درآمد بنیاد مستضعفان چقدر است؟

بنیاد مستضعفان در 150 شرکت سهامدار است و میانگین سهام بنیاد در این شرکت ها 55 درصد است.

محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان درآمد این بنیاد را در سال 1394 حدود 24 هزار میلیارد تومان اعلام کرده و گفته بروارد درآمد در سال 1395 حدود 26 هزار میلیارد تومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان، گفته این بنیاد در 150 شرکت سهامدار است و میانگین سهام بنیاد در این شرکت ها 55 درصد است.

به گفته آقای سعیدی کیا، شرکت های تحت پوشش بنیاد از سال 1384 تا 1394 بیش از چهار هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفته که بنیاد علوی از موسسات زیر مجموعه این بنیاد، با استفاده از حدود ۴۳ درصد از سود کل بنیاد مستضعفان در بخش‌هایی چون خدمات حمایتی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت، توانمند سازی و اشتغال فعالیت می‌کند.

آقای سعیدی کیا پروژه‌های اشتغالزایی در استان‌های مختلف کشور را یکی از اصلی ترین فعالیت‌های بنیاد علوی معرفی کرده و گفته: چند ماه قبل با مذاکره با استانداران طرحی ارائه شد که براساس آن با تایید استان مربوطه امکان پرداخت وام از سوی بانک سینا به پروژه‌های اشتغالزا وجود دارد. در این چارچوب هر استان سالانه ۲۰ میلیارد تومان امکان پرداخت وام خواهد داشت و برای هر پروژه حداکثر دو میلیارد تومان سقف تسهیلات در نظر گرفته شده است، این تسهیلات فقط مربوط به واحدهای اشتغال‌زا در روستاها می‌باشد.

گفتگوی مفصل خبرگزاری دانشجویان ایران را با رئیس بیناد مستضعفان اینجا بخوانید.

منبعخبرگزاری دانشجویان ایران
مطلب قبلیبرنامه ایران برای جذب وام 500 میلیون دلاری از بانک زیرساخت آسیا
مطلب بعدیفرانسه: 24 سال دیگر فروش خودروهای بنزینی را ممنوع می‌کنیم

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید