رشد اقتصادی به کمک خوش‌بینی نسل جوان

در ایجاد کسب‌وکارهای کوچک ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد جوانان نسل هزاره و Z، چهارچوب اقتصاد را مستحکم می‌کند.

افراد نسل‌ هزاره (‌یا Millennial) و نسل Z (یا Gen Z) که به‌نوعی متولدین دهه‌های ۶۰ و ۷۰ را در کشور ما تشکیل می‌دهند، به‌هیچ‌ عنوان دوست ندارند که در جامعه به‌عنوان مصرف‌کنندگان منفعل حضور داشته باشند؛ آن‌ها تمایل دارند تا همواره در فعالیت‌ها شرکت‌کنند. تحقیق‌ها نیز نشان می‌دهد که این مصرف‌کنندگان مدرن به‌دنبال ایجاد نام‌هایی تجاری می‌باشند تا با استفاده از آن‌ها جهان را به مکان بهتری تبدیل کنند. با‌توجه‌ به این مطلب می‌‌توان فهمید که چرا بسیاری از آنها در رویای ایجاد کسب‌وکار خود به‌سر می‌برند. این افراد تمامی موارد حائز اهمیت خود را تحت‌ کنترل دارند. درواقع، آن‌ها با این عملکردشان آمار افراد مثبت و مفید را در جهان بالا می‌برند.

مطالعه‌های اخیر شبکه‌ی فروشگاهی یوپیاس آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور رویای همکاری با این فروشگاه‌ها را در ‌سر دارند. میزان متقاضیانی که با پاسخ مثبت به درخواست فروشگاه یو‌پی‌اس همچنان تمایل دارند این شغل را در آینده برای خودشان ایجاد کنند در حال افزایش است. این میزان تاکنون به ۶۶٪ رسیده است.

فروشگاه یو پی اس

یکی از فروشگاه‌های یو‌پی‌اس در ایالت متحده آمریکا

برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه‌ی این مقاله‌ به گزارشی در این رابطه می‌پردازیم. در این گزارش جف فروم یکی از نویسنده‌های مجله‌ی جهانی کسب‌وکار فوربز، مصاحبه‌ای با دکتر لوک پیتاوی، استاد کارآفرینی در کالج تجاریکوپلند دانشگاه اوهایو و همچنین تیم دیویس، رئیس‌کل فروشگاه یو‌پی‌اس داشته است.

در مطالعه‌هایی که انجام دادید چه چیزی باعث تعجبتان شد؟

پیتا‌وی: بدون‌شک وجود افرادی در ایالت‌متحده بود که جدیت بسیاری برای ایجاد کسب‌وکار ‌کوچک داشتند و به‌طور فعال این هدف را دنبال می‌کردند. تعداد افرادی که به‌طور موثر علاقه‌مند به کارآفرینی در این کشور هستند رو به افزایش است. تعداد آن‌ها در آمریکا نسبت به دیگر کشورها به‌مراتب بیشتر است.

تعداد افراد علاقمند به کارآفرینی در نسل‌های جوان رو به افزایش است

بسیار شگفت‌انگیز است که این میزان همچنان در حال رشد است. من شخصا این جریان را به عنوان رکورد بزرگ اقتصادی ثبت کرده‌ام. از طرف دیگر، نقدینگی در میان افرادی که صاحب کسب‌وکار‌ کوچک‌اند در مقایسه با افرادی که کسب‌و‌کاری سنتی‌ دارند، کمتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت. این تحقیق نشان داد که در رابطه با ایجاد شغل کوچک، تغییری در روندکاری بوجود آمده است.

چرا نسل هزاره علاقمند به ایجاد کسب وکارهای کوچک‌اند؟

پیتا‌وی: به‌طور‌کلی افراد جوان یا نسل هزاره در مقایسه با افرادی که فقط عادت به ایجاد شغل دارند، گرایش بیشتر و موثرتری برای در اختیار گرفتن شغل‌های کوچک دارند؛ و این باید نقطه‌ی قوت این افراد محسوب شود. در یک جامعه می‌توان به گرایش موثر و کلی افراد آن برای کارآفرینی پی برد. با بررسی تعداد افراد در حال ایجاد کسب‌وکار، این تعداد قابل پیش‌بینی است. برای اینکه موفقیت‌های کارآفرینی قابل‌توجهی داشته باشید توجه به یک نکته‌ی مشخص ضروری است؛ و آن این است که همراه‌ با اضافه شدن‌ مشاغل جدید بی‌شمار به اقتصاد، باید نرخ آن تراکم پُرنوسانی داشته باشد. چالش حاضر بر سر این است که افزایش بدهکاری در میان جوانان تاثیر ناخوشایندی بر تغییر اهداف آن‌ها در ایجاد شغل و ادامه‌ی آن حرفه خواهد داشت.

زمانی‌که صحبت از اهداف کسب‌وکار ‌کوچک می‌شود چه چیزی نسل هزاره را از نسل‌های قبلی متمایز می‌کند؟

پیتاوی: آگاهی جوانان نسل‌ هزاره از ارزش‌های اجتماعی بسیار زیاد است. از‌این‌رو، آن‌ها خیلی علاقه ندارند که هر نوع کسب‌وکار کوچکی راه‌اندازی کنند. از دیدگاه آن‌ها دادوستد شغلی باید تاثیری بر اجتماع داشته باشد و درکنار تامین معاش زندگی به ارزش اقتصادی اجتماعی یا محلی نیز بپردازد. علاوه‌بر‌این، نسل‌هزاره بسیار تمایل دارند که کسب‌وکارهای مربوط به فناوری پیشرفته یا شغل‌هایی با قابلیت به اشتراک‌گذاری اقتصاد را ایجاد کنند (که این سیستم اقتصاد مشترک نام دارد).

باورهای جوانان نسل‌هزاره در ایجاد کسب‌وکار برمبنای ارزش‌های اجتماعی است

اما نسل X (که به نوعی متولدین دهه‌ ۵۰ را در کشور ما تشکیل می‌دهند) با وضعیت شغلی فعلی‌ که دارند بیشتر دوست دارند در کسب‌وکارهای خانوادگی موفقیت کسب کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای اینکه کاری را از نو شروع کنند، پروانه‌فنی آن شغل را خریداری کنند. در مورد مشاغل کوچک نیز آن‌ها دوست دارند کار راه‌اندازی شده را اداره کنند و درواقع قدم در راه رفته‌ی دیگران بگذارند. برخلاف این دسته از جوانان، نسل بیبی‌بومرها (که متولدین دهه‌ ۴۰ را در کشور ما تشکیل می‌دهند) درحالی‌که بازنشسته‌اند به‌دنبال شغل دوم می‌گردند. افراد این نسل گرایش به آن دسته از مشاغلی دارند که از سرگرمی‌ها نشات می‌گیرند؛ یا آن دسته شغل‌هایی که شایستگی و مهارت آن‌ها را در موقعیت کاری قبلی‌شان بهبود داده باشد. برای این نسل فقط این‌ دسته از کسب‌وکارها به عنوان مشاغل زندگی تعریف شده‌اند.

نسل XYZ

چرا فروشگاه UPS به نظر مردم دررابطه‌با ایجاد کسب‌وکار کوچک اهمیت می‌دهد؟

تیم دیویس: به این دلیل که کسب‌وکارهای کوچک چهارچوب اقتصاد را تشکیل می‌دهند. زمانی‌که بیش از ۲۷ میلیون شغل کوچک در این کشور وجود دارند که بیش از ۵۰٪ از تولید‌ ناخالص‌ داخلی ما را فراهم می‌کنند، اهمیت دادن به جایگاه شغل کوچک تقریبا امری اجتناب‌نا‌پذیر است. در‌حقیقت، به پشتوانه‌ی این مشاغل کوچک است که چرخ اقتصادهای محلی می‌چرخد، شغل ساکنان محلی فراهم است. علاوه‌بر‌این، کسب‌وکارهای کوچک بواسطه‌ی خیریه و خدمات بر نهادهای اصلی جامعه تاثیر می‌گذارند.

ما هر روز در فروشگاه UPS با کارآفرینان همکاری می‌کنیم تا از چالش‌های منحصربه‌فرد آن‌ها آگاهی بیشتری پیدا کنیم و موقعیت آن‌ها را در جهت رشد و پیشرفت قرار دهیم. این پژوهش منجر به تعامل‌های رو در روی ما شد. این ملاقات‌ها موجب می‌شود تا روابط بلند‌مدت و با‌ارزشی را با مشتریان خود برقرار کنیم تا آن‌ها نیز از این طریق شغلی را ایجاد و آن را اداره کنند.

توسطپریسا نیرومندی
منبعزومیت
مطلب قبلیداستان برند: ال جی، از لوازم بهداشتی تا محصولات الکترونیکی و مخابراتی
مطلب بعدیافکار قدیمی را در کسب و کار کنار بگذارید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید