرار داده، ظاهر پوکو X3 پرو را کمی متمایزتر از رقبای میان‌رده کرده است. گوشی پوکو ایکس 3 پرو در اندازه 9.4 در 76.8 در 165.3 میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. ساختار محکم و لبه‌های خمیده پنل پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند باعث می‌شود که کاربران راحت‌تر بتوانند گوشی را به‌دست بگیرند.

    مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro از نظر حافظه

    گوش پوکو در سه مدل 128 گیگ با رم 6، 128 گیگ با رم 8 و مشخصات گوشی پوکو x3 پرو 256 گیگ به بازار عرضه می‌شود. در حالی که سامسونگ A32 فقط در مدل‌های 64 گیگ با رم 4، 128 گیگ با رم 4، 128 گیگ با رم 6 و 128 گیگ با رم 8 به بازار عرضه شده است. پس می‌توان گفت که حق انتخاب تا 256 گیگ در گوشی پوکو نیز یک مزیت عالی به حساب می‌آید.

    مقایسه-گوشی1-a32-با-poco-x3-pro

    مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro از نظر دوربین

    تا به اینجای کار می‌توانید متوجه شوید که گوشی پوکو X3 پرو بیشتر روی عملکرد گوشی و اجرای بازی تمرکز کرده است. به همین خاطر نباید انتظار دوربین قدرتمند از آن داشت. در گوشی سامسونگ A32 از لنز 64 مگاپیکسلی واید، لنز 8مگاپیکسلی اولترا واید، لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده کرده‌اند. در حالی که گوشی پوکو فقط مجهز به لنز 48 مگاپیکسلی واید، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق است. البته نکته جالب اینجاست که گوشی پوکو می‌تواند در حالت 4K فیلمبرداری کند؛ اما فیلمبرداری a32 محدود به 1080 می‌شود. در زمینه دوربین سلفی نیز هر دو برابر هستند و به دوربین 20 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

    مقایسه-گوشی1-a32-با-poco-x3-pro

    مقایسه گوشی a32 با poco x3 pro از نظر باتری

    گوشی پوکو X3 پرو مجهز به باتری 5160 میلی‌‌آمپری و گوشی سامسونگ مجهز به باتری 5 هزار میلی‌آمپری است. تفاوت بین کیفیت و ظرفیت باتری این دو گوشی چندان نیست؛ اما تفاوت در شارژر آن‌ها مشخص می‌شود. شیائومی  به شارژر 33 واتی مجهز است که در عرض 59 دقیقه گوشی را 100 درصد شارژ می‌کند. در حالی که در گوشی A32 از شارژر 15 واتی استفاده کرده‌اند.

    گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

    جمع‌بندی 

    به‌صورت کلی می‌توان گفت که اگر به برندینگ اهمیت نمی‌دهید و به‌دنبال گوشی با عملکرد عالی و مخصوص بازی می‌گردید، گوشی پوکو گوشی مطلوبی محسوب می‌شود. در غیر این صورت باید با هزینه بیشتر، گوشی A32 را انتخاب کنید. البته کیفیت دوربین A32 کمی از پوکو بهتر است.

    مطلب قبلیدلیل ناکامی شرکت‌ها در تحول دیجیتال
    مطلب بعدیرونق سرمایه‌‌گذاری‌‌های خطرپذیر

    دیدگاه شما

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید