فهرست ارزشمندترین برندهای دنیا؛ آمازون در صدر

برندز اعلام کرد آمازون با پشت سرگذاشتن گوگل و اپل به ارزشمندترین برند جهان تبدیل می شود. ارزش این برند 315.5 میلیارد دلار است. برند اپل 309.5 میلیارد دلار ارزش دارد. یادگار استیو جابز در رتبه دوم است. گوگل در جایگاه سوم قرار دارد، ارزش برند گوگل 309 میلیارد دلار است.

براساس رتبه بندی شرکت ها در سال گذشته ارزش برند آمازون 52 درصد رشد کرده و در سال جاری به 315.5 میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب آمازون برندهایی چون گوگل و اپل را در این رتبه بندی کنار زده و در جایگاه نخست جهان قرار می گیرد. ارزش برند اپل که در جایگاه دوم قرار دارد، 309.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است و جایگاه سوم متعلق به برند گوگل است که 309 میلیارد دلار می ارزد.

گوگل و اپل طی 12 سال گذشته در صدر فهرست با ارزشمندترین برندهای جهان قرار داشتند و گوگل در سال 2018 در رتبه اول قرار گرفت.

دورین وانگ، مدیر ارشد برندز به سی ان بی سی گفت دلیل رشد ارزش برند آمازون، بهبود خدمات دهی این شرکت در فروش بوده است. وانگ گفت: «برند آمازون به طور تقریبی 108 میلیارد دلار در سال گذشته رشد کرده است. این رشد نشان می دهد که چطور برندها در شرایط کنونی فارغ از تعلق به طبقه بندی افراد و مناطق رشد می کنند. درواقع فناوری مرزها را از بین برده است و این به برندهایی مثل آمازون، علی بابا و گوگل اجازه می دهد خدمات خود را بدون هیچ مرزی به مصرف کنندگان عرضه کنند».

آمازون اخیرا سرمایه گذاری بر حوزه های مختلف را توسعه داده است که خودروهای خودران، شرکت کامیون های الکترونیکی ریویان و کسب وکارهای هوایی را شامل می شود. آمازون در سال گذشته یک داروخانه آنلاین به نام پیل پک را به ارزش 753 میلیون دلار خریداری کرد و 575 میلیون دلار در توسعه تحویل خواروبار و غذا سرمایه گذاری کرده است.

هم چنین چهاربرند سنتی در بین ده برند ارزشمند جهان قرار دارند که ویزا، مک دونالد و ای تی اند تی را شامل می شود. برند مایکروسافت در سال 2019 در جایگاه چهارم قرار گرفته همانطور که در سال گذشته در این جایگاه بود.

شرکت های فناوری محور به طور عمده در رتبه های برتر قرار می گیرند. مایکروسافت در سال 2006 در رتبه اول از نظر برندز قرار گرفت.

برندز اعلام کرده که برند علی بابا 131.2 میلیارد دلار ارزش دارد که در جایگاه بالاتری از تنسنت به ارزش 130.9 میلیارد دلار قرار گرفته است.

15 برند چینی در فهرست 100 شرکت ارزشمند جهان قرار گرفته اند که کمپانی شیائومی به ارزش 19.8 میلیارد دلار و میتون به ارزش 18.8 میلیارد دلار را شامل می شود.

فناوری، خدمات مالی و خرده فروشی در رتبه بندی ها به طور معمول در فهرست باارزش ترین برندها قرار گرفته است. دوسوم برندهای با ارزش جهان در این بخش ها فعالیت می کنند. موسسه برندز، براساس صورت های مالی و معاملات و خدمات عمومی شرکت ها آن ها را رتبه بندی می کند. این موسسه با سه میلیون مصرف کننده درباره هزاران برند گفت وگو کرده است.

*با ارزش ترین برندهای جهان

آمازون 315.5 میلیارد دلار

اپل 309.5 میلیارد دلار

گوگل 309 میلیارد دلار

مایکروسافت 251.2 میلیارد دلار

ویزا 177.9 میلیارد دلار

فیس بوک 159 میلیارد دلار

علی بابا 131.2 میلیارد دلار

تنسنت 130.9 میلیارد دلار

مک دونالد 130.4 میلیارد دلار

ای تی اند تی 108.4 میلیارد دلار

منبعاتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران
مطلب قبلیقیمت سکه و دلار در کف ۴ماهه!
مطلب بعدیدلار به 13 هزار تومان برگشت/ یورو در مرز ۱۵.۰۰۰ تومان ایستاد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید