ارزش انواع ارز دیجیتال از مرز یک تریلیون دلار گذشت

بیت کوین

گفته می‌شود ثروت ساتوشی ناکاموتو، بنیان‌گذار ارز دیجیتال بیت کوین، از مرز ۴۰ میلیارد دلار گذشته است.

Arstechnica گزارشی منتشر کرده است که اطلاعاتی در مورد ارزش کل انواع ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. طبق آمار، بیت کوین پیشتاز عرصه‌ی ارز دیجیتال است و ارزش آن از مرز ۷۰۰ میلیارد دلار می‌گذرد. در حال حاضر ارزش هر بیت کوین به مرز ۴۰ هزار دلار رسیده است و دور از ذهن نیست که  طی روزهای آینده افزایش یابد.

اتر، واحد رمزارز اتریوم به ارزش مجموع ۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است که رقمی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. در جایگاه‌های بعدی می‌توان به ارزهای دیجیتال تتر (Tether) با ارزش مجموع ۲۲ میلیارد دلار، لایت کوین با ارزش مجموع ۱۱ میلیون دلار و بیت کوین کش با ارزش مجموع ۸ میلیارد دلار اشاره کرد.

شبکه رمزارز بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو بنیان گذاشته شد  که گفته می‌شود مالک نزدیک به یک میلیون بیت کوین است. در واقع می‌توان گفت ثروت ناکاموتو نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. اگر بخواهیم مثالی ساده بزنیم، ثروت بنیان‌گذار بیت کوین به‌حدی رسیده است که وی را در میان ۴۰ فرد ثروتمند جهان قرار می‌دهد.

در حال حاضر ایلان ماسک با ۱۸۵ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان و جف بزوس با مجموع ۱۸۴ میلیارد دلار، دومین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شوند. در مورد ناکاموتو باید بدانید که وی هیچگاه در انظار عمومی ظاهر نشده است و هویت خود را همیشه پنهان می‌کند.

از دیگر افرادی که گفته می‌شود مالک  مقدار قابل توجهی بیت کوین هستند به برادران وینکلوس می‌توان اشاره کرد که بر سر دعوای حقوقی با مارک زاکربرگ معروف شدند. در سال ۲۰۱۷ که ارزش بیت کوین به یک‌باره رشد چشمگیری کرد، تخمین زده شد که برادران وینکلوس معادل ۱/۳ میلیارد دلار بیت کوین دارند. اگر برادران وینکلوس سهم خود را نگه داشته باشند و با توجه به ارزش کنونی این رمزارز، معادل ۲/۶ میلیارد دلار بیت کوین دارند.

منبعزومیت
مطلب قبلیقیمت بیت‌کوین به 40 هزار دلار رسید/در یک ماه دو برابر شد
مطلب بعدیکارخانه کوکاکولای مشهد فضای استارت آپ‌ها شد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید