سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران دوبرابر سرانه جهانی است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور افزایش یافته و به 28 کیلوگرم رسیده است، گفت: این سرانه در سال گذشته 26 کیلوگرم بوده است.

به گزارش ایرنا حسن رکنی در آئین بهره برداری از طرح های بخش دام و طیور آذربایجان غربی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ کشور در زمان حاضر 2 برابر سرانه جهانی است، افزود: سالانه 2 میلیون و 250 هزار تن گوشت طیور در کشور تولید می شود.

رکنی بااشاره به اینکه 15 درصد از تولید مرغ کشور در زنجیره تولید انجام می شود، اضافه کرد: تمرکز روی زنجیره تولید موجب افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود و این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: متوسط قیمت جهانی گوشت مرغ 2 دلار است و اگر بتوان حضور کشور در بازارهای جهانی را پررنگ تر کرد از 10میلیون تن گوشت مرغ در حال تجارت در جهان می توان سهم خوبی داشت.

وی بیان کرد: در عرصه تجارت جهانی برخی کشورهای همسایه مثل عربستان، ترکیه و افغانستان وارد کننده گوشت مرغ هستند این موضوع فرصت خوبی برای کشور است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در بخش زنجیره طیور کشور پیش قراول است، اظهار کرد: از نظر میزان تولید مرغ گوشتی شرایط مطلوبی در کشور فراهم شده و ایران در زمان حاضر هفتمین کشور دنیا در زنجیره تولید است.

رکنی با اشاره به اینکه صادرات لبنیات نیز رونق گرفته است، اضافه کرد: ایران در 2 تا سه دهه گذشته جزو واردکننده های بخش لبنیات بود اما امسال میزان تولید این بخش افزایش یافته و به بیش از 10 میلیون و 200 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به صادرات 804 هزار تنی لبنیات به خارج از کشور در سال جاری افزود: در زمینه مرغ و تخم مرغ زیرساخت های لازم برای افزایش صادرات نیز فراهم شده است.

به گزارش ایرنا در افق 1404 تولید 2 میلیون و 900 هزار تن گوشت مرغ در کشور هدفگذاری شده است.

مطلب قبلیتاکسی هوایی اوبر تا سال 2025
مطلب بعدیامسال بی‌سابقه‌ترین خشکسالی برای کشاورزی طی ۴۷ سال بود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید