بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2018

گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی با فروش ده میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه ماشین، بزرگترین تولیدکننده خودروی سواری و وانت سبک در سال ۲۰۱۸ شد. پس از این گروه خودروسازی، فولکس‌واگن که شامل شرکت‌های آئودی، سئات، اشکودا، لامبورگینی،‌ بوگاتی و بنتلی است با فروش ده میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه سواری و وانت سبک، دوم شد.

اگرچه فولکس‌واگن نتوانست ائتلاف ژاپنی-فرانسوی را در تولید سواری پشت سر بگذارد، اما مجموع فروش سواری و کامیون‌های سنگین این گروه در سال گذشته نه‌دهم درصد افزایش داشت و با ثبت رکوردی تازه به ده میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسید.

خودروسازان برتر جهان در سال ۲۰۱۸

برترین خودروسازان

پس از این دو، گروه خودروسازی تویوتا که شامل شرکت‌های تویوتا، لکسوس، دایهاتسو و کامیون‌سازی هینو است در رتبه سوم قرار گرفت. فروش این گروه در سال ۲۰۱۸ ده میلیون و ۵۹۰ هزار دستگاه بود که ده میلیون و ۳۹۰ هزار دستگاه آن خودروی سواری و وانت سبک بود.

در حالی که سه خودروساز اول جهان بیش از ده میلیون دستگاه فروش داشتند، جنرال موتورز که زمانی بزرگ‌ترین خودروساز جهان بود با کاهشی یک میلیونی در فروش و با فاصله زیاد در رده چهارم قرار گرفت.

جنرال موتورز در دو سال گذشته فعالیت جهانی خود را کاهش داده و کارخانه‌های زیان‌ده خود در اروپا،‌ روسیه و آفریقا را تعطیل کرده یا فروخته است. همین باعث شد تا فروش شرکت از حدود ده میلیون دستگاه در سال در سال ۲۰۱۶ به زیر ۹ میلیون برسد.

این شرکت که شامل کارخانه‌های شورلت، بیوک، جی‌ام‌سی و کادیلاک است، هنوز آمار فروش خود در سال ۲۰۱۸ را اعلام نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود این عدد حدود هشت میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه باشد.

بعد از این کارخانه آمریکایی، گروه خودروسازی هیوندای-کیا با هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در رده پنجم قرار گرفت.


2019 Renault Clio Reveals Upscale Exterior Ahead Of Geneva

رنو نسل جدید کلیو را یک ماه دیگر در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌کند

نسل جدید پرفروش‌ترین هچ‌بک کوچک اروپا

رنو هفته گذشته با انتشار عکس‌هایی از نسل جدید مدل کلیو از آمدن این مدل جدید در ماه‌های آینده خبر داد.

با اینکه هفت سال از ساخت نسل کنونی کلیو می‌گذرد، این ماشین همچنان پرفروش‌ترین ماشین فرانسه و دومین ماشین پرفروش اروپا در سال ۲۰۱۸ بود.

لارن ون‌دن آکر، مدیر طراحی رنو می‌گوید که این محبوبیت بیش از هر چیز به دلیل ظاهر ماشین است و به همین خاطر، نسل جدید چندان با قبل فرقی نکرده است.

2018 Renault Clio R.S.18 | Top Speed

کلیو با فروش حدود ۳۳۰ هزار دستگاه دومین ماشین پرفروش اروپا در سال ۲۰۱۸ بود

با اینکه ماشین کمی کوچکتر شده، اما داخل آن جادارتر است. جلوپنجره بزرگ‌تر و قطعات آب‌کروم کاری شده ظاهر کلیو را نسبت به قبل لوکس‌تر کرده و برخلاف بیرون، داخل آن کاملا تغییر کرده است.

از جمله امکانات جدید، یک نمایشگر ۹.۳ اینچی است که بزرگترین نمایشگری است که تاکنون در مدل‌های رنو ارائه شده است. کلیو همچنین اولین مدل رنو است که به جای جلوداشبورد آنالوگ از نمایشگر دیجیتال برای نمایش اطلاعات به راننده استفاده می‌کند.

2019 Renault Clio Shows Revamped Cabin In First Official Photos

نسل جدید کلیو به یک نمایشگر ۹.۳ اینچی و جلوداشبورد دیجیتال مجهز شده است

نسل پنجم کلیو اولین مدلی است که بر روی شاسی جدید گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته می‌شود. قرار است مدل‌های دیگری از جمله رنو کپچر، نیسان جوک و یک مدل جدید میتسوبیشی هم از این شاسی استفاده کند.

کلیو با یک موتور یک لیتری بنزینی و یک موتور یک و نیم لیتری دیزل ساخته می‌شود و از سال ۲۰۲۰ یک قوای محرکه هیبرید هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.

نسل جدید رنو کلیو یک ماه دیگر در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد. این ماشین در کارخانه‌های رنو در ترکیه، فرانسه و اسلوونی تولید می‌شود.

مطلب قبلینوسان روانی بازار طلا و ارز
مطلب بعدیرکورد تولید بنزین در ایران شکسته شد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید