بازار پوشاک را مفت و مجانی واگذار کردیم

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به راحتی بازار پوشاک را واگذار کردیم، گفت: ١٢ میلیارد دلار پوشاک از مبادی قانونی وارد می شود اما حقوق گمرکی نمی پردازند.

به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری» در آیین امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: واردات غیرقانونی پوشاک 2.5 میلیارد دلار است که به نظر می می رسد باید بیش از این مقدار باشد.

وی اظهار داشت: ٢٣ هزار فروشنده پوشاک در تهران فعال هستند و 250 فروشگاه نمایندگی برندهای خارجی را بر عهده دارند و از این رو پوشاکی که به کشور وارد می شود باید بیش از این باشد.

شریعتمداری افزود: مفتخر هستیم زمانی بهترین برندهای پوشاک را به جهان عرضه می کردیم به طوری که از برند ایرانی در بازارهای لندن تقلب می کردند.

شریعتمداری صنعت پوشاک را صنعتی اشتغالزا دانست و گفت: این کالا می تواند صادر شود که نیاز امروز اقتصاد ایران است.

وی به اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح آینده شغلی شاغلان مناسب خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اجرای این طرح نباید تولیدکنندگان پوشاک را در داخل تهدید کند و از این رو شاید لازم باشد سند تعاملی با این بخش ها هم تنظیم شود.

شریعتمداری با بیان اینکه بی توجهی به امر اشتغال حتی می تواند به یک تهدید علیه امنیت ملی تبدیل شود، گفت: باید از تمرکزگرایی در بخش صنعت خارج شویم زیرا اگر منابع را به درستی هدایت و توزیع نکنیم، ممکن است در مناطق مرزی ایجاد مشکل کند.

وی نرخ بازدهی در بخش صنعت را کمتر از 10 درصد اعلام کرد.

در آیین تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی به امضای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید.

مطلب قبلی83 میلیون سیم کارت در ایران فعال است
مطلب بعدیپراید 111 به آخر خط رسید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید