روش های قیمت گذاری مبلمان کلاسیک

روش های قیمت گذاری مبلمان کلاسیک

چکیده : قیمت مبلمان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از این رو اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات درباره روش های قیمت گذاری مبلمان هستید، پس اینجا کلیک کنید.

قطعا تا به امروز برای یکبار هم که شده تجربه این را داشته‌اید که هنگام خرید مبلمان با قیمت‌های متفاوتی رو به رو شده‌ باشید. از این رو ممکن است برایتان این سوال پیش آمده‌باشد که چه چیزی قیمت مبلمان را تعیین می‌کند و اصلا چه مواردی در این زمینه تاثیرگذار هستند؟

باید بگوییم که عوامل بسیاری در این بین وجود دارند که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم بر قیمت مبلمان تاثیر می‌گذارند؛ به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع روش های قیمت گذاری مبلمان آشنا کرده و نگاهی نیز به عوامل تاثیرگذار بر آن داشته‌باشیم پس با ما همراه باشید.

معرفی انواع مبلمان

در ابتدا و پیش از شروع هر بحثی بهتر است به معرفی انواع مبلمان موجود در بازار بپردازیم. از این رو در ادامه برخی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات شرح داده شده‌اند:

مبل راحتی Fabric Sofa

این مبل همانطور که از نامش پیداست، برای راحتی و آسایش افراد طراحی شده‌است. وقتی شما به مبل‌های راحتی نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر بخش‌های آن را با پارچه مبل پوشانده اند. از دیگر خصوصیات این مبل نیز می‌توان به پایه‌های کم ارتفاع، دسته‌های پهن، وجود فوم‌های اسفنجی و … اشاره کرد.

مبل کلاسیک Classic Sofa

مبل کلاسیک اولین انتخاب ایرانیان است. طرح‌های منبت کاری به همراه پارچه‌های ظریف و مرغوب، اصلی‌ترین خصوصیت مبل کلاسیک هستند. این دسته از مبلمان، بیشتر از چوب راش یا گردو ساخته شده‌اند از این رو ممکن است قیمت مبلمان کلاسیک شما را کمی شگفت زده کند.

مبل مدل استیل Style Sofa

یکی از بهترین مبلمان‌های موجود در فروشگاه‌ها که معمولا نسبت به سایر مدل‌ها فروش بیشتری را به خود اختصاص داده‌است، نوع استیل می‌باشد. اصلی‌ترین خصوصیت مبلمان استیل، وجود پارچه‌ها با طرح‌های شلوغ و منبت کاری‌های بسیار است. شایان ذکر است که مبل‌های استیل ارتفاع نسبتا بالایی داشته و بخش نشیمنگاه آن‌ها نیز خاصیت ارتجاعی کمتری دارد.

مبل چرمی Leather Sofa

یکی از لوکس‌ترین نوع مبلمان‌های موجود در بازار که معمولا بیشتر مناسب افرادی است که به سبک مدرن علاقه دارند، مبلمان چرمی می‌باشد. مبلمان چرمی می‌توانند از چرم مصنوعی یا طبیعی ساخته شده‌باشند. اگر شما هم تمایل زیادی به خرید این نوع مبل‌ها دارید، باید بدانید که می‌توان مبل چرمی را با هر دکوراسیونی ست کرد. البته اگر به دنبال خرید جنس اصل این نوع مبلمان هستید، باید بدانید که قیمت مبلمان چرمی کمی بالا است.

مبل ال شکل Corner Sofa

مبل ال شکل یکی از انواع مبل‌های سبک مینیمال است که امروزه بیش از قبل مورد استقبال افراد قرار گرفته‌است. علت نام گذاری این مبل نیز دقیقا ظاهر آن می‌باشد که شبیه به حرف L لاتین طراحی شده‌است. شایان ذکر است که این دسته از مبلمان به لحاظ طبقه‌بندی در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرند.

