تجربه لذت‌بخش کار در استارت آپ

    کارورزی در استارت آپ ها

    استارت آپ

    کارورزها در استارت آپ ها به طور معمول مسئولیت بیشتری برعهده می گیرند و از یاد گرفتن چیزی که به رشد شرکت کمک می کند، لذت می برند.

    دوره کارورزی، دوره خوشنامی در تجربه های کاری نیست. بعضی از وظایف بی پایان کارورزی می گویند و دیگران مجبور به درست کردن چای و قهوه برای مدیران شدند. اما در شرکت های نوپا یا همان استارت آپ ها، ماجرای کارورزی متفاوت است.

    کارورزها در استارت آپ ها به طور معمول مسئولیت بیشتری برعهده می گیرند و از یاد گرفتن چیزی که به رشد شرکت کمک می کند، لذت می برند. eu-startup در این مطلب به این خوبی ها پرداخته  و  پنج نکته که برای گذران بهتر کارورزی در استارت آپ ها توصیه شده است.

    بدانید چه می خواهید

    برای کارورزی در یک استارت آپ نیازی به وجود یک چشم انداز بی عیب و نقص نیست. اما باید بدانید به کدام استارت آپ ها و کدام زمینه فعالیت آن ها علاقه دارید. تولید، بازاریابی، منابع انسانی؟ اگر خلائی در یکی از مهارت ها دارید و می خواهید آن را پر کنید، بهترین فرصت برای شما در استارت اپ ها فراهم شده است.

    برای مثال اگر می خواهید مهارت صحبت کردن خودتان در بین جمع را تقویت کنید، به مدیر پیشنهاد کنید تا شما را برای ارائه گزارش ها به گروه انتخاب کند. هم چنین باید به مدیر گروه بگویید که به طور مشخص چه هدفی را دنبال می کنید. این به آن ها کمک می کند فرصت های بیشتری برای شما بسازند.

    انعطاف

    دوره کارورزی دوره ای است که بدون انعطاف امکان استفاده حداکثری از فرصت ها را در آن پیدا نمی کنید. برای همین باید برای انجام وظایف تازه کمی انعطاف به خرج بدهید و سازگاری کنید. همین طور که داشتن ایده برای انجام کارها خوب است، داشتن یک ذهن باز برای انجام کارهای دیگر هم به شما کمک می کند.

    برای مثال، اگر در بخش استخدام  به عنوان کارورز کار می کنید اما در بازاریابی هم از شما ایده خواسته اند، از آن استقبال کنید. چه ایرادی دارد؟ این برای شما فرصت هایی می سازد و حتی ممکن است اهداف خودتان  را تغییر دهید.

    ثبت و ضبط کردن یادتان نرود

    یادداشت برداری کنید و بی خیال ثبت داده ها نشوید. شما باید در این دوره هرچه می بینید، به گنجینه دانش خود اضافه کنید. می توانید از آدم ها بپرسید، هیچ کس از پاسخ دادن آزار نمی بیند و هرچه یاد گرفتید را مستند کنید. این نه تنها به نفع توسعه کار شماست بلکه به تقویت رزومه شما در لینکدین هم کمک می کند.

    شما با پرسیدن و نوشتن به مهارت ارائه مسئولیت ها و نقش خود در شرکت ها می رسید که دستاورد کمی نیست. بسیاری از نوشتن درباره اینکه  چه کسی هستند، چه می کنند و چه هدفی دارند ناتوانند. کارورزی به شما کمک می کند در این زمینه پیشرفت کنید.

    ارتباطات انسانی را تقویت کند

    کار اجتماعی دل نشین تر است. این به معنای وقت تلف کردن در ارتباطات کاری نیست بلکه به معنای تقویت شبکه ارتباطات انسانی شماست. ساختن این ارتباطات در طولانی مدت به نفع شماست. هم چنین تقویت ارتباط با همکاران و افراد متخصص در حوزه ای که به آن علاقه دارید، منافعی بیش از تجربه های خوب کارورزی دارد.

    لذت ببرید

    فضای کاری یک استارت آپ، بی نظیر است، درحالیکه باید برای حضور در آن سخت کار کنید و تجربه کسب کنید. از فضای کار اجتماعی و ارتباطات دوستی که در محیط کاری شکل می گیرد لذت ببرید. بعضی روزهای کاری چالش برانگیز است اما مطمئن باشید که تجربه هم کسب می کنید.

    منبعاتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران
    مطلب قبلیاسکناس‌های کاغذی جدید، تمرین حذف چهار صفر پول
    مطلب بعدییک سال با کرونا؛ آیا برای بازگشت به زندگی عادی آماده‌ایم

    دیدگاه شما

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید