شروع پیک چهارم کرونا در هشت استان کشور

کرونا

به‌ گفته‌ی مسئولان وزارت بهداشت، آمار مراجعه‌ی مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی طی یک هفته صعودی بوده است که نشان از آغاز پیک جدید کرونا در کشور دارد.

جمعی از مسئولان وزارت بهداشت کشور خبر از شیب ملایم ابتلا به کرونا در کشور می‌دهند. به ‌گفته‌ی مسئولان، هم آمار مراجعه‌ی سرپایی بیماران و هم بستری در بیمارستان در طول یک هفته صعودی بوده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه شبکه خبر اظهار کرد که طبق بررسی‌ها، کووید ۱۹ در تهران، خراسان جنوبی، همدان، اصفهان، فارس، کرمان، یزد و هرمزگان با شیب خفیفی در حال صعود است.

به‌ گفته‌ی علیرضا رئیسی، افزایش تردد به‌ مقدار ۴۷ درصد و مسافرت‌های غیر ضروری از جمله عوامل هشداردهنده محسوب می‌شوند که در شیوع بیماری نقش زیادی دارند. اما به‌ گفته‌ی رئیسی، اکنون شهر قرمز در کشور نداریم و ۱۹ شهر نارنجی و ۱۵۷ شهر در وضعیت زرد هستند.

به گزارش ایرنا، رئیسی اذعان کرد که خروج از وضعیت قرمز به ‌معنای ضعیف شدن یا از بین رفتن ویروس نیست؛ بلکه باید دقت کرد که ویروس اکنون جهش پیدا کرده و قوی‌تر شده است؛ همین موضوع علاوه‌ بر قدرت سرایت بیماری، نرخ کشندگی آن را هم افزایش داده است.

به‌ گفته‌ی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، این هفته به‌منظور بازنگری در پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها جلساتی برگزار خواهد شد تا تغییر رنگ شهرها به افزایش تجمعات و ترددها منجر نشود. او در همین زمینه اضافه کرد: «به نظر می‌رسد در برخی مناطق، ساده‌انگاری و عادی‌انگاری اتفاق می‌افتد و این خطرناک است. یادمان نرود در تیر و مرداد چه وضعیتی پیدا کردیم؛ موج جدیدی شکل گرفت و مرگ و میر افزایش یافت.»

به ‌گفته‌ی رئیسی، در هر موج جدید شیوع کرونا بیش از ۱۰ هزار مرگ رخ می‌دهد و در موج سوم کرونا در ایران، تعداد ابتلای روزانه به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر رسید؛ این روند اکنون به حدود ۶ هزار نفر رسیده است.

مطلب قبلیآثار تحریم در صنایع الکترونیک ایران
مطلب بعدیعلت خاموشی برق چیست؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید