رئیس پلیس فتا: بیشتر جرایم سایبری در تلگرام‌ و اینستاگرام اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: بیش از 40 درصد جرایم سایبری در تلگرام‌ و 20 درصد نیز در اینستا گرام اتفاق می افتد.

سردار کمال هادیان در حاشیه اجلاس تهران درباره پیشگیری و مبارزه با جرایم سایبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرورهای این ابزارها در خارج از کشور قرار دارد، گفت: جرایم سایبری سال گذشته نسبت به سال قبل تر 63 درصد افزایش یافته است.

هادیان با اشاره به توانمندی پلیس در برخورد با این تخلفات گفت: تاکنون بیش از 80 درصد جرایمی سایبری کشف شده است.

به گفته رئیس پلیس فتا، در چهار ماهه امسال جرایم فضای مجازی 45 درصد رشد داشته است که البته توان کشف ما نیز همان 80 درصد بوده و ما به دنبال افزایش توان‌مان هستیم.

رئیس پلیس فتای ناجا دربارهٔ جرایم سایبری که در کشور ما اتفاق می‌افتد نیز گفت: شبکه تلگرام ۷۶ درصد در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کند و کسب و کارهایی که در این حوزه انجام می‌شود بیشتر فریبنده و تبلیغاتی است و جنبه کسب درآمد ندارد.

به گفته وی، امسال جرایم سایبری ۶۳ درصد افزایش داشته است که ۴۳ درصد از جرایم رخ داده در تلگرام است و ۲۰ درصد جرایم در اینستاگرام انجام می‌شود. امسال نیز با افزایش رشد جرایم اینترنتی و سایبری رو به رو هستیم و با افزایش میزان جرایم شاهد افزایش مقابله با این جرایم نیز هستیم.

مقابله با داعش و القاعده

سردار هادیان‌فر رئیس پلیس فتای ناجا در باره اجلاس تهران گفت: ما در جلسه اولین نشست اجلاس تهران درراه مبارزه با جرایم سایبری تلاش‌های ایران برای مبارزه با جرایم سایبری را اعلام کردیم و ایران میزبان این مراسم بود. هدف از این نشست پیجویی جرایم را به دنبال دارد و همکاری‌های بین‌الملل در پیشگیری از جرایم سایبری برای ما بسیار مهم است.

گزارش گفتگوی رئیس پلیس فتا با  خبرنگاران را اینجا بخوانید

مطلب قبلیکاهش ۴۰۰ درصدی تورم در تیرماه ۱۳۹۶ نسبت به ۴ سال قبل/اینفوگرافی
مطلب بعدیدستور آماده باش شرکت های آب و برق کشور؛ هوا دوباره گرم می شود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید