شناگاه‌ها پرچم سلامت می گیرند؛ بابلسر پرچم آبی گرفت

اولین پرچم سلامت شناگاه‌های کشور که نشان وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور را بر خود دارد، در ساحل بابلسر نصب شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گزارش داده که به منظور اعلائم وضعیت زیست محیطی شناگاه‌ها، اداره کل حفاظت محیط زیست استان با استفاده از پرچم های زرد وآبی نسبت وضعیت محیط زیستی شناگاه اطلاع رسانی می کند.

پرچم آبی نشان دهنده وضعیت سالم آب و عاری از آلودگی در سواحلی است که برای شنا استفاده می شود و پرچم زرد به معنای آلوده بودن آن منطقه است و نباید در آنجا شنا کرد.

در مراسم نصب اولین پرچم آبی در ساحل خزر در منطقه بابلسر، معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهورورییس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران و مقامات استانی حضور داشتند.

پرچم آبی نشان دهنده وضعیت سالم آب و عاری از آلودگی در سواحلی است که برای شنا استفاده می شود و پرچم زرد به معنای آلوده بودن منطقه است و نباید در آنجا شنا کرد

در سالهای اخیر به دلیل ورود فاضلاب ها به رودخانه شهرهای ساحلی  و پسماند و زباله، آلودگی در سواحل خزر زیاد شده است.

خانم ابتکار در مراسم رسمی اولین پرچم سلامت شناگاه های کشور در بابلسر گفت” پس از پایش و اندازه‌گیری میکروبی نخستین ساحل با حداقل شاخص‌ها از جمله عدم آلودگی، عدم پسماند، دارا بودن زیرساخت از جمله شاخص‌هایی بود که بابلسر از آن برخوردار بود و توانست به عنوان نخستین شناگاه سالم کشور معرفی شود.

به گفته رئیس سازمان محیط زیست، البته در دیگر سواحل کشور چنین شاخص‌هایی وجود دارد که پس از شناسایی دارای پرچم سلامت می‌شوند.

پروین فرشچی معاون دریایی سازمان محیط زیست هم در این مراسم گفت: با همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست، طرح پایش سواحل دریا انجام می شود و مناطقی که به لحاظ بهداشتی زیرساخت های گردشگری و امکانات لازم را داشته باشند، با نصب پرچم آبی رنگ مشخص می شوند و مناطقی که استانداردهای بهداشتی لازم را نداشته باشند با پرچم زرد رنگ نشانه گذاری خواهند شد.

به گفته خانم فرشچی، پایش و نشانه گذاری بهداشتی می تواند رقابت سالمی را در مناطق ساحلی کشور ایجاد و متولیان تلاش کنند محیط پیرامون خود را تمیز و سالم نگه دارند.

برنامه سالم سازی شناگاه‌های شمال دو سال طول کشیده و قرار است این برنامه در سواحل جنوبی کشور هم اجرا شود.

معاون دریایی سازمان محیط زیست از شهروندان و مسافران خواسته تا در مناطقی که پرچم آبی نصب شده است شنا کنند و در مناطق نشانه گذاری شده با پرچم زرد تن به آب نزنند.

 

مطلب قبلیتحولی در روزنامه نگاری دیجیتال؛ ربات‌های خبرنگار خبر تولید می کنند
مطلب بعدیوزیر نفت: ما ملت ثروتمندی نیستیم توهم ثروتمندی داریم

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید