دیدگاه دکتر میثم شکری ساز درباره لزوم روحیه ی پژوهشی در کارآفرینان

دیدگاه دکتر میثم شکری ساز درباره لزوم روحیه ی پژوهشی در کارآفرینان

پژوهش برای کارآفرینان نقش یک راهنما را ایفا می‌کند که آن‌ها را به موفقیت می‌رساند. کارآفرینان با داشتن روحیه‌ی پژوهشی می‌توانند بر جنبه‌های مختلف کسب‌وکارشان از قبیل بازار هدف، توسعه‌ی محصول، برنامه‌ریزی، استراتژی‌های درآمدزایی و غیره تمرکز کرده و آن‌ها را بهبود بخشند. پژوهشگری اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا نیازهای بازار، مشتریان و رقبای خود را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید.

از نظر دکتر میثم شکری ساز پژوهش به ویژه برای کارآفرینانی که در حال راه‌اندازی یک کسب و کار جدید هستند بسیار حیاتی است و می‌تواند موفقیتشان را تضمین کند. یک کارآفرین با تحقیق درمورد بازار و شرایط کارش می‌تواند کسب و کارش را با پایه‌های محکمی راه‌اندازی کند و خود را برای هر گونه تهدید یا ضعفی که ممکن است در آینده در مسیر رشد کسب و کارش بوجود بیاید، آماده می‌کند.

اگر هنوز نمی‌دانید که چرا کارآفرینان در هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید و در حین توسعه‌ی کسب و کار خود باید روحیه‌ی پژوهشی داشته باشند، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا ببینید که چرا دکتر میثم شکری ساز تاکید دارد که باید پژوهش را در اولویت کارهای خود قرار دهید:

پژوهش منجر به موفقیت می‌شود

کارآفرینانی که روحیه‌ی پژوهشی دارند، همواره به دنبال شناسایی موقعیت‌های بازار هستند و با این کار متوجه می‌شوند که چه چیزهایی می‌تواند بر خدمات یا محصولات آنها تأثیر بگذارد. کارآفرینان با پژوهش می‌توانند بفهمند که رقبا و مشتریان بالقوه‌شان چه کسانی هستند، روند قیمت گذاری چگونه است و به طور کلی، چه چیزهایی منجر به موفقیت آن‌ها در کسب و کارشان می‌شود. این کار آن‌ها را در یک مسیر روشن قرار می‌دهد.

نگاهی اجمالی به آینده

بازار هدف شما همواره در حال تغییر است و زمانی که کسب‌وکارتان شروع به رشد و تکامل می‌کند، باید مقدار مشخصی از وقت خود را به پژوهش درمورد بازار اختصاص دهید تا در صورت لزوم به راحتی بتوانید مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهید. زیرا بقا به واسطه‌ی هوش یا قدرت بالا به دست نمی‌آید، بلکه مختص کسانی است که به بهترین شکل ممکن می‌توانند تغییرات را مدیریت کنند، پس فقط پیش‌بینی تغییرات کافی نیست، بلکه شما با انجام پژوهش باید خودتان را برای آن آماده کنید.

اطمینان از داشتن مخاطب

شما قبل از برداشتن یک قدم بزرگ در کسب و کارتان باید مطمئن شوید که مخاطبی برای فروش محصولات یا خدماتتان وجود دارد. پژوهش درمورد بازار به شما نشان می‌دهد که آیا مخاطبی دارید یا نه و اگر مخاطبی دارید باید آن‌ها را از کجا بیابید؟

شما قبل از برداشتن یک قدم بزرگ در کسب و کارتان باید مطمئن شوید که مخاطبی برای فروش محصولات یا خدماتتان وجود دارد. پژوهش درمورد بازار به شما نشان می‌دهد که آیا مخاطبی دارید یا نه و اگر مخاطبی دارید باید آن‌ها را از کجا بیابید؟

اگر هیچکس به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید علاقه‌ای نداشته باشد، باید درمورد ایده‌ی کسب‌وکار خود تجدید نظر کنید وگرنه به زودی با شکست مواجه خواهید شد. از سوی دیگر اگر مخاطبان بالقوه‌ای برای کسب‌وکارتان وجود دارد، باید تصمیمات درستی را درمورد مکان و نحوه‌ی فروش به این مشتریان اتخاذ کنید.

آگاهی از نحوه‌ی فروش

روش خرید مردم مدام در حال تغییر است. شما با داشتن یک درک کامل درمورد مخاطبان هدف خود، نه تنها می‌توانید بفهمید که باید محصولاتتان را به چه کسانی بفروشید، بلکه می‌توانید متوجه شوید که چگونه باید محصولاتتان را بفروشید.

مثلاً اگر مخاطبانتان اهل روزنامه خواندن نیستند، چرا باید کسب و کار خود را در روزنامه‌ها تبلیغ کنید؟ پژوهش درمورد بازار هدفتان به شما کمک می‌کند تا بهترین پلتفرم‌ها را برای دسترسی به مخاطبانتان پیدا کنید.

شناخت رقیبان

در هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، حتما باید از شرکت‌هایی که ممکن است با شما در رقابت باشند آگاه باشید. شما با دانستن اینکه رقیبانتان چگونه می‌توانند کسب و کارتان را تهدید کنند، می‌توانید محصول خود را بهتر تبلیغ کنید و مخاطبان مشترکی را با رقیبانتان بیابید.

نتیجه

شروع یک کسب و کار جدید می‌تواند بسیار ترسناک به نظر برسد، اما اگر از قبل درمورد کسب و کار و بازار هدف خود تحقیق کنید می‌توانید ترس‌هایتان را کنار بگذارید. شما با پژوهش درمورد بازار و کسب‌وکارتان می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای موفقیت کسب و کار جدید خود را به دست آورید. پس در تاریکی نمانید و هر طور شده سعی کنید اطلاعاتی که برای موفقیت نیاز دارید را به دست آورید.

به باور دکتر میثم شکری ساز، اگرچه که فرایند پژوهش اصلاً جذاب به نظر نمی‌رسد، اما این کار شما را به یک کارآفرین باهوش تبدیل می‌کند که می‌دانید مخاطبانتان چه سؤالاتی دارند، چگونه خرید می‌کنند، از چه وب سایت‌هایی بازدید می‌کنند و چه چیزهایی باعث نارضایتی‌شان می‌شود. این به شما کمک می کند تا یک ایده‌ی متقاعد کننده، یک محتوای آموزشی و یا یک کمپین تبلیغاتی مؤثر را ایجاد کنید که مخاطبانتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. روحیه‌ی پژوهشی به کارآفرینان کمک می‌کند تا یک استراتژی بازاریابی مؤثر را برای خود توسعه دهند که به سرعت می‌تواند آن‌ها را به مخاطبانشان معرفی کند، مخاطبان را به خود جذب کند و آن‌ها را به مشتری تبدیل کند.

تمام موارد فوق برای موفقیت یک کسب و کار ضروری هستند و یک کارآفرین فقط با داشتن روحیه‌ی پژوهشی و تحقیق درمورد شرایط بازار می‌تواند موفقیت خود را به راحتی تضمین کند. پس هرگز از این کار غافل نشوید و در تمام مراحل راه‌اندازی و توسعه‌ی کسب و کارتان آن را در اولویت قرار دهید!

مطلب قبلیرونق سرمایه‌‌گذاری‌‌های خطرپذیر
مطلب بعدیپنج سناریوی مذاکرات وین

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید