کدام واحدهای تولیدی زودتر نوسازی می‌شوند؟

طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت بنگاه‌های صنفی تولیدی ۱۴ رسته، شناسایی، نوسازی و بازسازی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، با توجه به ضرورت انجام حمایت‌های لازم از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از آن در حوزه اصناف تولیدی فعال هستند و با توجه به بند ۱.۳ بسته ارتقاء توان تولید ملی مصوب جلسه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل شناسایی و تامین مالی بنگاه‌های صنفی تولیدی برای بازسازی و نوسازی را ابلاغ کرد.

براین اساس اولویت اصلی پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل آن دسته از بنگاه‌های صنفی تولیدی است که توان شبکه سازی و خوشه‌سازی داشته و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و داشتن بازار مشکلی که مانع راه‌اندازی یا افزایش تولید باشد نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به نوسازی و بازسازی باشند.

در این رابطه همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور مکلف هستند اولویت‌بندی بنگاه‌های صنفی تولیدی را در دستور کار قرار دهند. بنگاه‌هایی که از بین ۱۴ رسته که شامل تولید کنندگان انواع پوشاک و سری‌دوزی – تولید کنندگان مبلمان، دکوراسیون داخلی، سرویس خواب و سایر مصنوعات چوبی – تولید کنندگان کیف و کفش دست دوز و ماشینی – تولید کنندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی – واحدهای صنفی انواع چوب – تولید کنندگان لوستر و بلور – واحدهای صنفی بسته بندی آجیل، خشکبار و زعفران، تولید کنندگان قطعه سازان، فلزتراشان، فلزکاران و ریخته‌گران – تولید کنندگان کالاهای خانه و آشپزخانه – تولید کنندگان محصولات پایین دستی پتروشیمی – تولید کنندگان صنایع دستی، گلیم، زیلو، جاجیم، بافتنی و کالاهای مشابه دیگر – تولید کنندگان انواع شیرینی، شکلات و آب نبات و در نهایت تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی انتخاب می‌شوند.

همچنین سازمان امور مالیاتی کشور و ادارات کل امور مالیاتی موظفند بدهی مالیات قطعی شده آن دسته از واحدهای صنفی مشمول این دستورالعمل را به صورت پلکانی طبق برنامه مشخص در حداکثر زمان ممکن قانونی تقسیط و ظرف مدت یک هفته صدور گواهی موضوع تبصره ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برابر مقررات اقدام کنند.

طبق این دستورالعمل بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز موظفند بررسی و تعیین تکلیف طرح‌ها و واحدهای معرفی شده را حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تکمیل مدارک در دستور کار قرار دهند.

مطلب قبلیچهار میلیارد دلار محصول کشاورزی صادر شد
مطلب بعدیصادرات مبل نصف شد