ال‌جی میزبان رهبران تکنولوژی در “FUTURE TALK” مجازی با موضوع ارزش نوآوری باز در عصر جدید

تازه‌ترین نوآوری های ال جی
تازه‌ترین نوآوری های ال جی

صحبت‌های مدیر ارشد فناوری ال‌جی درباره استراتژی نوآوری باز این شرکت و اهمیت همکاری مشترک در راستای هدف واحد بهتر ساختن زندگی برای همگان

دکتر I.P. Park رئیس و مدیر ارشد فناوری شرکت ال‌جی الکترونیکس به روی سن نمایشگاه مجازی CES 2021 رفت تا چشم‌انداز الهام‌بخش این شرکت در زمینه نوآوری باز در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی را تشریح نماید. دکتر Park به‌عنوان میزبان LG Future Talk به توضیح و تشریح این موضوع پرداخت که چگونه نوآوری باز اصل اساسی آخرین پیشرفت‌های فناوری این شرکت است.

در سالی با چنین تغییرات بی‌سابقه ای، تعهد بی‌دریغ ال‌جی برای بهتر کردن زندگی همچنان استوار باقی‌مانده و این شرکت توانایی خود را در مسیر تأمین نیازهای تغییریافته مصرف‌کنندگانش در سراسر جهان به کار بسته است. دکتر Park برای شرح این نکته به محصولات پیشگامانه‌ای همچون دستگاه تصفیه هوا LG PuriCare Wearable Air Purifier و دوربین حرارتی LG Smart Thermal Camera اشاره کرد که تمام سعی‌شان اطمینان از تندرستی و ایمنی مصرف‌کنندگان است. ال‌جی همچنین در حال سازگار نمودن ربات‌های CLOi برای انجام وظایف در محیط‌های گوناگون (از ضدعفونی محیط‌های پرتردد در مکان‌های عمومی تجاری تا ارائه خدمات سرویس اتاق در هتل‌ها و سرو غذا در رستوران‌ها)‌ می باشد تا باعث ارتقا بهداشت و به حداقل رساندن ریسک‌های سلامتی برای کارکنان و مشتریان شود.

ازآنجایی‌که هسته صحبت‌های این برنامه حول محور نوآوری باز بود، Gary Shapiro رئیس و مدیرعامل انجمن تکنولوژی مصرف‌کنندگان (Consumer Technology Association) هم به دکتر Park پیوست تا درباره قدرت روزافزون همکاری میان رشته‌‌ها و صنایع برای تأمین نیازهای واقعی مصرف‌کنندگان گفتگو کنند. LG Innovation Council یک نمونه بارز از ابتکارات مبتنی بر همکاری ال‌جی برای گرد هم آوردن گروهی از متخصصان در طیف گسترده‌ای از شرکت‌های فناوری است تا در جهت خلق راه‌های جدید برای بهبود زندگی مردم به یادگیری، همکاری و کشف فرصت‌های تازه بپردازند.

Shapiro اظهار داشت: «فناوری‌ها و رشته‌ها در حال همگرایی هستند تا نوآوری‌های دیجیتال (هوش مصنوعی، ارتباطات 5G، اینترنت اشیاء، فضای ابری، سنسورها، ناوبری، باتری‌ها) را تسهیل کنند که البته قابلیت حمل و جابجایی را نیز متحول می‌کنند که بخش عظیمی از زندگی ما است و شاهد تغییرات این‌چنینی در بسیاری از حوزه‌های دیگر (حمل‌ونقل، لجستیک، کشاورزی، بهداشت، درمان و حتی غذا) هم هستیم. »

این رویکرد باز به نوآوری، زمینه را برای هر آنچه ال‌جی مشغول توسعه آن است، به‌خصوص تحت برند LG ThinQ فراهم می‌کند و وسایل مجهز به هوش ‌مصنوعی و اینترنت اشیاء را در برمی‌گیرد. دکتر Park طرح‌های مهیج برای توسعه یک اکوسیستم بااتصال تمامی محصولات و سرویس‌ها در دسته‌های مختلف را مطرح نمود که تجربه کاربری رضایت‌بخش و راحتی بی‌نظیری را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌آورد. دکتر Park گفت: «این تنها درباره لوازم شخصی و ابزارهایی نیست که قابلیت هوش مصنوعی و اتصال رادارند، بلکه بیشتر درباره ساخت یک اکوسیستم است، جایی که ال‌جی و شرکای آن با یکدیگر برای توسعه، بهبود و غنی ساختن چیزهایی تلاش می‌کنند که ما قصد داریم به افرادی ارائه دهیم که به آن‌ها خدمت می‌کنیم.»

با پیوستن David Rabie مدیرعامل Tovala که بسته‌های غذایی آماده برای قرار دادن داخل فر آن به‌زودی از طریق LG ThinQ Store قابل سفارش خواهند بود، دکتر Park آینده‌ای را به تصویر کشید که ThinQ اپلیکیشنی تکامل‌یافته است و فراتر از عملکردهای کنترلی و مانیتورینگ، تبدیل به پلتفرم سبک زندگی کاملا دیجیتال خواهد شد. با مشارکت‌های متنوع و پیاده‌سازی قابلیت‌های جدید همچون Scan-to-Cook (که به مشتریان اجازه می‌دهد تنها با اسکن بارکد روی بسته‌های غذایی آماده، مستقیماً تنظیمات اجاق مناسب آن را انتخاب کنند.) ال‌جی مدیریت خانه را بسیار آسان می‌سازد تا مشتریان بتوانند تمرکز بیشتری روی چیزهایی داشته باشند که بیشترین اهمیت را برایشان دارد.

سپس دکتر Park به Jean-François Gagné مدیرعامل Element AI ملحق شد، کسی که سال گذشته به دکتر Park کمک کرد تا فریم‌ورک Levels of AI Experience را در CES 2020 رونمایی کند. این دو شرکت با همکاری شرکای دیگر پلتفرم جدید و نوآورانه‌ای بانام AIX Exchange را توسعه داده‌اند که رهبران صنعتی، محققان، سیاست‌گذاران و مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد به شکل مستقیم در بحث و گفتگو درباره چگونگی اجرای بهتر هوش مصنوعی به شکلی که برای همه بهتر باشد، مشارکت کنند. دکتر Park همچنین برخی تکنولوژی‌های هوشمندی را افشا کرد که ال‌جی مشغول کار روی آن‌ها است. از آن جمله می‌توان به Vision Pack اشاره کرد که تکمیل‌کننده قابلیت‌های هوش مصنوعی فعلی یخچال‌ها و آینه‌های هوشمند ThinQ این شرکت خواهد بود.

تازه‌ترین نوآوری های ال جی

دیگر نکته کلیدی سخنرانی حول محور چشم‌انداز ال‌جی برای خلق تجربه کاربری پایدار و پیوسته‌ای شکل گرفت که در تمام جنبه‌های زندگی مصرف‌کنندگان جاری خواهد گشت. با همراهی Dmitry Loschinin معاون اجرایی DXC Technology و رئیس و مدیرعامل Luxoft، دکتر Park سرمایه‌گذاری مشترک جدید ال‌جی و DXC Luxoft بانام Alluto را معرفی نمود که به دنبال خلق تجربه جدید درون ماشین است و با بهره‌گیری از webOS Auto ال‌جی، ماشین، خانه و دفتر کار را به شکل یکپارچه‌ای به یکدیگر متصل می‌سازد. برای به تصویر کشیدن پتانسیل‌های webOS دکتر Park مفهوم جدید کابین هوشمند را معرفی نمود که تجربه تعامل فراگیری را برای مسافران ایجاد می کند و همچنین اکوسیستم حمل‌ونقل ابری را ممکن می‌سازد که برای اپلیکیشن‌های عمومی و تجاری گوناگونی ازجمله مدیریت حمل‌ونقل هوشمند در شهرهای هوشمند آینده مناسب و کارآمد خواهد بود.

دکتر Park تأکید کرد: «باید به اهمیت کار مشترک میان صنایع بیشتر توجه نمود، زیرا ساخت و گسترش چنین اکوسیستم‌هایی بدون شک یک تلاش همگانی است. هنگامی‌که پای نوآوری برای زندگی بهتر در عصر تحول دیجیتال در میان باشد، اصل داستان درباره کار گروهی و مشارکت  است.»

LG Future Talk و تازه‌ترین نوآوری‌های ال‌جی در غرفه مجازی شرکت در CES 2021 قابل‌مشاهده هستند.

مطلب قبلیافزودن STADIA CLOUD GAMING به تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی در اواخر سال ۲۰۲۱
مطلب بعدیمشکلات کاربران ایرانی واتس‌اپ

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید