برنامه افزایش سهم ایران از بازار نساجی جهان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ساماندهی منافذ قانونی ورود کالا به داخل، قاچاق کالا را یکی از مهمترین مشکلات نساجی دانست و گفت: باید با برون‌گرایی و ایفای نقش در بازارهای جهانی به سمت افزایش سهم ۱۵ میلیارد دلاری ایران از بازار نساجی دنیا گام برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری پس از افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، صنعت نساجی را یکی از پرافتخارترین صنایع کشور دانست و گفت: محصولات نساجی کشور در گذشته در کشورهای معتبر دنیا عرضه می‌شد که باید با نوسازی سریع به سمت رونق مجدد این صنعت حرکت کنیم که قدم‌های خوبی نیز در این زمینه آغاز شده است.

محصولات نساجی کشور در گذشته در کشورهای معتبر دنیا عرضه می‌شد که باید با نوسازی سریع به سمت رونق مجدد این صنعت حرکت کنیم

وی حمایت از تولید کنندگان داخلی با کنترل واردات را یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه دانست و افزود: ورود کالای قاچاق به بازار داخلی کشور یکی از مهمترین مشکلات این صنعت است که سیاست دولت کمک به نیروهای مسلح و نیروهای کنترل کننده مرزها برای جلوگیری از ورود محصولات نساجی و پوشاک قاچاق به داخل کشور است.

شریعتمداری با تأکید بر ساماندهی منافذ قانونی ورود کالا به داخل، نیز گفت: میزان ورود محصولات نساجی به داخل کشور نیز نباید مشکلی برای تولید کنندکان داخلی به وجود آورد.

وی برون گرایی و ایفای نقش در بازارهای جهانی را به عنوان یک اولویت مهم صنعت نساجی مطرح کرد و در ادامه افزود: طراحان ایرانی دارای ذوق و خلاقیت ارزشمند و تولید کنندگان ایرانی تلاشگر و دلسوز هستند که برگزاری نمایشگاه ها در کشورهای خارجی بهترین کمک در این حوزه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت حجم فروش محصولات نساجی در دنیا را بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سهم ایران از این بازار حدود ۱۵ میلیار دلار است که باید برای بیشتر شدن این سهم و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه برنامه ریزی کنیم و در همین راستا امروز یک سند همکاری با سازمان برنامه و بودجه، بانک کشاورزی و چهار استاندار کشور به صورت پایلوت با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور به امضا رساندیم تا با تامین تسهیلات از طریق بودجه عمومی شرایطی را برای تولید کنندگان به خصوص در شهرهای کوچک فراهم آوریم که این طرح بیش از ۷ هزار شغل به صورت مستقیم بوجود خواهد آورد و در دیگر استانها نیز پس از موفقیت طرح پایلوت توسعه پیدا می کند.

شریعتمداری در پایان تاکید کرد که مجموعه زنجیره  ۲۰ هزار واحد تولیدی کشور که حدود  یک هزار و۵۰۰ واحد آن بزرگ و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد آن کوچک و تولیدی هستند نیز حتما مورد حمایت جدی دولت خواهند بود.

گفتنی است که بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی با حضور ۲۰۰ شرکت خارجی و ۲۱۰ شرکت داخلی با حضور محمد شریعتمداری آغاز به کرد.

در این نمایشگاه ماشین آلات، مواد اولیه،  منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی با حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از کشور آلمان، ترکیه، چین، تاویان، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، هندوستان، کره جنوبی و بیش از ۲۱۰ شرکت داخلی حضور دارند تا زمینه های انتقال تکنولوژِی و سرمایه در صنعت نساجی ایران را فراهم کنند.

همچنین انواع تجهیزات، صنایع و خدمات مربوطه از جمله ماشین آلات نساجی، قطعات، چرخ خیاطی، ماشین های گلدوزی، انواع منسوجات خانگی حامل پارچه های رو مبلی و پرده ای، قطعات وابسته، پارچه،پوشاک، انواع نخ و الیاف به نمایشگاه گذاشته شده است.

معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندی های کارخانه ها، نهادها و سازمان های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی و توانمندی های صنعت نساجی کشور و همچنین تبادل اطلاعات و اشتغال زایی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مطلب قبلیاختلال در سیستم تاکسی یاب های اینترنتی
مطلب بعدینمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی،کف پوش و موکت/آلبوم عکس

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید