سالانه 250 میلیون جفت کفش نیاز داریم

کفش

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز با تاکید بر اینکه در کشور زمینه تولید ۴۰۰ میلیون جفت کفش وجود دارد، گفت: با توجه به مصرف ۲۵۰ میلیونی ایران نیازی به واردات کفش نداریم.

رسول شجری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار کفش قاچاق وارد کشور می‌شود که این کالاها از کشورهای مختلفی از چین گرفته تا ایتالیا به بازار ما راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مقابل این حجم واردات قاچاق، صادرات ایران در حوزه کفش تنها به ۱۲۰ میلیون دلار به کشورهای همسایه محدود می‌شود، گفت: اکنون در بازارهای داخلی حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد انواع پاپوش‌ها در داخل کشور تولید شده و ما سهمی بالا از بازار را در دست داریم اما با این حال ظرفیت‌های تولیدی ما به شکل ۵۰ درصدی در حال حرکت هستند و اگر ساماندهی‌های لازم صورت بگیرد، امکان افزایش حجم صادرات نیز مهیا خواهد بود.

شجری با بیان اینکه لازم است در کشور تولید به عنوان دغدغه‌ای جدی محسوب شود، گفت: اکنون در حوزه‌های دارایی، قانون کار، بیمه، شهرداری، قیمت حامل‌های انرژی، عدم ساماندهی کارخانه‌ها، عدم کنترل و نظارت کارخانه‌های تولید مواد اولیه مشکلات متعددی بر سر راه تولیدکننده قرار دارد که سختی‌های بسیاری ایجاد کرده و  موجب می‌شود چرخه تولید ما به کندی حرکت کرده و قیمت آن افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز همچنین عنوان کرد: صنعت کفش در تمام دنیا، صنعتی اشتغال‌زا محسوب می‌شود  که کشورهای مختلفی مانند چین، آمریکا، هند و بسیاری کشورهای دیگر که جمعیت مناسبی دارند، به آن توجه ویژه دارند. در کشور ما نیز اشتغالزایی این بخش رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد اما به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات موجود در زمینه تولید، این امکان وجود ندارد که این در عرصه با تمام ظرفیت به فعالیت بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر دولت به حمایت‌های لازم از این بخش بپردازد، این امکان وجود دارد که اشتغال در این بخش دو برابر شود.

شجری در بخش پایانی صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره تامین مواد اولیه پرداخت و گفت: چرم یکی از اصلی‌ترین موادی است که در تولید کفش‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اما کارخانه‌های چرم ما به دلیل آنکه از تکنولوژی روز دنیا عقب مانده است، نمی‌توانند چرمی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند که به عنوان مثال در کشور ترکیه در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد اما اگر تکنولوژی‌های مربوط در این بخش به روز شود، ما حتی در زمینه صادرات می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

مطلب قبلیاشتباهاتی که مانع موفقیت برند در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند
مطلب بعدیرونق صنعت چرم،کیف و کفش در گرو حمایت و توسعه صادرات

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید