“امسال ۹/۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد”

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه هدف این وزارت خانه در سال جاری تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک است، افزود: با توجه به روند صعودی تولید لوازم خانگی در کشور تاکنون بیش از ۸۰ درصد این هدف محقق شده است.

«کیوان گردان» در بر نامه گفت و گوی تلویزیونی شبکه خبر به مزیت های افزایش تولید لوازم خانگی در کشور اشاره کرد و ادامه داد : این در حالی است که در شرایط جنگ اقتصادی و چالش های تامین ارز، تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور امسال تاکنون توانسته اند کارنامه خوبی را در این عرصه داشته باشند.

وی یادآور شد: در سال ۹۶ قبل از تحریم ما موفق شدیم ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی تولید کنیم، اما در سال جاری تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی در دستور کار است و در ۸ ماهه نخست سال جاری هدف ما در تولید یخچال و فریزر محقق شده و در زمینه تولید کولرهای گازی در کشور ۹۰ درصد هدف ما عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در عین حال تاکید کرد: هرچند که در تولید ورق فولادی مورد نیاز صنایع مختلف در کشور محدودیت داریم اما تاکنون ۱۲ هزار تن ورق به تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور اختصاص یافته است و انتظار داریم بر اساس سهمیه بندی واقعی شاهد افزایش تولید لوازم خانگی در کشور باشیم.

وی یادآورشد: در سهمیه بندی جدید تحویل فولاد مورد نیاز شرکت های تولید کننده لوازم خانگی، سهمیه برخی از شرکت های تولید کننده بر اساس عملکرد سال ۹۷ و ۹۸ بیش از یک سوم افزایش یافت در حالی که پیش از آن از دریافت ورق های فولادی محروم شده بودند.

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت بیان کرد: طبق اسناد و مستندات شفاف هم اکنون بر اساس میزان فروش واحدهای تولیدی، مواد اولیه مورد نیاز در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار می گیرد.

گردان با بیان اینکه در این راستا برای دستیابی به اطلاعات شفاف خود اظهاری تولیدکنندگان توسط کارشناسان نیز مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در کشور باید صورت های مالی شفاف داشته باشند و حتی برای دریافت مواد اولیه و ورق های فولادی، میزان مصرف انرژی تولید کنندگان ملاک عمل قرار می گیرد.  

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اظهار داشت: در تخصیص سهیمه تولید کنندگان لوازم خانگی در کشور ملاک، عملکرد سال 97 و 98 است و در نهایت برای ادامه این روند، صورت های مالی سال 99 تولیدکنندگان ملاک سهمیه بندی در آینده خواهد بود.
وی تاکید کرد: وزارت صمت به دنبال اسناد مربوط به تولید واقعی فعالان عرصه لوازم خانگی است و هر واحدی که تولید دارد، باید مالیات خود را پرداخت و صورت های مالی شفافی داشته باشد.

کشف 4 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق از یک انبار

در ادامه سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات به عمل آمده کمبودی در زمینه تولید لوازم خانگی در کشور وجود ندارد، لذا مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در دستور کار جدی ستاد است و ما در صددیم خطر پذیری کالاهای قاچاق را در کشور بالا بریم.

«حمیدرضا دهقانی» افزود: با تشکیل کمیته های شناسایی، عملیاتی و پشتیبانی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز موفق شدیم در منطقه شورآباد با همکاری عوامل انتظامی و وزارت اطلاعات، یک انبار با 4 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق شناسایی و محل آن پلمب شد.

وی اظهار داشت: تمام زیر ساخت های مورد نیاز برای شناسایی کالای قاچاق در کشور فراهم شده و با ورود بازرسان ستاد و بررسی اسناد و مدارک موجود، هرجا کالای قاچاق در محل دپوی آن شناسایی شود، در جا محل آن پلمب می شود و پرونده آن برای ارجاع به مراجع قانونی در اسرع وقت تشکیل می شود.
عملکرد 97 نباید ملاک سهمیه بندی تولیدکنندگان لوازم خانگی باشد

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در این برنامه گفت : خوشبختانه در سال 99 افزایش تولید لوازم خانگی درکشور بسیار قابل توجه بوده، اما به نظر می رسد نباید عملکرد سال 97 برای دریافت سهمیه ملاک عمل باشد، زیرا ما در سال 97 شرایط بدی در زمینه تولید لوازم خانگی داشتیم.

«عباس هاشمی » با بیان اینکه در تولید لوازم خانگی و زمینه های صادراتی آن باید بیش از پیش تسهیل شود، گفت: درحالی که یک تولید کننده لوازم خانگی برای صادرات 1.5 میلیون قطعه کوچک سفارش داشت این تولید کننده با توجه به چالش های موجود و شرایط اقتصادی زیر بار این سفارش نرفت در حالی که این مسایل به عدم پویایی صنعت لوازم خانگی ایران منجر می شود.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران نیز در این برنامه تلویزیونی با اشاره به مزیت های تخصیص سهمیه ورق فولادی به واحدهای تولید کننده لوازم خانگی،گفت: تخصیص سهمیه ورق فولادی به تولیدکنندگان در هزینه ها و فاکتورهای تولید بی تاثیر نخواهد بود.

«محمدرضا غزنوی» بیان کرد: هرچند که تحویل ورق فولادی به تولیدکنندگان برای هر یک محصول قابل توجه نیست، اما در کل صنعت لوازم خانگی که با حجم زیادی تولید می شود اختصاص سهمیه ورق فولادی رقم قابل توجهی خواهد بود که در نهایت در هزینه های تمام شده صنعت تاثیرخواهد گذاشت.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران تاکید کرد: ما برای تولید لوازم خانگی در کشور در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان آنچنان مشکلی نداریم و برای مقابله با قاچاق لوازم خانگی به کشور باید با یک نظام متمرکز با این پدیده مقابله کنیم تا بازار به جای برندهای خارجی در اختیار تولیدکنندگان داخلی باشد. 

مطلب قبلیهشدار معاون وزیر ارتباطات در باره اختلال در “جی پی اس”
مطلب بعدیسامانه آنلاین اخذ مجوز تردد بین شهری راه‌اندازی شد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید