معرفی نمایندگی کمپانی Festo ایران

معرفی نمایندگی کمپانی Festo ایران

در کارخانه‌ها ابزار‌ها و تجهیزات زیادی استفاده می‌شود و شرکت‌های مختلفی در ساخت این تجهیزات نقش دارند. یکی از بهترین کمپانی‌ها در زمینه ساخت و تولید انواع ابزار‌های اندازه‌گیری پنوماتیک، سیستم‌های کنترل و فرایند‌های اتوماسیون، Festo است. این کمپانی آلمانی که سال‌های زیادی است در جهان و ایران فعالیت می‌کند، محصولات زیادی تولید و عرضه می‌کند و امروزه نیز محصولات کمپانی Festo در کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود. محبوبیت این کمپانی چند دهه پیش به ایران هم رسید و نمایندگی‌هایی در ایران تأسیس شد. نمایندگی کمپانی Festo ایران در چند شهر قرار دارد. در این مقاله به معرفی نمایندگی کمپانی Festo ایران پرداخته شده و محصولات این کمپانی نیز بررسی شده است.

کمپانی Festo

Festo  یک شرکت آلمانی است و در شهر اسلینگن آم نکا آلمان تأسیس شده است. سال تأسیس این کمپانی به ۱۹۲۵ میلادی باز می‌گردد. فعالیت این شرکت در زمینه مهندسی است و ابزار‌های زیادی توسط شرکت Festo تولید می‌شود. کمپانیFesto  توسط فردی به نام گاتلیِب استول تأسیس شد. این کمپانی که نزدیک به یک قرن از تأسیس آن می‌گذرد، از بهترین کمپانی‌ها در ساخت تجهیزات پنوماتیک و اتوماسیون است. کمپانی Festo مستقل بوده و به دولت وابسته نیست. این شرکت کاملاً خصوصی است و با این حال در زمینه بین‌المللی نیز فعالیت دارد. مشتری‌های جهانی Festo به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسند. این موضوع فستو را تبدیل به یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید تجهیزات اتوماسیون می‌کند.

کمپانی Festo رشد زیادی از زمان تأسیس داشته است، به طوری که در حال حاضر بیش‌تر از ۲۰ هزار نفر در این کمپانی مشغول فعالیت هستند. فستو در ۶۱ کشور نمایندگی دارد و محصولات خود را به فروش می‌رساند. ایران نیز یکی از این ۶۱ کشور به حساب می‌آید و Festo در ایران نیز نمایندگی‌هایی تأسیس کرده است. محصولات فستو در ۳۵ عدد از صنایع مختلف استفاده می‌شود و کاربرد‌های زیادی دارند.

تاریخچه نمایندگی کمپانی Festo ایران

نمایندگی کمپانی Festo ایران به دلیل محبوبیت بالای این کمپانی و کیفیت بالای محصولات آن تأسیس شد. اولین نمایندگی کمپانی Festo ایران در سال ۱۳۵۳ تأسیس شده است که یکی از شعبه‌های این کمپانی آلمانی در ایران بود. بعد از گذشت زمانی اندک، محصولات این شرکت در اکثر کارخانه‌های شرکت استفاده می‌شد. نمایندگی کمپانی Festo در ایران عملکردی متناسب با نیاز کشور داشت و باعث شد تا صنایع کشور از نظر کمیت و کیفیت پیشرفت زیادی کنند. نمایندگی کمپانی Festo در ایران دارای کارکنان و پرسنل متخصص و حرفه‌ای است که انواع تجهیزات اتوماسیون را تولید می‌کنند و همچنین آموزش استفاده از این تکنولوژی را نیز بر عهده دارند.

خدمات نمایندگی کمپانی Festo ایران

نمایندگی کمپانی Festo ایران خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می‌دهد. این نمایندگی علاوه بر تولید محصولات و تجهیزات مختلف اتوماسیون، دوره‌های مختلفی نیز برای افراد برگزار می‌کند. دوره‌های نمایندگی کمپانی Festo ایران کیفیت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل علاوه بر ایران در کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های اروپایی نیز برگزار می‌شوند.

خدمات نمایندگی کمپانی Festo ایران

دوره‌های مختلف نمایندگی کمپانی Festo ایران

این نمایندگی دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌کند و به روزترین مطالب در این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند. دوره‌های آموزشی نمایندگی کمپانی Festo ایران با جدیدترین و بهترین تجهیزات اتوماسیون برگزار می‌شوند و آموزش‌های این دوره کاملاً به روز هستند. همچنین این دوره‌ها در سطوح مختلفی برگزار می‌شوند تا برای تمام افراد مناسب باشند. اگر هیچ اطلاعاتی راجع به اتوماسیون و پنوماتیک ندارید، می‌توانید در دوره‌های مقدماتی این مجموعه شرکت کنید. دوره‌های پیشرفته‌تر نیز مخصوص افرادی است که اطلاعاتی راجع به این فیلد‌های مهندسی دارند.

نمایندگی کمپانی Festo ایران دوره‌هایی راجع به پنوماتیک دارد که در سطوح مختلفی برگزار می‌شود. می‌توانید در زمینه هیدرولیک یا اتوماسیون فرایند نیز دوره‌های مختلفی پیدا کنید که توسط این نمایندگی برگزار می‌شوند. انواع دوره‌ها در رابطه با هیدرولیک‌های تعمیراتی، ‌مانیتورینگ، سنسوریک و مکاترونیک برگزار می‌شود که برای استفاده بهینه از تجهیزات اتوماسیون ضروری هستند. در این دوره‌ها استفاده از درایور‌های الکتریکی و انواع شیر‌های صنعتی نیز آموزش داده می‌شود. در این آموزش‌ها از بهترین و تازه‌ترین تجهیزات استفاده می‌شود تا بازدهی آموزش‌ها به بالاتری حد خود برسد. همچنین به روزترین تکنولوژی‌ها در دوره‌های آموزشی نمایندگی کمپانی Festo در ایران، استفاده می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا شرکت‌کنندگان تمام نکات استفاده از تجهیزات Festo را یاد بگیرند.

نمایندگی Festo در ایران پس از اتمام دوره‌های آموزشی، مدارکی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌کند که نشان‌دهنده تسلط و مهارت آن‌ها در فیلد تخصصیشان است. این مدارک بین‌المللی هستند و در سرتاسر جهان اعتبار دارند. مدرک و گواهینامه بین‌المللی شرکت Festo به افرادی ارائه می‌شود که دوره‌های این شرکت را با موفقیت بگذارنند و به تسلط کافی برسند. این افراد می‌توانند در کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف ایران و جهان به عنوان متخصص استخدام شوند. گواهینامه اتوماسیون فستو ایران می‌تواند تبدیل به یک نقطه قوت در رزومه افراد شود.

مدارک اتوماسیون فستو ایران در تمام جهان معتبر هستند. به همین دلیل این دوره‌های مختلف در کشور‌های زیادی برگزار می‌شوند. به عنوان مثال کشور‌هایی مانند اتریش، آلمان، قبرس و مالتا که در اروپا قرار دارند، میزبان دوره‌های نمایندگی کمپانی Festo ایران بودند. کیفیت بالای آموزش‌های این دوره‌ها، منجر به برگزاری آن‌ها در این کشور‌های اروپایی می‌شود. از کشور‌های آسیایی میزبان این دوره‌ها می‌توان به تایلند، یمن، پاکستان، امارات، بحرین و افغانستان اشاره کرد. همچنین سازمان ملل نیز توسط نمایندگی کمپانیFesto  ایران یک دوره آموزشی در تهران برگزار کرد.

مرکز اتوماسیون فستو ایران با سازمان فنی حرفه‌ای در کشور نیز همکاری می‌کند. این نمایندگی با همکاری با این سازمان، آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها را تجهیز می‌کند. همچنین مرکز اتوماسیون فستو ایران نقش مهمی در برگزاری انواع مسابقه‌ها در زمینه‌های مختلفی مهندسی دارد. این مرکز با برگزاری این مسابقات، کارآموزانی را برای حضور در مسابقات خارجی یا استخدام در شرکت‌ها انتخاب می‌کند. نمایندگی کمپانی فستو در ایران با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای در ایران، مسابقه‌های مختلفی در زمینه‌هایی مانند رباتیک و مکاترونیک برگزار می‌کند و هر ساله افراد زیادی در این مسابقات شرکت کرده و به مقامی می‌رسند. برگزیدگان این مسابقات تحت آموزش نمایندگی فستو ایران قرار می‌گیرند. در نتیجه از بهترین تجهیزات و بهترین آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

تجهیزات مرکز اتوماسیون فستو ایران

استفاده از محصولات اتوماتیکی و پنوماتیکی به تمام کارخانه‌ها توصیه می‌شود. با استفاده از این تجهیزات تأثیر نیروی انسانی در روند تولید به حداقل می‌رسد. در نتیجه تمام تولید با دقت بالا و برنامه انجام می‌شود. در این صورت حجم تولید نیز بالاتر می‌رود و از کیفیت کار نیز کاسته نمی‌شود. مرکز اتوماسیون فستو ایران تجهیزات مختلفی را به شرکت‌ها و کارخانه‌ها می‌فروشد. همچنین مشاوره‌هایی نیز در رابطه با صنایع مختلف به کارخانه و شرکت‌ها داده می‌شود.

تجهیزات مرکز اتوماسیون فستو ایران

استفاده از تجهیزات اتوماسیون و کنترل‌های صنعتی باعث می‌شود تا بازده کار بالاتر برود و میزان خطا به حداقل برسد. این تجهیزات توسط نمایندگی کمپانیFesto  ایران تهیه شده و به فروش می‌رسند. راه‌حل‌هایی که توسط این نمایندگی ارائه می‌شود منجر به صرفه‌جویی انرژی می‌شود. در نتیجه استفاده از این تجهیزات می‌تواند تصمیم درستی برای کارخانه باشد. تجهیزات اتوماسیون فستو باعث می‌شوند تا با صرف انرژی و وقت کمتر، محصولات بیش‌تری تولید شود. در نتیجه سود خالص کارخانه نیز افزایش می‌یابد.

نمایندگی فستو در ایران به بیش‌تر از ۲۰۰۰ شرکت و کارخانه تجهیزات می‌فروشد. این مرکز با همکاری با این شرکت‌ها کمک بسیار زیادی به اقتصاد کشور کرده و تولید داخلی کشور را افزایش می‌دهد. مرکز اتوماسیون فستو ایران خدمات پس از فروش زیادی نیز دارد. پس از فروش محصول به یک شرکت این مرکز انواع خدمات پس از فروش را به آن شرکت ارائه می‌دهد. اولویت شرکت فستو جلب رضایت خریداران و حفظ کردن رضایت آن‌ها بعد از فروش است. به همین دلیل پس از فروش تجیهزات به شرکت‌ها، همکاری فستو با آن‌ها قطع نمی‌شود.

تجهیزات و تکنولوژی اتوماسیون فستو در تمام صنایع کاربرد دارند و استفاده از آن‌ها راه حل مناسبی برای رفع تمام نیاز‌ها است. به همین دلیل از تجهیزات فستو در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، داروسازی، چاپ و صنایع غذایی استفاده می‌شود. تجهیزات فستو به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. سیلندر و دریچه‌ها یک گروه از محصولات مختلف فستو هستند. انواع درایور الکتریکی و پنوماتیک گروه دیگر محصولات نمایندگی کمپانی Festo ایران را تشکیل می‌دهند. موتور‌ها و تجهیزات کنترل صنعتی و انواع سنسور‌ها از دیگر گروه‌های محصولات اتوماسیون فستو هستند.

از محصولات نمایندگی کمپانی Festo ایران می‌توان به جک پنوماتیک، شیر برقی و واحد‌های مراقبت اشاره کرد. مرکز اتوماسیون فستو ایران این تجهیزات را با استفاده از تکنولوژی اتوماسیون تولید کرده است. به همین دلیل تأثیر نیروی انسانی در کارکرد این تجهیزات نزدیک به صفر است. در نتیجه میزان خطای دستگاه نیز به شدت کاهش یافته و دقت آن بسیار زیادتر می‌شود.

تکنولوژی اتوماسیون فستو

تکنولوژی اتوماسیون فستو

اتوماسیون به معنی استفاده حداقلی از نیروی انسانی در صنایع است. در واقع با استفاده از این تکنولوژی انواع مختلفی از تجهیزات ساخته شده است که بدون نیاز به انسان کار می‌کنند. این تکنولوژی و تجهیزاتی که با استفاده از آن ساخته شده‌اند تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در صنایع مختلف گشته‌اند. از این تکنولوژی در خط تولید‌های کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود و بیشتر دستگاه‌هایی که در کارخانه‌ها قرار دارد، اتوماتیک شده‌اند. اتوماسیون به معنی برنامه‌ریزی خاص یک دستگاه است تا تمام کار‌ها را به صورت خودکار و مستقل انجام دهد. برای این کار تجهیزات مختلفی نیاز است. تجهیزات نمایندگی کمپانی Festo ایران، تماماً با استفاده از این تکنولوژی ساخته شده‌اند و با نصب و استفاده از این تجهیزات، نیازی به نیروی انسانی نخواهید داشت. تمام تجهیزات فستو با یکدیگر هماهنگ بوده و در نهایت منجر به کاهش خطای دستگاه می‌شوند. در زیر به برخی از تجهیزات عرضه شده توسط کمپانی فستو اشاره شده است.

  • جک پنوماتیک فستو

جک پنوماتیک دسته‌ای از عملگر‌ها هستند که با استفاده از هوای متراکم فعالیت می‌کنند. این جک‌ها دارای یک پورت برای ورود هوا هستند که هوای متراکم از این طریق وارد جک می‌شود. هوای فشرده شده پس از ورود به جک از طریق این پورت، در بخش پشتی آن جمع می‌شود. جمع شدن هوای متراکم در جک پنوماتیک، باعث افزایش فشار در جک شده و باعث حرکت صفحه متصل به جک می‌شود. در نتیجه جک حرکت کرده و به صورت اتوماتیک کار می‌کند.

جک‌ پنوماتیک نیز به دو دسته مختلف جک‌های دوطرفه و یک طرفه تقسیم می‌شوند. همانطور که از اسم این دسته‌ها مشخص است، نحوه حرکت این جک‌ها با یکدیگر متفاوت است. از جک‌های یک طرفه در پرس کردن قطعات یا جداسازی آن‌ها از قالبشان استفاده می‌شود. این جک‌ها در یک طرف حرکت می‌کنند. جک‌های دوطرفه به هر دو طرف عقب و جلو حرکت می‌کنند و در هر دو طرف مسیر کار انجام می‌دهند. از این جک‌ها برای انواع برش یا سوراخ کردن قطعات استفاده می‌شود.

  • شیر برقی

هوای متراکمی که به جک پنوماتیک وارد می‌شود، از طریق یک شیر جریان می‌یابد. شیر الکتریکی یکی از محصولات نمایندگی کمپانی Festo ایران است که هوا را به صورت اتوماتیک و به میزان دقیق وارد جک می‌کند. هوا باید مکرراً به جک وارد شده و از آن خارج شود تا حرکت اتوماتیک جک انجام پذیرد. میزان این هوای متراکم نیز بسیار مهم است. شیر برقی طوری برنامه‌ریزی شده است که این هوا را وارد جک کند.

  • واحد کنترل

این بخش از تجهیزات نمایندگی کمپانی Festo ایران، مسئول نظارت روی فعالیت تجهیزات دیگر است. در واقع با یک بار تنظیم دستگاه روی یک حالت، دیگر نیازی به تنظیم مجدد آن نخواهید داشت. این واحد مراقبت تمام کار‌های دستگاه‌ها را چک می‌کند و ایرادات را رفع می‌نماید. تمام این کار‌ها به دلیل استفاده از تکنولوژی اتوماسیون در تجهیزات فستو است.

نمایندگی کمپانی Festo ایران

این نمایندگی یکی از شعبات فستو در ایران است که محصولات این شرکت را تهیه کرده و در کشور پخش می‌کند. مسئول فروش محصولات اتوماسیون فستو در ایران، نمایندگی کمپانی Festo ایران است. در صورتی که برای شرکت و کارخانه خود به دنبال انواع محصولات پنوماتیک و هیدرولیکی هستید، می‌توانید به سایت فستو مراجعه کرده یا با آن‌ها تماس بگیرید. به دلیل این که محصولات مختلف در انبار‌های نمایندگی کمپانی Festo ایران موجود هستند، در زمانی بسیار کوتاه سفارشات‌تان را تحویل خواهید گرفت. همچنین تمام محصولاتی که از نمایندگی کمپانی Festo ایران سفارش می‌دهید، دارای دو سال گارانتی هستند و نماد فستو روی آن‌ها حک شده است.
http://festo-co.ir/about-festo/

مطلب قبلیهمه چیز در مورد کرکره برقی و جک درب پارکینگ
مطلب بعدیدانشگاه و آینده‌ای که رویای آن را در سر می‌پرورانیم

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید