آستانه افزایش قیمت‌ ارز چقدر است؟

مهدی تقوی می‌‌گوید: تا زمانی که تقاضای مردم برای خرید دلار وارد بازار می شود نمی توان حدی را برای رشد قیمت دلار در نظر گرفت .

 به گزارش خبرآنلاین، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است حدس زدن قیمت دلار از سوی برخی کارشناسان نتیجه ای جز هرج و مرج و به هم ریختگی بازار ندارد از این رو بهتر است به جای مطرح کردن حدس و گمان ، با تکیه بر المان ها و نشانه ها بازار ارز را مورد تحلیل قرار بدهیم .

وی تاکید کرد: می بینیم حتی وقتی قیمت دلار به رکوردهای عجیب و غریب مانند 17 هزار تومان و 18 هزار تومان نیز می رسد ، باز مشتری برای خرید آن وجود دارد ، این نشانه ای است از بی اعتمادی مردم به آینده در حالی که اگر مردم مطمئن شوند که بازارها به ثبات می‌رسد و وضعیت بهبود پیدا می کند، دست به چنین رفتاری نمی زنند.

ارز و دلار

 این استاد اقتصاد ادامه داد: البته در این شرایط هر چند خرید ارز از سوی مردم کار پسندیده ای نیست اما نمی توان به صورت گروهی انبوه مردمی که متقاضی خرید ارز و سکه هستند را تقبیح کرد چرا که رفتارهای دسته جمعی نشان از آن دارد که مردم تحت تاثیر اتفاقات، تصمیمات مشترکی گرفته اند به این ترتیب باید برای حل ریشه ای مشکل تدبیری اندیشید .

تقوی گفت: متاسفانه در این چهارماهه به طور مشخص ، انبوهی از بخشنامه ها، دستور العمل ها و … به صورت متناقض و مکرر ابلاغ شده و فعالان اقتصادی سر درگم مانده اند که چه تصمیمی بگیرند، وقتی فعال اقتصادی سردرگم می شود و نمی تواند آینده کسب و کار خود را پیش بینی کند، به طریق اولی مردم نیز سردرگم می شوند و دست به رفتارهای هیجانی و عجیب و غریب می زنند .

او گفت: مردم تا دیروز به بازارهای اقلامی که چندان پرمصرف نبود نیز هجوم برده اند، در این میان ما نمی توانیم مردم را تک به تک نصیحت کنیم بلکه باید خطاب به تصمیم گیران و دولتمردان بگوییم لطفا تدابیری اتخاذ کنید تا نتیجه آن رفتار مردم به این شیوه و شکل نباشد.

مطلب قبلیجمعيت فعال کاهش یافته است
مطلب بعدیاعتصاب کامیون‌داران، مرغ را تا 10 هزار تومان بالا برد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید