پلیس راهنمایی و رانندگی: در حوادث رانندگی در جهان اول هستیم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در دنیا سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در حوادث رانندگی می میرند و 55 میلیون نفر مصدوم می شوند و ایران از این نظر با توجه به نسبت جمعیتی و در مقایسه با سایر حوادث مقام اول را داراست.

به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری بیش از 60 درصد استانداردهای روز خودروسازی دنیا در تولیدات داخلی رعایت نمی شود و هنوز 5400 نقطه حادثه خیز اصلاح نشده در جاده های کشور داریم.

تقی مهری در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در حدود 120 استاندارد روز دنیا در حوزه خودروسازی وجود دارد که فقط 51 استاندارد آن در خودروسازی های ایران رعایت می شود و در برخی خودروسازی های کشور فقط 40 استاندارد رعایت می شود.

وی گفت: برخی استانداردها مانند ترمز ABS یا دو کیسه هوا در برخی خودروسازی های رعایت می شود، ولی مثلا الزام چهار کیسه هوا یعنی دو کیسه هوا برای سرنشینان عقب هنوز در خودروهای داخلی اجرا نمی شود.

بیش از 60 درصد استانداردهای روز خودروسازی دنیا در تولیدات داخلی رعایت نمی شود و هنوز 5400 نقطه حادثه خیز اصلاح نشده در جاده های کشور داریم

مهری افزود: بیش از 8 هزار نقطه حادثه خیر در کشور شناسایی شده بود که در سال های اخیر سه هزار مورد آن بر طرف شد، اما هنوز حدود 5400 نقطه حادثه خیر جاده ای یعنی نقاطی که حداقل دو بار در آنها حادثه تصادف منجر به فوت رخ داده وجود دارد، که اصلاح نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اضافه کرد: سال 84 حدود هفت میلیون و 500 هزار خودرو در کشور داشتیم اما امروز حدود 20 میلیون خودرو در کشور در حال تردد است، چهار میلیون موتورسیکلت سال 84 نیز به 11.5 میلیون موتورسیکلت افزایش یافته است، تعداد وسایل نقلیه در این مدت به شدت افزایش یافته اما فرهنگ رانندگی مردم بهتر نشده است.

روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی در کشور می میرند و 910 مصدوم می شوند

وی گفت: البته تعداد مرگ های ناشی از تصادفات از حدود 27 هزار مورد به 16 هزار مورد کاهش یافته است اما هنوز هم زیاد است و سالانه 333 هزار نفر در این حوادث مصدوم و معلول می شوند یعنی روزانه 43 مرگ و 910 مصدوم در حوادث رانندگی داریم که از بسیاری از کشورهای دنیا بالاتر است.

مهری اضافه کرد: 73درصد جان باختگان این حوادث در خارج از شهرها جان خود را از دست می دهند و 27 درصد درون شهرها و از بین فوت شدگان شهرها نیز 80 درصد عابر پیاده یا موتورسوار هستند و در کل حوادث رانندگی کشور نیز 24 درصد کل فوتی ها موتورسوار و 20 درصد عابر پیاده هستند و در مجموع 30 درصد علت تصادفات رانندگی، موتورسواران هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: حدود 50 درصد کسانی که در کشور بر اثر حوادث جان خود را از دست می دهند، بر اثر تصادف رانندگی جان می بازند و 50 درصد دیگر جان باختگان حوادث در سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان، نزاع و خودکشی است.

مطلب قبلیچطور برای برند خود شعار بنویسید
مطلب بعدیالفبای کسب و کار ریچارد برنسون، کارآفرین بریتانیایی