موارد تاثیرگذار بر قیمت مبل کلاسیک

3 عامل موثر بر قیمت تمام شده مبلمان

حال که با انواع مدل‌های مبلمان موجود در بازار آشنا شدید، به بحث درباره عوامل موثر بر قیمت تمام شده مبلمان می‌پردازیم. در نظر داشته‌باشید که شاخص‌های مختلفی در نحوه قیمت گذاری مبلمان وجود دارند. از این رو ما در این بخش قصد داریم مهم‌ترین مواردی که در قیمت مبلمان تاثیرگذار هستند را ارائه دهیم:

1. نیروی انسانی

یکی از مواردی که به شکل مستقیم بر روی قیمت مبلمان تاثیر می‌گذارد، نیروی انسانی است. شما در هر زمینه خدماتی که به فعالیت بپردازید، قطعا نیروی انسانی است که روند کار را به جلو هدایت می‌کند. این نیروها زمینه را برای شما مهیا کرده تا بتوانید کسب و کار خود را به نوعی زنده نگهدارید. پس می‌توان گفت که این، نیروی انسانی است که پایه قیمت مبلمان را تعیین می‌کند.

2. مواد به کار رفته در مبلمان

دومین و مهم‌ترین چیزی که بعد از نیروی انسانی بر روی قیمت مبلمان تاثیر مستقیم می‌گذارد، مواد به کار رفته در ساخت مبلمان است. قطعا مبلمانی که با چوب گردو ساخته شده‌ باشند، قیمتی گران‌تر از مبلمان ام دی افی دارند. از سوی دیگر، مبلمان چرمی نیز قیمت بیشتری از مبلمان پارچه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند. تولیدکنندگان باید این موضوع را مد نظر خود قرار دهند که مبلمان تولیدی آن‌ها نباید به گونه‌ای باشد که تنها قشری خاص توانایی خریداری آن را داشته‌باشند. پس در یک کلام، سعی کنید مبلمانی را ارائه دهید که با بودجه تمامی افراد، همسو باشند.

3. دومین و مهم‌ترین چیزی که بعد از نیروی ان

سانی بر روی قیمت مبلمان تاثیر مستقیم می‌گذارد، مواد به کار رفته در ساخت مبلمان است. قطعا مبلمانی که با چوب گردو ساخته شده‌باشند، قیمتی گران‌تر از مبلمان ام دی افی دارند. از سوی دیگر، مبلمان چرمی نیز قیمت بیشتری از مبلمان پارچه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند. تولیدکنندگان باید این موضوع را مد نظر خود قرار دهند که مبلمان تولیدی آن‌ها نباید به گونه‌ای باشد که تنها قشری خاص توانایی خریداری آن را داشته‌باشند. پس در یک کلام، سعی کنید مبلمانی را ارائه دهید که با بودجه تمامی افراد، همسو باشند.

4. هزینه‌های جانبی

در هر کسب و کاری، مواردی وجود دارد به نام هزینه‌های جانبی که در قیمت محصولات تاثیرگذار است. این موضوع در قیمت مبلمان نیز صدق می‌کند. هزینه‌های جانبی مانند اجاره فروشگاه، حقوق فروشندگان، هزینه‌های آب، برق، گاز و غیره، تماما بر روی قیمت مبلمان تاثیرگذار هستند.

علت قیمت بالای مبل کلاسیک نسبت به سایر مدل‌ها

حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده‌است که چرا قیمت مبل کلاسیک نسبت به سایر مبلمان دیگر بیشتر است و دقیقا علت این موضوع چه چیزی می‌باشد؟  اگر در عنوان‌های قبل به دقت مطالعه کرده‌باشید، ما اشاره کردیم که مبل کلاسیک از منبت کاری‌های بسیاری برخوردار است. باید بگوییم که تمامی منبت کاری‌ها توسط نیروی انسانی انجام می‌شوند و این کار نیز زمان و تلاش بسیاری را می‌طلبد. پس اولین موضوعی که به عنوان علت قیمت بالای مبل کلاسیک نسبت به سایر مدل ها شناخته می‌‌شود، نوع ساخت آن است. 

پس از این موضوع، استفاده از انواع پارچه‌های مرغوب نیز دیگر دلیل بر قیمت مبلمان مذکور می‌باشد. پارچه‌هایی که در مبل کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است حاوی ابریشم یا طرح‌های دست دوز باشند. با تمامی این تفاسیر پس آنچنان هم غیرقابل پیش‌بینی نیست که این مبلمان قیمت بالایی را نسبت به سایر مدل‌ها به خود اختصاص دهند.

خرید مبلمان کلاسیک ارزان

خرید مبلمان کلاسیک ارزان یکی از مهم‌ترین مواردی است که افراد به دنبال آن هستند، زیرا مبلمان کلاسیک یکی از بهترین مبلمان‌ها از نظر ایرانیان می‌باشند. اما قیمت بالای این نوع محصول سبب شده تا عده‌ای قید خرید آن را زده و به خرید مبلمان دیگر بپردازند. 

اگر بتوانید عرضه کننده‌ای را انتخاب کنید که با حذف واسطه‌ها به ارائه مبلمان کلاسیک ارزان بپردازد، قطعا می‌توانید این کالا را با قیمت مناسبی تهیه نمایید. این کار آنقدرها هم سخت نیست! می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه استفاده کنید که مزایای بسیاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. از این رو در بخش بعدی به بیان این نقاط مثبت می‌پردازیم.

مبلمان کلاسیک ارزان قیمت

مزایای خرید آنلاین مبلمان

همان‌طور که اشاره کردیم، خرید آنلاین مبلمان باعث می‌شود تا شما عزیزان بتوانید محصولات مد نظر خود را با قیمتی ارزان‌تر، به دلیل حذف واسطه‌ها و همینطور حذف هزینه‌های جانبی خریداری نمایید. مزایای خرید آنلاین مبلمان عبارتند از:

  • در سریع‌ترین زمان می‌توانید مبلمان خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید.
  • به شکل مستقیم با تولیدکننده ارتباط برقرار کرده و مبل را با قیمت کارخانه خریداری کنید.
  • می‌توانید قبل از خرید، انواع و اقسام مبل‌های مختلف را مشاهده کرده و مدلی که دقیقا مناسب محیط خانه‌تان است را خریداری نمایید.
  • با محدودیت زمانی روبرو نیستید و هر زمان که بخواهید می‌توانید خرید را انجام دهید.
  • همینطور می‌توانید قیمت مبلمان را در انواع مختلف بررسی کرده و سپس خرید کنید.

بهترین فروشگاه های مبلمان و سرویس خواب کلاسیک

فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری وجود دارند که در حال حاضر می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به خرید انواع مبلمان و سرویس تخت خواب کنید. شایان ذکر است که برای انتخاب فروشگاه مد نظر خود، باید به اعتبار آن توجه داشته‌باشید. برای مقایسه و انتخاب مدل های سرویس خواب جدید و همچنین انواع مبل کلاسیک میتوانید به فروشگاه های معتبر آنلاین مثل دیجی کالا، آف دکور و فیدار مراجعه کنید.

متاسفانه افراد سودجویی بسیاری در این بین وجود دارند که با ارائه انواع محصولات تقلبی و بی‌کیفیت، سعی بر کلاهبرداری دارند. با انتخاب بهترین فروشگاه های (اینترنتی) مبلمان کلاسیک شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده مبلمان مورد علاقه خود را خریداری کرده و در محل مورد نظر آن‌ها را تحویل بگیرید.

مطلب قبلیشارژ کپسول آتش نشانی شرق تهران – اطفا یار
مطلب بعدیژاکت سرویس؛ پلتفرم کاریابی و استخدام فریلنسر

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید