سازمان امور مالیاتی: از کارتخوان‌ها، مالیات بر ارزش افزوده نمی‌گیریم

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد شایعه‌ای که درباره اخذ مالیات از کارتخوان‌ها عنوان شده، صحت ندارد.

برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در تماس تلفنی با ما درباره گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از دستگاه های کارتخوان، سئوالاتی را مطرح کرده بودند.

در ارتباط با این مسایل، مدیر کل دفتر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: انتشار متن دریافت 9درصد مالیات بر ارزش افزوده از کارتخوان ها در فضای مجازی صحت ندارد.

غلامرضا قبله ای با تکذیب ادعای مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر دریافت 9درصد مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای مردادماه در هنگام خرید از کارتخوان، گفت: این شایعه درحالی مجددا مطرح شده است که متن آن عینا در سال 1394 و اواخر تیرماه سال 1395 در فضای مجازی منتشر شده بود و هر بار توسط سازمان امور مالیاتی کشور تکذیب شد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی تاکید کرد: پرداخت وجه کالا از طریق کارت های اعتباری یا دستگاه های POS بانکی به هیچ وجه موجب تعلق مالیات نخواهد بود.

او با بیان اینکه سامانه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی منبع رسمی اطلاع‌رسانی آخرین اخبار و اطلاعیه های مالیاتی است، گفت: هم میهنان عزیز به اخبار غیررسمی در شبکه های اجتماعی استناد نکرده و همواره برای اطلاع از صحت اخبار منتشر شده در خصوص موضوعات مالیاتی به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند.

 تابستان پارسال نیز در فضای مجازی دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از تراکنش های بانکی دستگاه های کارت خوان در اختیار اصناف و کسبه منتشر شده بود که سازمان امور مالیاتی آن را تکذیب و تاکید کرد در صورتی که در این زمینه قانونی وضع شود، اطلاع رسانی می شود.
منبعخبر آنلاین
مطلب قبلیایران خودرو قیمت پژو 2008 را 98 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرد
مطلب بعدیولوو از دو سال دیگر فقط خودروهای الکتریکی و هیبریدی می سازد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید