قیمت بیت کوین به مرز 61 هزار دلار رسید

بیت کوین

پرچمدار بازار ارزهای مجازی، بیت کوین، شب گذشته با عبور از مرز 60 هزار دلار، به بالاترین قیمت در تاریخ عرضه خود رسید. بیت کوین در روز شنبه در بازه قیمت 59 هزار دلار مقاومت می کرد که سرانجام این مقاومت، صعود بیت کوین به بیش از 60 هزار دلار و عبور آن از مرز 61 هزار دلار بود.

بیت کوین که یک سال پیش با همه گیری کرونا، به کمتر از شش هزار دلار رسیده بود، در سال 2020، روند صعود را آغاز کرد و این روند در سال 2021 هم ادامه پیدا کرده است. از دلایل صعود قیمت بیت کوین، توجه بیشتر سرمایه گذاران به بازار ارزهای مجازی و توسعه امکان مبادله با بیت کوین در پلتفرم های مختلف بوده است. قیمت بیت کوین از اواخر اکتبرگذشته، بیش از سه برابر رشد کرده است. کوین بیس اعلام کرده این ارز مجازی در 12 ماهه گذشته، 963 درصد رشد کرده است.

بسیاری باور دارند بیت کوین با توجه سرمایه گذاری های بزرگ در آن، رفتار مشابه سال 2017 را نشان نمی دهد.

اواخر فوریه سال گذشته، یک کارگزار خصوصی اعلام کرد در سال گذشته به طور ماهانه 200 هزار نفر به کاربران ارزهای مجازی اضافه شده است.

بیت کوین در سال 2009 راه اندازی شد و ارزش بازار آن اکنون به یک تریلیون دلار می رسد. توسعه شبکه بلاکچین و توجه جهان به تامین امنیت در روندهای اقتصادی با اتکا به بلاکچین از دلایل عمده توجه به ارزهای رمزنگاری شده است.

صعود قیمت بیت کوین روز گذشته با وجود هشدارهای اشخاصی چون بیل گیتس و ژانت یلن به سرمایه گذاران خرد درباره ریزش های بازار رخ داده است.

بسیاری باور دارند بیت کوین با توجه به انجام سرمایه گذاری های بزرگ در آن، رفتار مشابه سال 2017 را نشان نمی دهد. در سال 2017، بیت کوین پس از رسیدن به 20 هزار دلار، ریزش کرد.

در سال 2021، سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا در ارزهای مجازی، اقدامات عملی مسترکارت، پی پل و بی ان وای، برای مبادله با ارزهای مجازی زمینه ساز صعود و مقاومت بیت کوین در قیمت های شگفت انگیز شده است.

رکورد قبلی بیت کوین ۵۸،۳۳۰ دلار بود که در ۲۱ فوریه (سوم اسفند ۱۳۹۹) به ثبت رسید. از آن زمان بیت‌کوین در میان عدم اطمینان در بازارهای سنتی در مورد انتظارات محرک و تأثیرات مثبت آن‌ها بر بازده اوراق قرضه ایالات متحده، تا محدوده‌ی ۴۳ هزار دلار عقب نشینی کرد.

مطلب قبلیوزیر اقتصاد: 40 درصد از ارزش افزوده کشور معاف از مالیات است
مطلب بعدیوحشت کارآفرینان از سرنوشت «ما»

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید