سالانه ۱۸ میلیون کیف اداری نیاز داریم

رئیس اتحادیه سراجان اظهار کرد: در طول سال برای دانش‌آموزان در بخش اداری و آموزشی حدودا ۱۸ میلیون کیف نیاز داریم.

محسن خردمند در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت تولید و واردات انواع کیف پرداخت و گفت: اگرچه اکنون کالای قاچاق از حاشیه ترکیه و کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود، اما یکی از موضوعات مهم‌تری که تولید ما را آزار می‌دهد، بحث واردات مواد اولیه است که باید نسبت به آن تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به مشکلاتی مانند تعرفه‌های گمرکی یا طولانی شدن روند ترخیص کالا اظهار کرد: اگر در این حوزه‌ها همکاری و هماهنگی بیشتری پیش آید، تولیدکنندگان می‌توانند کالای خود را به قیمت و سر وقت تحویل بگیرند و در حوزه تولید با موانع کمتری مواجه باشند.

سالانه حدود ۱۸ میلیون کیف اداری و مدارس لازم داریم که از این رقم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود

خردمند همچنین عنوان کرد:به غیر از کیف‌هایی که مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد، سالانه حدود ۱۸ میلیون کیف اداری و مدارس لازم داریم که از این رقم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود اما اگر تولیدکنندگان بدانند که به مرور جلوی واردات انواع کیف‌ها گرفته می‌شود، به طور تدریجی بر ظرفیت تولید افزوده می‌شود و تولیدات ما در این بخش پاسخگوی نیازهای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در تولیدات کیف ایرانی از مدل‌های جدید دنیا پیروی می‌شود، گفت: آنچه شرایط را برای ما سخت کرده، بحث بروزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات است که در کنار آن اگر به بحث‌هایی مانند بیمه و مالیات هم توجه شود، توان رقابت ما با کشورهای دیگر افزایش خواهد یافت اکنون اگرچه شر ایط واردات کالاهای ساخته شده تا حدی سخت‌تر شده اما همچنان با توجه به مشکلات موجود توان رقابتی ما نسبت به کشورهای دیگر کمتر است.

رئیس اتحادیه سراجان درباره کیفیت کیف‌های وارداتی نیز توضیح داد: برندهایی که وارد ایران می‌شوند اغلب در کشور اصلی تولید نشده و در چین به صورت تحت لیسانس آن برند به تولید می‌رسند. از سویی قیمت‌های بالا نیز برای این کالاها نیز در نظر گرفته می‌شود. در کنار همین نمونه‌های تولید شده در چین بخش قابل توجهی از کالاهای وارداتی نیز فاقد کیفیت لازم بوده و برای رقابت در بازار واردات کشور و درآمدزایی بیشتر کیفیت را فدا می‌کنند در حالی که اگر از تولیدکننده داخلی حمایت و تجهیزات به روز شود، می‌توانیم کالایی با همان کیفیت را در داخل کشور تولید کنیم.

خردمند درباره حجم صادرات نیز عنوان کرد: اکنون صادرات ما بسیار کم است، چرا که از نظر قیمت توان رقابت نداشته‌ایم و از سوی دیگر بحث‌های استانداردی که در کشورهای مختلف لحاظ می‌شود، موجب می‌شود که سختی‌هایی بر سر کار وجود داشته باشد. علاوه بر این موارد بحث‌های گمرکی و موضوعات مربوط به نقل و انتقال پول نیز از دیگر مشکلاتی است که در این بخش وجود دارد.

مطلب قبلیچگونه بدون از دست دادن پول، سرمایه‌گذاری کنیم؟
مطلب بعدیچطور به کارمندان در محیط کار انگیزه بدهیم

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید