ثبت برند به سبک باشگاه پرسپولیس

ثبت برند به سبک باشگاه پرسپولیس

امروزه باتوجه به افزایش رقابت ها در بازارهای دنیا و ایران، همه ی شرکت ها به دنبال راهی برای گسترش بازار خود هستند. و به دنبال آن ثبت برند برای شرکت ها ارزش بیشتری پیدا کرده به طوریکه می توان گفت به یکی از کارهای مهم و ضروری بعد از ثبت شرکت تبدیل شده است. زیرا علاوه بر اینکه داشتن برند ثبت شده موجب تمایز شرکت ها می شود، انتخاب درست آن می تواند در رشد و شکوفایی شرکت نقش مهمی داشته باشد.
هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند جهت محافظت از برند خود مثلا: نام محصول یا خدمات خود، آن را ثبت کند. ثبت برند در تمامی کسب و کارهای کوچک یا بزرگ یکی از مهمترین کارهایی است که هر شخصی باید در ابتدای فعالیت خود انجام دهد.
درصورتی که برند خود را ثبت کرده باشید میتوانید علیه کسی که بدون اجازه شما از برند شما استفاده می کند، از جمله جعل کنندگان و کلاه برداران اقدام قانونی انجام دهید.

مزایای ثبت برند

  •  جلوگیری از کپی و سوء استفاده های احتمالی از اعتبار و شهرت برند شما
  •  برند و نام تجاری همانند ویترینی است که هر چه زیباتر باشد جذب مشتری بیشتری به دنبال خواهد داشت.
  •  داشتن علامت تجاری خوب، بازدهی تبلیغات را بالاتر برده و نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را افزایش خواهد داد.
  • امتیاز ویژه جهت دریافت تسهیلات مختلف مانند وام از موسسات مالی و اعتباری و یا بانک ها
  •  متمایز شدن محصول از رقبایش در همان زمینه ی کاری
  •  ضرورت داشتن ثبت برند جهت دادن نمایندگی
  •  عدم تاثیر تحریم ها در صورت ثبت در معاهدات بین المللی (مانند معاهده مادرید)

مشکلات عدم ثبت برند

درصورتی که برای شرکت خود برندی ثبت نکنیم با مشکلات متعددی رو به رو خواهیم شد. به طور مثال: همیشه ترس کپی برداری از ایده هایمان را خواهیم داشت، به علاوه که در دنیای امروز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهیم کرد. امروزه با وجود تنوع بسیار زیادی که در بازار مصرفی و خدماتی وجود دارد، لازم است برای پیشرفت، خودمان را در ذهن مشتری هایمان ماندگار کنیم که بدون داشتن برندی مناسب بسیار کار سختی خواهد بود و هر لحظه ممکن است رقبا با ساختن برندی جایگاه به دست آمده را از ما بگیرند.

ثبت علامت تجاری چیست ؟

تولید کنندگان با داشتن علامت تجاری انحصاری و ثبت شده ملزم به ارائه محصولات با کیفیت مطلوب می باشند.

دریافت گواهی و نشان استاندارد از برند و علامت تجاری استفاده می گردد.

ثبت علامت تجاری از هر سوء استفاده احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

با ثبت علامت تجاری(برند) ارزش آن چند برابر میشود. پس از ثبت مادرید با قرار گرفتن علامت مخصوص R در بالای نام تجاری،اعتبار بین المللی برای برند به دست خواهد آمد. علامت تجاری ثبت شده موجب می شود که در بازاریابی بین المللی و مذاکرات تجاری،طرف قرارداد،تولید کننده دارای علامت تجاری را به عنوان شرکتی دارای سابقه طولانی برنامه های بلند مدت خواهد بود.

با ثبت علامت تجاری،از دزدی طرح ها و ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممانعت به عمل می آید برند یا علامت تجاری با ایجاد اطمینان  از حقوق انحصاری برای شناخت کالاها و خدمات و همچنین با اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب علامت را حفظ خواهد نمود.

علامت تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ تمدیدی را دارد. با ثبت نام علامت تجاری(برند) محافظت آن توسط مراجع قانونی تایید می شود.

علامت تجاری(برند) به صاحب خود رسمیت قانونی می دهد.

ثبت علامت تجاری جلوگیری می کند از رقبای غیر منصف مثل متقلبان  در سوء استفاده از برند و علامت مشخص در ازای محصولات و خدمات بی کیفیت یا متفاوت می شود.

با ثبت علامت تجاری در جهت تسهیل تجارت بین المللی برداشته می گردد.

علامت تجاری،موقعیت محصولات و خدمات را در میان محصولات و خدمات رقبا مشخص می نماید. علامت تجاری به مشتری در شناخت محصولی که درست کار نمی کند یا ناقص است و مقصر آن کمک خواهد نمود ثبت علامت تجاری گاهی برای دریافت وام و تسهیلات واقع می گردد

مطلب قبلیدلیل ترجمه رسمی مدارک چیست؟
مطلب بعدیتیرآهن چیست و چه تفاوتی با هاش دارد؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید