بیت کوین به 50 هزار دلار می‌رسد؟

5 پیش‌بینی برای بیت کوین در سال 2021

ارزش بیت کوین به‌طور مستقیم با هیچ پدیده آشکاری در دنیای واقعی (مانند سیاست مالی یا پولی) گره نخورده است. بااین‌حال پیش‌بینی قیمت بیت کوین سخت است. برخی می‌گویند بیت کوین سال آینده می‌تواند به 50 هزار دلار هم برسد، اگرچه این رقم افراطی به نظر می‌رسد، اما اگر سرمایه‌گذاران پول خود را به بیت کوین تبدیل کنند، چنین قیمتی هم دور از ذهن نخواهد بود.

امسال، سال عجیب‌وغریبی برای افرادی بود که در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند. حتی آنها که فقط به تماشای این بازار نشسته بودند هم این وضعیت را درک کردند. ارزشمندترین ارز مجازی جهان در ماه دسامبر باقیمت بیش از 23 هزار دلار معامله شد. سی‌ان‌بی‌سی 5 پیش‌بینی درباره آینده بیت کوین در سال 2021 منتشر کرده است.

این گزارش نوشت: زمانی که ایالات‌متحده برای اولین ماه در اوایل ماه مارس، موارد ابتلا به کووید 19 را شناسایی کرد، قیمت هر بیت کوین زیر 4 هزار دلار بود. برای صاحبان یا فروشندگان بیت کوین، این وضعیت منبع سود و زیان است، برای افراد در حاشیه هم یک نمایش سرگرم‌کننده در بازار همراه با حسادت یا سرگیجه رخ‌داده است.

باوجود نوسانات فوق‌العاده قیمت بیت کوین که به‌طورکلی رو به بالابوده، سال 2020 بلوغ نسبی برای این ارز ده‌ساله اتفاق افتاد. با این وضعیت روند مهم بیت کوین برای سال 2021 ازاین‌قرار خواهد بود:

  1. پذیرش جریان اصلی بیشتر

استفاده از بیت کوین در زندگی روزمره همیشه مثل مشکل مرغ و تخم‌مرغ بوده است. افراد بسیار کمی از آن استفاده می‌کنند یا آن را قبول دارند.

اما سال 2020 تحول چشمگیری در انطباق با بیت کوین رخ داد. شرکت‌های برجسته فین تک از سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری Square در بیت کوین تا اینکه PayPal به کاربرانش امکان خریدوفروش بیت کوین را داده است، مهر تاییدی بر این ارز دیجیتال زدند. به‌این‌ترتیب سال 2021 احتمالاً شاهد افزایش این روند خواهیم بود. حداقل یک بانک ایالات‌متحده یا اروپا خریدوفروش بیت کوین را امکان‌پذیر خواهد کرد یا توافق می‌کنند که دارایی دیجیتال را برای مشتریان خود نگهداری کنند.

  1. رقابت از بیگ تک‌ها

نهادهای بین‌المللی به ارائه یک ارز دیجیتال بین‌المللی فکر می‌کنند. هر شرکتی که درگیر فضای پرداخت است، نه‌تنها می‌فهمد که بازاری برای پرداخت دیجیتال وجود دارد، بلکه می‌داند این پرداخت شامل بازارهای مختلف ارز می‌شود و بیشترین پتانسیل را دارد.

بیت کوین نشان داده است اگر محلی برای رشد وجود داشته باشد، او می‌تواند ارز دیجیتالی جهانی باشد و روندها را به‌طور چشمگیری ساده کند.

امسال هم فیس‌بوک و هم گوگل، شرکت‌های بزرگ جهانی با برنامه‌های بزرگ ارز دیجیتال به جلو حرکت کردند.

  1. رقابت با بانک‌های مرکزی

نظرسنجی که این اواخر انجام‌شده نشان می‌دهد که 80 درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال کار بر روی نوعی ارز دیجیتال هستند.

چین آزمایش‌های مربوط به ارز دیجیتال را بسیار بیشتر از هر کشور دیگری انجام داده است. به‌تازگی در شهر سوژو در شرق چین درست در غرب شانگهای، قرعه‌کشی برگزار شد که در آن 100 هزار نفر از ساکنان هرکدام 200 رنمینبی (حدود 30 دلار) از طریق کیف پول دیجیتال دریافت کردند.

همان‌طور که چین به سمت سازگاری ملی با یوان دیجیتال پیش می‌رود احتمالاً تقاضای بیت کوین و سایر ارزهای رمز پایه مستقل را کاهش می‌دهد. سال آینده ممکن است آزمایش‌های مشابه دیگری در سایر کشورها صورت بگیرد.

  1. زمین‌بازی جدید نظارتی

دولت رئیس‌جمهوری منتخب، جو بایدن در 90 روز اول اولویت بالاتری نسبت به تنظیم ارز رمزنگاری‌شده خواهد داشت، البته روحیه و تخصص کنگره در این زمینه هم به نظر نمی‌آید ممکن باشد.

فرض بر این است که دولت دموکرات، قوانین دقیق‌تری نسبت به دولت جمهوری‌خواه برای ارزهای دیجیتال تنظیم خواهد کرد.

  1. نوسانات مداوم

ارزش بیت کوین به‌طور مستقیم با هیچ پدیده آشکاری در دنیای واقعی (مانند سیاست مالی یا پولی) گره نخورده است. بااین‌حال پیش‌بینی قیمت بیت کوین سخت است. برخی می‌گویند بیت کوین سال آینده می‌تواند به 50 هزار دلار هم برسد، اگرچه این رقم افراطی به نظر می‌رسد، اما اگر سرمایه‌گذاران پول خود را به بیت کوین تبدیل کنند، چنین قیمتی هم دور از ذهن نخواهد بود. البته ممکن است قیمت‌ها در سال 2021 در مسیر مخالف هم حرکت کند.

منبعاتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران
مطلب قبلیدلایل انتخاب لوله های پلی اتیلن برای خطوط آب
مطلب بعدیبازگشت تجارت به تراز منفی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید