فروش رنو در ایران دوبرابر شد

در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۸۵۰۰ خودروی رنو در ایران فروخته شد

شرکت خودروسازی رنو فرانسه می‌گوید در شش ماه اول سال جاری میلادی با فروش بیش از ۶۸ هزار خودرو در بازار ایران ، فروش محصولاتش در این بازار دو برابر شده است.

این خودروساز در گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری میلادی گفته است در این مدت حدود یک میلیون و ۸۸۰ هزار خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده که بیش از ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته رنو افزایش ۱۰۰ درصدی فروش در ایران باعث شده خودروهای این شرکت فرانسوی حدود ۹ و هشت دهم درصد از سهم بازار داخلی خودرو از آن خود کنند.

به گفته رنو موفقیت مدل‌های تندر و ساندروی رنو در ایران نقش اصلی را در افزایش فروش داشته است. این دو محصول توسط شرکت خودروسازی سایپا عرضه می‌شود.

این خودروساز فرانسوی در گزارش سالانه خود که ژانویه ۲۰۱۷ منتشر شد از افزایش ۱۱۰ درصدی فروش محصولات خود در ایران در سال گذشته میلادی خبر داده بود.

در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۸۵۰۰ خودروی رنو در ایران فروخته شد.

گزارش شرکت خودروسازی رنو

بر اساس گزارش جدید رنو، پس از فرانسه، کشورهای روسیه، ایتالیا و آلمان بیشترین خریداران رنو در این مدت بوده‌اند.

تیری کوسکاس، مدیر فروش رنو گفته است: ” استراتژی ما درباره توسعه جغرافیایی کماکان نتیجه‌بخش بوده است.”

در بازار آفریقا، خاورمیانه و هند که ایران هم در این دسته جای گرفته است شماره گذاری خودروهای رنو بیش از ۱۹ درصد رشد داشته است.

سنگ بنای افزایش فعالیت رنو در ایران توافقنامه‌ای بود که این خودروساز فرانسوی کمتر از یک سال پیش برای سرمایه‌گذاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) امضا کرد که پس از اجرای توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی انجام شد .

 

مطلب قبلیهر ایرانی پارسال 126 دلار کالای مصرفی خارجی خرید
مطلب بعدیزندگی با فناوری‌هایی که ده سال پیش وجود نداشت

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید