دلایل انتخاب لوله های پلی اتیلن برای خطوط آب

دلایل انتخاب لوله های پلی اتیلن برای خطوط آب
دلایل انتخاب لوله های پلی اتیلن برای خطوط آب

زمانی که برای پروژه خود قصد لوله کشی جدید دارید و یا وقتی در حال ترمیم خطوط لوله قدیمی هستید، لوله های پلی اتیلن (HDPE) جزء بهترین گزینه ها و انتخاب هایی است که شما می توانید درباره آن هم فکر کنید.

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا، عملکردی قدرتمند، با دوارم بالا، با قیمت مناسب و با وزن بسیار سبک جایگاه خاصی در بین مابقی لوله ها داشته و دارد. برای برآورد هزینه می توانید به بخش قیمت لوله پلی اتیلن مراجعه کنید.

بصورت کلی می توان گفت لوله پلی اتیلن بین 50 تا 100 سال می تواند طول عمر داشته باشد.

HDPE در صنعت آب رسانی انقلابی جدید به وجود آورده است و همین موضوع می توان عاملی باشد برای اینکه بخواهید راجع به پتانسیل های آن ها بیشتر صحبت کنیم.

مزایای لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن: ارزان با طول عمر ماندگار

همانند بسیاری از لوله ها و گزینه های پلاستیکی، لوله پلی اتیلن HDPE باعث صرف هزینه بسیار زیاد برای شما نمی شود.

از آنجا که لوله های پلی اتیلن و همچنین لوله های کاروگیت دوجداره بصورت کلاف های طولانی خریداری می شوند، اتصالات کمتری برای تجهیز خطوط لوله نیاز است.

هرچقدر تعداد اتصالات بین لوله ها کمتر باشد، طبیعتا خط لوله بسیار زودتر تشکیل می شود و سرعت کار بالا رفته و نسب کننده لوله کار کمتری دارد.

در سایز های بزرگتر، لوله ها بصورت جوشی حرارتی به یکدیگر جوش می خورند که به آن ها لوله پلی اتیلن جوشی نیز می گویند.

لوله پلی اتیلن: سخت در عین حال سبک

برخلاف لوله PVC که با گذر زمان می تواند شکننده باشد، HDPE همچنان انعطاف پذیر و محکم است و در عین حال سبک و قابل کنترل نیز می باشند.

پلی اتیلن در سخت ترین خاک ها همچنان پایایی خود را حفظ می کند و می توانند در طیف وسیعی از کاربری ها که دیگر لوله ها به سختی می توانند آن را تحمل کنند قابل استفاده است.

مقالات مرتبط: ۱۰ کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برای شناخت بهتر آن

لوله پلی اتیلن: اتصالات کم در عین عدم نشتی

HDPE یک ماده منحصر به فرد است که در خطوط آبرسانی می تواند با ذوب شدن و حرارت به لوله بعدی متصل شود.

این امکان باعث می شود که بدون استفاده از چسب، اتصالات پیچیده و مواد متصل کننده لوله ها بصورت منظمی به یکدیگر متصل شوند.

مطالعات نشان داده است که استفاده از حرارت در اتصالات لوله های پلی اتیلن به طور 100% ی از احتمال شکستگی لوله های جوشی در نقاط اتصال جلوگیری می کند و اتصال محکمی ایجاد می کند که از نشتی خطوط لوله به دور است.

لوله پلی اتیلن: مشکلات جدی در زمینه خوردگی یا مواد شیمیایی ندارد

با لوله های پلی اتیلن دیگر نگران این نباشید که لوله شما به وسیله مواد شیمیایی حاصل از فاضلاب های صنعتی دچار خوردگی و یا سایش شود.

همچنین دیگر نیازی نیست که به این فکر کنید که لوله پلی اتیلنی محافظ برق، زیر باران های اسیدی و یا مواد شیمیایی قرار بگیرد احتمالا خراب می شود!

از آنجا که HDPE یک مواد پلاستیکی بسیار مقاوم است، به شدیدترین تغییرات PH یا سخت ترین مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهد.

این بدان معناست که لوله هایی که از آن استفاده می کنید به هیچ وجه دچار خوردگی نمی شوند، نشتی ندارند و آلودگی آب را به خود نمی گیرند.

به طور کلی از لحاظ واکنش های شیمیایی، از لوله های مسی و فلزی عملکرد بسیار بهتری دارند.

لوله پلی اتیلن: در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است

برخلاف لوله های پی وی سی، لوله های پلی اتلنی در برابر خوردگی و تنش بسیار مقاوم است و انعطاف پذیری خود را حفظ می کند و به راحتی فشار را به زمین منتقل می نماید یا مهار می کند.

حتی در صورت سرد بودن هوا نیازی به این نیست که نگران آنچه در اطراف لوله می گذر باشید و می توانید به نوعی خط لوله خودتان را بیمه کنید و نگران این نباشید که در آینده چه بلایی به سر لوله خواهد آمد!

همچنین در برابر فشار های مکانیکی بسیار مقاوم است و این موضوع در مکان هایی که حرکت های خاک می تواند نگران کننده باشد، HDPE گزینه بسیار مناسبی است.

مطالب مرتبط: مقاومت حرارتی لوله پلی اتیلن چقدر است؟

لوله پلی اتیلن: لوله پلی اتیلن بسیار منعطف است

لوله های پلی اتیلنی بسیار منعطفند و همین موضوع می تواند در نقاطی که خطوط لوله زاویه های پیچشی سنگینی دارد به داد نصب کننده آن برسد و همچنین خیال شما را راحت کند که هیچ مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد.

در حالت کلی لوله های پلی اتیلن می توانند با هر نوع شرایطی کنار بیایند.

اگر شما نیاز به لوله کشی با خط لوله افقی جهت دار دارید نگران نباشید لوله پلی اتیلن از پس آن بر خواهد آمد.

همچنین این لوله ها می تواند به راحتی روی آب شناور باشد و حتی زیر آب یا تاسیسات و یا ابزارآلاتی مانند گاوآهن به خوبی عمل کنند.

مطلب قبلیشیوه تشخیص زعفران اصل در خرید عمده زعفران فله
مطلب بعدیبیت کوین به 50 هزار دلار می‌رسد؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید