افزایش نرخ دلار و طلا در بازار ایران

در بازار امروز – چهارشنبه – دلار آمریکا با پنج تومان افزایش قیمت ۳۸۲۰ تومان عرضه می‌شود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در آستانه ۱۱۸ هزار تومان قرار گرفته است.

در بازار ارز یورو به چهار هزار و 575 تومان،‌ پوند انگلستان با شش تومان افزایش پنج هزار و یک تومان، لیر ترکیه با پنج تومان افزایش یک هزار و 120 تومان و یوان چین با یک تومان کاهش ۵۷۸ تومان قیمت دارد. دلار مبادله‌ای نیز سه هزار و 275 تومان از سوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

در میان انواع طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۷ هزار و ۹۰۳ تومان و هر مثقال طلا ۵۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود. هر اونس طلا برای معاملات در بازار جهانی نیز ۱۲۶۶ دلار و ۴۰ سنت داد و ستد می‌شود.

از سوی دیگر در بازار سکه ،‌ سکه تمام طرح جدید با هزار تومان کاهش قیمت یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و همچنین نیم سکه و ربع سکه بدون تغییر به ترتیب ۶۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. 

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر به ایسنا گفته در دو هفته گذشته قیمت جهانی طلا رو به افزایش بود و تاثیر آن در بازار داخلی خیلی کم بود. علت اینکه این تاثیرگذاری کم بود دو موضوع است؛ یکی کاهش تقاضا و دیگری از بین رفتن تفاوتی که در بازار طی ماه های گذشته روی قیمت طلا و سکه ایجاد شده بود.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، در چند روز گذشته در حالی که قیمت جهانی طلا چند دلاری کاهش قیمت پیدا کرده است قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حال افزایش است. این افزایش ناشی از افزایش قیمت ارز است. طبیعتا در سال‌های گذشته هم این اتفاق رخ می‌داد که با خروج حجاج ایرانی و تقاضایی که برای خرید ارز ایجاد می‌شود قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند.

نوع طلا قیمت تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۷ هزار و ۹۰۳ تومان ۱۷۳ تومان افزایش
مثقال طلا ۵۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان ۸۵۰ تومان افزایش
اونس در بازار جهانی ۱۲۶۶ دلار و ۴۰ سنت ۳ دلار و ۲۰ سنت کاهش
نوع سکه
سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان ۱۰۰۰ تومان کاهش
نیم سکه ۶۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بدون تغییر
ربع سکه ۳۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان بدون تغییر
سکه گرمی ۲۴۹ هزار تومان بدون تغییر
نوع ارز
دلار آمریکا ۳۸۲۰ تومان ۵ تومان افزایش
یورو ۴۵۷۵ تومان ۶ تومان کاهش
پوند انگلستان ۵۰۰۱ تومان ۶ تومان افزایش
لیر ترکیه ۱۱۲۰ تومان ۵ تومان افزایش
یوان چین ۵۷۸ تومان ۱ تومان کاهش
درهم امارات ۱۰۴۶ تومان ۱ تومان افزایش

انتهای پیام

منبعایسنا
مطلب قبلیتعرفه جدید اینترنت اعلام شد؛ سرعت ملاک قیمت
مطلب بعدیفروش ۱.۲ میلیارد آیفون از سال ۲۰۰۷ / آیفون ۸ با تأخیر می‌آید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید