ثروتمندترین افراد جهان با درک درست معنای این 5 واژه میلیاردر شدند!

میلیونرها ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. به عنوان مثال پولدارها همگی می‌دانند چطور باید موفق شد. شاید پولدارها در حوزه‌های متفاوتی به موفقیت دست یابند یا درآمد خود را از راه‌های گوناگونی کسب کنند اما همگی در یک ویژگی مشترک هستند و آن هم این است که اینافراد موفق دقیقاً می‌دانند چطور و با چه راهکارهایی می‌توان موفقیت را در آغوش کشید.

اگر بخواهید با کارآفرینی میلیونر خودساخته شوید راه چالش‌برانگیزی را انتخاب کرده‌اید. باید سخت تلاش کنید و بیشتر از دیگران کار کنید. همان طور که می‌دانید این کار برای هر کسی مناسب نیست. بیشتر میلیونرهای خودساخته علاوه بر سخت کوش بودن فرهنگ واژگان گسترده و مناسبی نیز دارند یعنی این افراد موفق دقیقاً با تعاریف برخی از واژه‌های سرنوشت‌ساز آشنا هستند و می‌دانند این واژه‌ها چه معنایی دارند.

برای نمونه میلیونرها بهتر از هر کس دیگری ذر دنیا با معانی ۵ واژه‌ای که در ادامه بررسی خواهیم کرد آشنا هستند.

۱-محدودیت

میلیونرهایی که سخت تلاش می‌کنند و با مطالعه و زحمت برای خود جریان‌های درآمدی چندگانه ایجاد می‌کنند به خوبی می‌دانند که چیزی به نام محدودیت وجود خارجی ندارد. آن‌ها دقیقاً معنای محدودیت را درک می‌کنند. میلیونرها می‌دانند هیچ انسانی نباید برای جاه طلبی‌ها، پتانسیل و اهداف خود محدودیت قائل شود. میلیونرها می‌دانند خیلی‌ها با این نگرش غلط که نمی‌توانند از موانع و مشکلات گذر کنند خود را عقب نگه داشته و موجبات شکست خود را فراهم می‌کنند.

افرادی که واقعاً موفق‌اند می‌دانند هیچ محدودیت و هیچ مانع همیشگی بر سر راه موفقیتشان وجود ندارد و اگر سخت تلاش کنند می‌توانند از تمام موانعی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد عبور کنند. اگر می‌خواهید از این پس هیچ ترسی از محدودیت نداشته باشید، باید با معنای واقعی این واژه آشنا باشید و بدانید چطور این کلمه باعث شکست دیگران شده است – و میلیونرها این موضوع را بهتر از هر کس دیگری درک کرده‌اند.

۲-ترس

اگر واقعاً می‌خواهید موفق شوید و به تمام اهداف خود دست یابید نباید هیچ ترسی داشته باشید. امروزه انواع مختلف ترس مانع موفقیت مردم در جوامع مختلف شده و میلیونرها می‌دانند اگر بخواهند موفق شوند همین ترس مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مانعی ست که باید بر آن غلبه کنند. در دنیای امروزی ترس‌های مختلفی تشنگان موفقیت را تهدید می‌کند – ترس از شکست، ترس از ورشکستگی، ترس از خجالت، ترس از دست دادن دوستان یا احترام فردی. مهم نیست با چه نوع ترسی رو به رو هستید، اگر همیشه با ترس زندگی کنید، هرگز نمی‌توانید به هیچ کدام از اهداف حرفه‌ای و مالی خود دست یابید.

Image result for ‫کارافرینی‬‎

۳-ثبات قدم

هر کسی که بخواهد روزی میلیونر شود باید معنای واقعی این واژه را به خوبی درک کند. اگر در مواجهه با موانع و مشکلات ثبات قدم نداشته باشید و زود تسلیم شوید هرگز نمی‌توانید کارآفرینی موفق و میلیونری خودساخته شوید. راه‌اندازی کسب و کار شخصی خیلی دشوار و زمان‌بر است. اشتباهات، شکست‌ها و درس‌های زیادی ست که باید همزمان با طی مسیر بیاموزید که با گذر زمان به تدریج انسان بهتر و قوی‌تری از شما خواهند ساخت، به ویژه اگر با کمال میل به اهداف و آرمان‌های خود بچسبید و هرگز تسلیم نشوید. افرادی که با هیچ شروع کرده‌اند و بعد از مدتی میلیونر خودساخته شده‌اند می‌دانند لذتی که موفقیت نهایی دارد ارزش سخت‌کوشی، ثبات قدم و گذر از موانع و مشکلات را دارد.

۴-صبر

اگر واقعاً ندانید صبور بودن یعنی چه، هرگز نمی‌توانید به اهداف حرفه‌ای و مالی خود دست یابید. اگر می‌خواهید میلیونر و میلیاردر شوید باید صبر پیشه کنید. نمی‌توان یک شبه ره صد ساله رفت و در اندک زمانی شاهد موفقیت را در آغوش کشید. حتی بهترین برنامه‌ها نیز سال‌ها و شاید دهه‌ها طول می‌کشد تا به ثمر بنشیند. خبر خوب این است که زندگی طولانی ست و اگر استراتژی درستی داشته باشید و از فرصت‌های پیش رو حداکثر استفاده را بکنید، در هر مسابقه‌ای پیروز خواهید شد. تنها چیزی که به آن نیازمندید صبر، صبر و صبر است.

۵-اهداف

در فرهنگ واژگان افراد موفق جهان هیچ لغتی بزرگ‌تر از لغت اهداف نیست. هیچ کدام از بخش‌های جامعه همانند کارآفرینان موفق با معنای صحیح این واژه آشنا نیستند. هر کارآفرین موفقی می‌داند که ما انسان‌ها با اهدافمان زندگی می‌کنیم و می‌میریم و به همین خاطر است که این واژه‌ این قدر مهم و حیاتی ست. بزرگ فکر کنید، اهداف بزرگ داشته باشید و هر کاری از دستتان برمی‌آید برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید. مطمئن باشید شما هم روزی کارآفرینی موفق و میلیونری خودساخته خواهید شد.

 

مطلب قبلیمدیریت بحران؛ تغییر تیم یا تغییر نگاه؟
مطلب بعدیپارلمان اروپا همکاری بانک سرمایه‌گذاری با ایران را تصویب کرد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید