خانه عمومی وزیر ارتباطات: مسدود کردن مردم را به سمت فیلترشکن هدایت می‌کند

وزیر ارتباطات: مسدود کردن مردم را به سمت فیلترشکن هدایت می‌کند

0
وزیر ارتباطات: مسدود کردن مردم را به سمت فیلترشکن هدایت می‌کند
واعظی گفت: اکنون با افکار بسته ای مواجه هستیم که تنها به دنبال بستن همه چیزهستند.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از کسانی که همچنان دنبال بستن شبکه های پیام رسان و اجتماعی هستند،  گفت: همراهی مردم با شرکت های تولید کننده محتوا و دولت فرصت های این بخش را افزایش و تهدید ها را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های یک شرکت دانش بنیان گفت: دنبال ایجاد فضای مجازی پاک هستیم و دست یافتن به آن نیازمند همراهی و همکاری تک تک فعالان این بخش و مردم جامعه است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با انتقاد ازکسانی که زیرساخت های ارتباطی را تنها در واگذاری تلفن به مکانی می بینند، گفت: این عده هنوز نمی دانند که رویکرد ارتباطی تغییر کرده و دیگر واگذاری، خط تلفن مطرح نیست.

واعظی افزود: نگاه مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها واگذاری تلفن نیست بلکه به دنبال تولید محتوای فاخر ایرانی وتولید برنامه های نرم افزاری به زبان فارسی برای مردم در این شبکه ها هستیم تا مردم دیگر به سمت استفاده از شبکه های خارجی نروند.

تجربه نشان داده با بستن همه چیز نمی توان شغل ایجاد کرد ضمن آنکه نوآوری ها پدید نخواهد آمد علاوه برآن مسدود کردن مردم را به سمت استفاده از فیلترشکن ها هدایت خواهد کرد.

عضو هیات دولت به عملکرد یکی از شرکت های تولید کننده برنامه نرم افزاری اشاره کرد که تاکنون موفق به تولید بیش از 120 هزار اپلیکیشن شده و حدود 23 هزار گروه دررابطه با اپلیکشین نویسی فعالیت می کنند وگفت:اکنون تولید محتوا جایگاه خود را یافته است.

انتقاد از افکار بسته

وی به صحبت های برخی که همواره تاکید بربستن همه چیز دارند اشاره کرد و ادامه داد: آیا با بستن کار درست می شود؟ اگر یک کارآفرین و سرمایه گذار اطمینان نداشته باشد می تواند سرمایه گذاری کند.

واعظی گفت: اکنون با افکار بسته ای مواجه هستیم که تنها به دنبال بستن همه چیزهستند.

عضوشورای عالی فضای مجازی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام شد قرار است اواخر تیرماه و یا اوایل مردادماه فاز سوم شبکه ملی اطلاعات رونمایی شود و انجام خواهد شد.

واعظی گفت: نمی توان با دستور بخش خصوصی را وادار به تولید محتوا کرد بلکه باید به گونه ای عمل شود و مقررات گذاشته شود که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد تا محتوای تولیدی را الکترونیکی کند.

واعظی به فعالان شبکه های اجتماعی توصیه کرد: محتواهایی که صحیح نیستند و درشان فرهنگ ایرانی و مخالف اعتقادات دینی ما هست را خود پالایش کنند.

عضوشورای عالی فضای مجازی بیان کرد: در زمینه فرصت و تهدید بودن فضای مجازی فرصت ها باید به سرعت افزایش یابد و تهدید ها توسط خود فعالان رصد شود.

واعظی گفت : ما به دنبال یک فضای مجازی پاک در کشور هستیم و نباید اجازه دهیم محتوای خلاف به خانوداه ها برسد.
وزیرارتباطات به تفکری که معتقد است همه چیز با بستن درست می شود اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده با بستن همه چیز نمی توان شغل ایجاد کرد ضمن آنکه نوآوری ها پدید نخواهد آمد علاوه برآن مسدود کردن مردم را به سمت استفاده از فیلترشکن ها هدایت خواهد کرد.

واعظی با بیان اینکه ما با تفکر بستن مخالف هستیم گفت : آنچه که ما با آن موافق هستیم یکی هرچه می توانیم در راستای سالم سازی و پاک سازی انجام دهیم و دیگر فرهنگ سازی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل