سایپا تاکنون 230 هزار خودرو صادر کرده

معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا ارزش کل صادرات گروه خودروسازی از ابتدا تاکنون را نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این سالها نزدیک به 230 هزار دستگاه خودرو به حدود 40 بازار هدف صادراتی صادر شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سایپا، محسن دستخوش جوان اضافه کرد: برنامه های جدید گروه سایپا در امر طراحی و تولید محصول قابل رقابت، توسعه صادرات را در پیش دارد.

وی با اشاره به انتخاب سایپا به عنوان صادرکننده نمونه در خودرو و قطعات یدکی، افزود: گروه خودروسازی سایپا در دو دهه گذشته هشت مرتبه صادرکننده نمونه ملی کشوری، 2 مرتبه صادرکننده ممتاز کشوری و 3 مرتبه متوالی صادرکننده نمونه استانی شده است.

معاون صادرات سایپا گفت: برنامه ریزی های صادرات از سال های 82 و 83 آغاز شده است و از سال 88 به ثمر نشسته و ریل موفقیت در ارسال محصولات گروه سایپا به بازارهای جهانی همواره ادامه دارد.

وی اظهار کرد: اگرچه تحریم ها در سال های گذشته بر موفقیت های صادرات سایپا اثراتی داشته ولی ظرفیت های صادراتی سایپا کم نشده است و صرفا برخی مواقع بر نتایج صادراتی تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا، منصور معظمی معاون وزیر صنعت پیش از این تصریح کرد: همه قراردادهای خودرویی ایران با کشورهای دیگر که در دوران پسابرجام به امضا رسید، صادرات گرا هستند.

گزارش های حاکی از این است که در سال های گذشته شاهد روند افزایشی تیراژ و رونق در صنعت خودروی کشور بودیم به طوری که تولید خودرو از حدود 750 هزار دستگاه در سال 92، پارسال به یک میلیون و 350 هزار دستگاه افزایش یافت و مطابق برنامه ریزی های انجام شده امسال به یک میلیون و 600 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

مطلب قبلیرئیس انجمن فولاد: دولت تعرفه واردات فولاد را اصلاح کند
مطلب بعدیقیمت لوازم‌خانگی ایرانی و خارجی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید