فوایده دارچین برای سلامتی

فوایده دارچین برای سلامتی

دارچین ادویه ای است که از پوست داخلی درختان تهیه می شود و از نظر علمی با نام سیناموموم شناخته می شود. این ماده در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است و قدمت آن به مصر باستان بر می گردد. قبلاً نادر و ارزشمند بود و به عنوان هدیه ای مناسب پادشاهان در نظر گرفته می شد.

این روزها خرید دارچین پینار با قیمت پایین و از طریق همه سوپر مارکت ها امکان پذیر است. این ادویه در انواع غذاها، دسر ها و دمنوش های گرم استفاده می شود. دو نوع اصلی دارچین با نام های دارچین سیلان و دارچین کاسیا در بازار به فروش می رسد. دارچین با بریدن ساقه درختان دارچین تهیه می شود. سپس پوست داخلی استخراج شده و قسمت های چوبی آن برداشته می شود.

دارچین وقتی خشک می شود نوارهایی شکل می دهد که به شکل رول در می آیند و به آنها چوب دارچین می گویند. این چوب ها را می توان آسیاب کرد تا به شکل پودر دارچین درآید. بو و طعم متمایز دارچین به دلیل قسمت روغنی آن است. دانشمندان معتقدند که این ترکیب مسئول بیشتر تأثیرات قوی دارچین بر سلامتی و متابولیسم است.

با وجود در دسترس بودن این ادویه توصیه می کنیم حتما آن را از فروشگاه های معتبر ادویه خریداری کنید. برای دریافت مشخصات، قیمت و خرید دارچین و سایر ادویه ها می توانید به سایت pinarlife.com مراجعه کنید. در ادامه شما را با فواید و خواص این ادویه آشنا می کنیم.

دارچین ادویه حاوی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها بدن شما را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. دارچین مملو از آنتی اکسیدان های قوی مانند پلی فنول ها هستند. در تحقیقی که فعالیت آنتی اکسیدانی 26 ادویه را مقایسه کرد، دارچین به عنوان بهترین آنتی اکسیدان شناخته شد. حتی از ادویه هایی مانند سیر و پونه کوهی عملکرد بهتری داشته است. در واقع ادویه دارچین آنقدر قوی است که از آن می توان به عنوان یک نگهدارنده طبیعی غذا استفاده کرد.

خواص ضد التهابی دارچین

خواص دارچین به عنوان ادویه ضد التهاب از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. دارچین به بدن شما در مبارزه با عفونت ها و ترمیم آسیب بافتی کمک می کند. با این حال التهاب زمانی می تواند مشکل ساز شود که مزمن باشد و علیه بافت های بدن شما باشد. مطالعات نشان می دهد که این ادویه و آنتی اکسیدان های آن دارای خواص ضد التهابی قوی هستند.

خواص ضد التهابی دارچین

خواص دارچین برای کاهش خطر بیماری های قلبی

دارچین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط دارد. شایع ترین علت مرگ زودرس در جهان بیماری های قلبی می باشد.

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، یک گرم یا حدود نیم قاشق چایخوری دارچین در روز اثرات مفیدی در کاهش قند خون دارد.

این میزان دارچین کلسترول تام، کلسترول LDL “بد” و تری گلیسیرید را کاهش می دهد، در حالی که کلسترول HDL “خوب” ثابت می ماند. در مطالعات اثر دارچین بر فشار خون نشان داده شده است که دارچین می تواند فشار خون را کاهش می دهد. در صورت ترکیب همه این عوامل ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به شدت کاهش دهد.

کاهش حساسیت به انسولین به کمک دارچین

انسولین یکی از هورمون های کلیدی است که متابولیسم و ​​مصرف انرژی را تنظیم می کند. همچنین برای انتقال قند خون از جریان خون به سلول های شما ضروری است. مشکل این است که بسیاری از مردم در برابر اثرات انسولین مقاوم هستند. این موضوع به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می شود که مشخصه بیماری های جدی مانند سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 است.

خبر خوب این است که دارچین می تواند مقاومت انسولین را به طرز چشمگیری کاهش دهد و به این هورمون مهم کمک می کند تا کار خود را انجام دهد. با افزایش حساسیت به انسولین ، دارچین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

کاهش سطح قند خون و اثر ضد دیابت قوی

دارچین به دلیل خواص کاهنده قند خون شناخته شده است. دارچین جدا از اثرات مفید بر مقاومت به انسولین، می تواند قند خون را با چندین مکانیسم دیگر کاهش دهد. اول نشان داده شده است که دارچین میزان گلوکز وارد شده به جریان خون را بعد از غذا کاهش می دهد. این کار با تداخل با آنزیم های گوارشی متعدد که باعث تجزیه کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش شما می شود، انجام می شود.

ثانیاً ترکیب دارچین می تواند با تقلید از انسولین بر روی سلول ها تأثیر بگذارد. این امر میزان جذب گلوکز توسط سلول های شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد، اگرچه بسیار کندتر از خود انسولین عمل می کند. مطالعات متعدد انسانی اثرات ضد دیابتی دارچین را تأیید کرده است و نشان می دهد که می تواند سطح قند خون ناشتا را 10 تا 29 درصد کاهش دهد.

کاهش سطح قند خون و اثر ضد دیابت قوی

خواص دارچین برای درمان بیماری های عصبی

بیماریهای عصبی با از دست دادن تدریجی ساختار یا عملکرد سلولهای مغزی مشخص می شوند. آلزایمر و پارکینسون دو نوع شایع بیماری های عصبی هستند.

به نظر می رسد دو ترکیب موجود در دارچین از تجمع پروتئینی به نام تاو در مغز جلوگیری می کند، که یکی از نشانه های بارز بیماری آلزایمر است. در مطالعه ای روی موش های مبتلا به بیماری پارکینسون ، دارچین به محافظت از نورون ها ، نرمال شدن سطح انتقال دهنده های عصبی و بهبود عملکرد حرکتی کمک کرد.

فواید دارچین برای درمان سرطان

سرطان یک بیماری جدی است که با رشد سلول های کنترل نشده مشخص می شود. دارچین به دلیل استفاده بالقوه از آن در پیشگیری و درمان سرطان به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

این دارو با کاهش رشد سلول های سرطانی و تشکیل عروق خونی در تومورها عمل می کند و به نظر می رسد برای سلول های سرطانی سمی بوده و باعث مرگ سلول می شود. مطالعه ای روی موش های مبتلا به سرطان روده بزرگ نشان داد که دارچین یک فعال کننده قوی آنزیم های سم زدایی در روده بزرگ است و از رشد بیشتر سرطان محافظت می کند.

مبارزه با عفونت های باکتریایی و قارچی به کمک دارچین

سینامالدهید یکی از اجزای اصلی فعال دارچین به مبارزه با انواع عفونت ها کمک کند. روغن دارچین به طور موثری عفونت های دستگاه تنفسی ناشی از قارچ ها را درمان می کند. همچنین می تواند رشد برخی از باکتری ها از جمله لیستریا و سالمونلا را مهار کند. اثرات ضد میکروبی دارچین همچنین ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی دندان و کاهش بوی بد دهان کمک کند.

کاربرد دارچین در مبارزه با ویروس HIV

HIV ویروسی است که به آرامی در صورت عدم درمان، سیستم ایمنی بدن شما از بین می رود که در نهایت می تواند منجر به ایدز شود. آزمایش ها نشان داده که دارچین نوع کاسیا به مبارزه با HIV-1 ، رایج ترین نوع ویروس HIV در انسان کمک می کند. یک مطالعه آزمایشگاهی که سلولهای آلوده به HIV را مورد بررسی قرار داد  نشان داده شد که دارچین در بین 69 گیاه دارویی مورد مطالعه موثرترین درمان برای این بیماری می باشد.

مطلب قبلیچتر متنوع حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی
مطلب بعدیمن با ۲۰۰۰ لیر شروع کردم و حالا بزرگ ترین دفتر مهاجرتی در ترکیه را دارم

3 دیدگاه‌ها

  1. من شنیدم موقع خرید دارچین حتما چوب دارچین یا دارچین سیگاری بخریم بعد خودمون اسیاب کنیم عطر بهتری داره و تلخ نمیشه کسی تجربه ای داره توو این زمینه؟

    • درسته ولی اگر پودر دارچین یا هر ادویه دیکه رو هم خوب نگهداری کنید و ظرفتون مناسب باشه ماندگاری خواهد داشت

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید