تحلیل تاثیر گیمیفیکیشن در صنعت بیمه ایران

تحلیل تاثیر گیمیفیکیشن در صنعت بیمه ایران

خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد برندهای ایرانی و هم‌سو شدن آن‌ها با متدهای روز دنیا بودیم. یکی از این برندهای موفق در صنعت بیمه کشور، بیمه دات کام است. این برند توانسته گام‌های نخست را در مسیر پیشرفت دیجیتال مارکتینگ کشور بردارد و همچنان تجربه‌گر تکنیک‌ها و ایده‌های نو است.
گیمیفیکیشن، یک مفهوم نو در فضای کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال کشور است. از این روش نو برای جذب مخاطب و مشتری در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی بهره می‌گیرند. بیمه دات کام نیز توانسته از کاربردهای این مفهوم جدید استفاده نماید و تجربه‌ی جدیدی را برای مخاطبینش خلق کند. در ادامه به بررسی فعالیت بیمه دات کام در گیمیفیکیشن (Gamification) و تاثیر آن می‌پردازیم.
چنانچه می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این مفهوم بدست آورید می‌توانید، مقاله «کاربرد و تاثیر گیمیفیکیشن» را مطالعه نمایید.

استفاده از گیمیفیکیشن در بیمه دات کام

با استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی دیجیتال می‌توان راهی ایجاد کرد تا کاربران سرگرم شوند و مدت بیشتری در صفحه بمانند. کاربرد اصلی این روش، افزایش آگاهی از برند، تبلیغ محصولات و خدمات جدید و بهبود اشتراک‌گذاری محتوا در وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی است.
وقتی محتوا سرگرم‌کننده شده باشد، فعالیت کاربران را در صفحه افزایش می‌دهد. ارائه جایزه و تخفیف در فروش محصولات و یا ارائه خدمات از جمله روش‌های دیگری است که همزمان با گیمیفیکیشن، به افزایش نرخ کلیک و تعامل کاربر کمک می‌کند.

به طور خلاصه کاربرد گیمیفیکیشن به موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • افزایش تعامل کاربران
  • افزایش آگاهی و وفاداری به برند
  • گردآوری داده‌های مفید از مشتریان
  • افزایش نرخ تبدیل
  • جذاب کردن پیشنهادهایی که به کاربران ارائه می‌شود
  • افزایش دانش و آگاهی مشتری نسبت به محصولات و خدمات
  • افزایش تعامل با کاربر

بیمه دات کام با علم بر این موضوع توانسته استفاده مفیدی از گیمیفیکیشن ببرد، که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

کمپین نگو فرقی نمیکنه بیمه دات کام

·        کمپین نگو فرقی نمیکنه

تمام کمپین‌های طراحی شده در بیمه دات کام با استقبال مخاطبین روبه‌شده است که «فرقی نمیکنه» یکی از آن‌هاست.
اهداف شروع این کمپین، افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش بیمه شخص ثالث و لانچ سرویس خرید اعتباری بود، که توانست با استفاده از گیمیفیکیشن و طراحی یک بازی جذاب به این اهداف دست پیدا کند. این بازی برای ایجاد گیمیفیکیشن و تقدیم جوایزی مثل گوشی هوشمند، اپل واچ، تور کیش و… (جهت ترغیب و شرکت در بازی) و کد تخفیف و شارژ کیف پول به کاربران (جهت خرید بیمه‌نامه) با هدف تولید سرنخ معتبر، اجرا شد. برای شروع این بازی تنها نیاز به نام و شماره تماستان است. مراحل نیز در عین جذابیت، ساده طراحی شده‌اند تا برای تمام سنین مناسب باشد و همچنین مخاطب انگیزه بیشتری برای دریافت جایزه داشته باشد.
بنا بر اظهار فرزاد معلم، مدیر دیجیتال مارکتینگ بیمه دات کام، نتیجه این کمپین رضایت‌بخش بوده و بیش از ۱۳۸ هزار نفر به خانواده بزرگ بیمه دات کام اضافه کرده است. علاوه بر آن موجب افزایش ۳۰ درصدی نرخ رشد فروش بیمه شخص ثالث و افزایش ۴۰ درصدی سرویس BNPL نسبت به فروش قسطی شده است.

کمپین ترکیب برنده بیمه دات کام

·        کمپین ترکیب برنده

این کمپین با طراحی یک مسابقه و استفاده از مفهوم گیمیفیکیشن پیاده‌سازی شده است. در این مسابقه، با طرح چند سوال و دریافت پاسخ از کاربران، ترکیبی از موتور موردعلاقه و شخصیت معروف شبیه به شرکت‌کنندگان ایجاد می‌شود. برای افزایش جذابیت مسابقه برای مخاطبان، از سلبریتی‌های جهانی استفاده شده است. برای پیاده‌سازی این ایده، علاوه بر بهره‌مندی از موضوعات روانشناسی، راهکار تیم دیجیتال مارکتینگ برای هرچه بهتر انجام شدن کارها، از جمله انتخاب سلبریتی‌ها، موتورها، ویژگی‌های شخصیتی و حتی طراحی های گرافیکی، استفاده از هوش مصنوعی بوده است.
بیمه دات کام با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی موتورسواران با بیمه اجباری موتور، این کمپین را طراحی و اجرا کرد. یکی دیگر از اهداف این مجموعه، آگاه‌سازی موتورسواران از ضرورت داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث برای تردد در سطح شهر، همچنین امکان خرید بیمه به صورت غیر حضوری بوده است.
کمپین «ترکیب برنده» توانست بسیار موفق عمل کند و بیش از 50 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که عدد بسیار قابل توجهی در صنعت بیمه ایران است.

·        کمپین اول از همه

کمپین «اول از همه» بیمه دات کام پیش از دو کمپین قبلی اجرا شد، اما در آن زمان بهره درستی از گیمیفیکیشن برد و با طراحی یک بازی ساده و همه پسند و در نظر گرفتن جوایز نفیس و کد تخفیف‌های مختلف برای برندگان، یک بازخورد مناسب و قابل قبول از مخاطبین دریافت کرد.

دلایل موفقیت کمپین‌های گیمیفیکیشن بیمه دات کام

موفقیت هر کمپین گیمیفیکیشن به عوامل متعددی بستگی دارد، اما چند مورد در تمام کمپین‌های بیمه دات کام به صورت مشترک دیده می‌شود. این موارد جنبه‌های مهم گیمیفیکیشن هستند که برای اجرای یک کمپین موفق، باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

  • رقابتی بودن: تمام انسان‌ها به رقابت تمایل دارند، بهتر است برای ایجاد رقابت یک بازی جذاب ولی نه چندان پیچیده طراحی کنید و برای برنده جایزه‌ای در نظر بگیرید.
  • وایرال شدن: وایرال شدن یکی از موارد تاثیرگذار برای موفق شدن کمپین شما است. ایجاد امکان به اشتراک گذاشتن امتیازات و دعوت از دوستان برای کسب امتیاز، روش خوبی است.
  • تجربه کاربرپسند با موبایل: بیشتر مخاطبان این نوع کمپین‌ها با موبایل شرکت می‌کنند پس کاربرپسند بودن با موبایل مهم است و باید تجربه درست و خوبی را داشته باشند.
  • پشتیبانی مشتری و کاربران: تمام کسب‌وکارها با ایجاد این کمپین در تلاش برای جذب مشتری هستند. تیم پشتیبانی مناسب و قوی بیمه دات کام باعث شده در فرآیند جذب به مشکل نخورند.
مطلب قبلیافتتاح هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش ایران قم «قم شوز»
مطلب بعدیPILATOP پیشگام در تولید و تامین انواع چوب

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید