جهانگیری: به نظر دولت هر خانواده یک خوردو داشته باشد

تاکید دولت بر این است که هر خانواده یک خوردو داشته باشد تا بتوانند حمل و نقل آسان تری داشته باشند و با خودروی شخصی مسافرت کنند

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه خودروسازان زمانی باید خوشحال باشند که مشتریان از محصولات تولیدی آنها ابراز رضایت کنند، بر حرکت خودروسازان ایرانی به سمت رقابت با همتایان خارجی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در مراسم بهره برداری از کارخانه خودروسازی در شهرستان صحنه گفت: صنعت خودروسازی در ایران جزو صنایع مهمی است و امروز استان پرظرفیت کرمانشاه نیز صاحب این صنعت شد.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی در ایران از قدمت زیادی برخوردار است، افزود: امروز صدها هزار نفر در این صنعت که طی سالیان اخیر با رشد خوبی هم روبرو بوده، مشغول به کار هستند.

آقای جهانگیری ادامه داد: خوشبختانه صنعت خودروسازی در ایران با پیشرفت های خوبی مواجه بوده است که حضور چند شرکت خارجی در ایران برای همکاری های مشترک در این عرصه می تواند این ادعا را ثابت کند.

در چهار ماه اول سال 420 هزار خودرو تولید شده و تا پایان سال تولید خودرو به یک میلیون و 600 هزار دستگاه می رسد

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم افتتاح خط تولید کارخانه خودرو سازی کرمانشاه گفت که تولید خودرو در چهار ماه اول سال رشدی 20 درصدی داشته و در این مدت 420 هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

آقای نعمت زاده گفت: با این میزان تولیدات، امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به تولید یک میلیون و 600 هزار خودرو دست یابیم.

سرانه خودرو

در مراسم افتتاح خط تولید خودرو معاون اول رئیس جمهور همچنین خواستار افزایش ارائه خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی  شد و گفت: مالک تمامی خودروهای ایرانی باید از حمایت های خودروسازان برخوردار و در هر نقطه ای از کشور که نیاز به کمک داشتند خدمات پس از فروش به آنها ارائه شود. هر چند کارهای خوبی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش طی سال های اخیر صورت گرفته است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی همچنین با یادآوری دوران مسئولیت خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در آن دوران سرانه خوردو در ایران یک خوردو به ازای هر 18 نفر یا به عبارتی هر چهار خانواده یک خودرو بود اما در سال های اخیر و بویژه در دولت تدبیر و امید این شرایط بهبود پیدا کرده است.

آقای جهانگیری گفت: تاکید دولت بر این است که هر خانواده یک خوردو داشته باشد تا بتوانند حمل و نقل آسان تری داشته باشند و با خودروی شخصی مسافرت کنند.

در کارخانه خودروسازی شهرستان صحنه در مرحله اول سالانه 15 هزار دستگاه خودروی پژو پارس تولید می شود که این رقم تا پایان سال جاری قرار است به 30 هزار دستگاه افزایش پیدا می کند.

هدف نهایی کارخانه خودروسازی ایران خودرو که برای تکمیل آن 57 میلیارد تومان هزینه شده است، تولید سالانه 100 هزار دستگاه پژو پارس است.

مطلب قبلیهر ایرانی سالی 198 تخم مرغ می خورد
مطلب بعدیکاهش ۴۰۰ درصدی تورم در تیرماه ۱۳۹۶ نسبت به ۴ سال قبل/اینفوگرافی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید