امسال ۲ میلیون نهال در شرکت پالیز نهال تولید شد

امسال ۲ میلیون نهال در شرکت پالیز نهال تولید شد

امسال ۲ میلیون نهال در شرکت پالیز نهال تولید شد، این شرکت یکی از نهالستان‌های مجوزدار از وزارت جهاد کشاورزی بوده و به خاطر سابقه طولانی در تکثیر و فروش نهال همچنین جلب رضایت باغداران توانسته است در سال جاری دو میلیون نهال تکثیر و در اختیار باغداران قرار دهد، مهمترین دلیل محبوبیت این نهاد بخاطر مرغوب بودن نهال و روابط عمومی قوی کارکنان شرکت هست، در ادامه به محاسبه سود نهال عرضه شده از این شرکت خواهیم پرداخت.

محاسبه سود باغ تجاری و مدرن در یک هکتار

برای محاسبه سود باغ تجاری در یک هکتار،بهتر است شما طرح توجیهی باغ را از یک مرکز معتبر مانند نهالستان پالیز نهال دریافت کنید این کار به شما کمک می‌کند تا به صورت واقعی تمامی هزینه‌های مربوط به باغ تجاری و خرید نهال را فهمیده و مطمئن باشید که سرمایه‌گذاری در صنعت باغداری برای شما سودآور خواهد بود،یک روش عمومی برای محاسبه سود باغ تجاری و مدرن در یک هکتار بیان می‌کنیم، فرض کنید که شما باغدار هستید و به فروش محصولات باغی می‌پردازید، شما باید هزینه‌ها و درآمدهای مربوط به باغ را در نظر بگیرید.

هزینه های احداث باغ تجاری و نگهداری از آن

 هزینه های احداث باغ تجاری و نگهداری از آن به ۵ دسته تقسیم بندی می‌شود، در مراحل مختلف احداث باغ هر کدام از این هزینه‌ها متفاوت است، برخی از هزینه‌ها به مراحل قبل از خرید نهال و برخی دیگر به بعد از خرید نهال مربوط  می‌شود:

  • هزینه های خرید زمین و تجهیزات: این هزینه برابر است با مبلغ پرداختی برای خرید هکتار زمین و هزینه های تجهیزات آبیاری قطره ای،  خرید نهاده‌ها برای افزایش حاصلخیزی زمین و نیروی انسانی و اجاره ماشین آلات مکانیکی
  • هزینه تهیه محصولات: هزینه خرید نهال، کودها، سموم و سایر مواد مورد نیاز برای کاشت و تغذیه محصولات باغی توسط شما
  • هزینه های تولید: هزینه کاشت و داشت، هزینه بسته بندی و برداشت محصول
  •  هزینه های نگهداری: شامل هزینه آبیاری، هزینه تهیه کود، آلودگی محیطی و حشره شناسی، تعمیرات ماشین آلات و ساختمان ها، نگهداری و درمان درختان بیمار و آفت زده
  • هزینه های بازاریابی: شامل هزینه تبلیغات و  نگهداری بازار
  • هزینه های مدیریت: شامل هزینه حقوق و دستمزد پرسنل، اجاره باغ  

میزان درآمدها باغ تجاری در یک هکتار بدون احتساب هزینه ها

 در این مرحله باغدار به محاسبه میزان درآمدها باغ تجاری در یک هکتار بدون احتساب هزینه ها و کل درآمد حاصل از فروش محصولات باغی، بر اساس قیمت فروش هر محصول و حجم فروش آنها، می‌پردازد، گاهی باغ از خدمات جانبی نیز کسب درآمد دارد، مانند پرورش سبزیجات میان درختی، زنبور یا پرورش دام با محاسبه کل درآمد فروش محصول و محصولات جانبی می توانید درآمد باغ را محاسبه کنید.

در مرحله بعدی باید سود باغ تجاری محاسبه بر اساس فرمول زیر محاسبه کنید:

سود = (کل درآمد – کل هزینه ها)

برای مثال، فرض کنید که درآمد کل باغ با فروش محصولات و خدمات جانبی 100،000 دلار و کل هزینه های باغ 80،000 دلار باشد. در این صورت:

سود = (100,000 – 80,000) = 20,000 دلار، بنابراین، سود باغ تجاری شما برابر با 20,000 دلار است، زمانی سود دریافتی شما افزایش پیدا می‌کند که در خرید نهال توجه داشته و نهال اصلاح شده را خریداری کنید، چون نهال‌های اصلاح شده عملکرد بهتری داشته و میوه‌های تولید شده داشته و چند برابر بیشتر از نهال‌های بذری بوده و تاثیر بسزایی در کل درآمد باغ خواهد داشت.

 از طرف دیگر چون سیستم دفاعی این درختان قوی هست هزینه مربوط به نگهداری و مراقبت نهال اصلاح شده خیلی کمتر از نهال سنتی بوده و  باغدار متحمل هزینه گزاف برای درمان بیماری یا حذف درخت بیمار نخواهد بود، تلاش‌های شرکت پالیز نهال با سایت paliznahal.ir تکثیر و فروش نهال اصلاح شده با گارانتی ۲ ساله رضایت باغداران را به همراه داشته که یکی از دلایل افزایش تقاضای نهال از این مرکز محسوب می‌شود.

درمان یک درخت میوه بیمار چقدر است؟

آیا می‌دانی درمان یک درخت میوه بیمار چقدر است؟ یکی از چالش‌های مهم باغداران بیماری و آفت زدگی درختان میوه هست، مهندسین باغداری تاکید خیلی زیادی بر خرید نهال اصلاح شده و مرغوب دارند، چون ریسک بیماری آنها خیلی پایین هست، برای محاسبه هزینه درمان یک درخت میوه بیمار، شما باید به موارد زیر توجه کنید:

  • نوع بیماری: در ابتدا، باید مشخص کنید که درخت میوه با چه نوع بیماری مواجه است، زیرا نوع بیماری می تواند هزینه ها را تغییر دهد.
  •  روش درمان: بسته به نوع بیماری، شما باید تصمیم بگیرید که از چه روش درمانی استفاده کنید، به عنوان مثال، آیا نیاز به استفاده از کود شیمیایی، ضد عفونی کننده ها، داروهای ضد قارچ یا هر دیگر روش درمانی دیگری دارید یا نه؟
  •  میزان درمان: شما باید مشخص کنید درخت میوه چقدر به درمان نیاز دارد، یک درخت بزرگ تر نیاز به میزان درمانی بیشتری خواهد داشت که می تواند هزینه را افزایش دهد.
  • هزینه مواد: شما باید هزینه های مواد مصرفی مورد نیاز برای درمان درخت را در نظر بگیرید، ممکن است نیاز به خرید کود، ضد عفونی کننده، داروها و سایر مواد مصرفی دیگر باشد.
  • هزینه متخصص: اگر درمان درخت میوه نیاز به تخصص و دانش خاصی دارد، شما باید هزینه متخصص را نیز محاسبه کنید.
امسال ۲ میلیون نهال در شرکت پالیز نهال تولید شد

کلام آخر

باغداران باید سایت‌های اینترنتی باغداری و کشاورزی معتبر را شناسایی کرده و با مراجعه به آنها مجلات تخصصی مربوط به نگهداری و مراقبت از نهال‌ها را مطالعه کرده و آگاهی خود را افزایش دهند همچنین قیمت نهال در این سایت درج شده است.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

مطلب قبلیپیشگام تولید محصولات بهداشتی مادر و کودک
مطلب بعدیهک رشد چیست؟ هر آنچه که باید در مورد هک رشد (Growth Hacking) بدانید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید