خانه عمومی راهنمای قدم به قدم راه اندازی ابزار فروشی

راهنمای قدم به قدم راه اندازی ابزار فروشی

0

به نظر شما عجیب نیست که در بازار پرفرازونشیب کسب‌وکارهای آزاد، بسیاری از افراد به راه اندازی یک ابزار فروشی فکر می‌کنند؟ شاید اگر شما هم درآمد ابزار فروشی را بدانید، نگاه دیگری به این شغل داشته باشید! اگر جزو آن دسته افرادی هستید که ایده راه‌اندازی یک ابزار فروشی را در سر می‌پرورانید، احتمالا به دنبال یک راهنمای کامل از مراحل ضروری در این مسیر هستید و سوالات بسیاری در ذهن خود دارید. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم درباره راه‌اندازی فروشگاه ابزارآلات از اولین مرحله تا رساندن آن به مرحله سوددهی را به شما معرفی کنیم. با مطالعه این متن تا انتها با تاسیس نمایندگی ابزار فروشی خود از برندهای مطرح فاصله‌ای نخواهید داشت.

بررسی بازار و تحلیل رقبا؛ اولین مرحله راه اندازی ابزار فروشی

یکی از اولین قدم‌هایی که باید در مسیر راه اندازی ابزار فروشی پشت سر بگذارید، بررسی دقیق بازار ابزارآلات و مخاطبان آن است. شما باید همه جزئیات بازار هدف را بررسی کنید و محصولات موردعلاقه مشتریان خود را بیابید. به‌عنوان مثال تا زمانی که اطلاعات دقیقی درباره میزان فروش و نیاز بازار نسبت به سشوار صنعتی نداشته باشید، به‌هیچ‌عنوان نباید این محصول را در لیست اجناس مغازه ابزار فروشی خود قرار دهید. پس از بررسی دقیق این محصول و به دست آوردن اطلاعات درباره بهترین تامین‌کنندگان و بهترین فروشندگان آن متوجه نخواهید شد که این محصول بسیار پرفروش و پرسود است.

علاوه‌بر آن، باید رقبای اصلی و برندهای قوی و فعال در حوزه فعالیت خود را شناسایی کنید و خدماتی با مزایای بیشتر نسبت به آن‌ها در اختیار بازار هدف خود قرار دهید. در چنین شرایطی می‌توانید به‌راحتی با بهترین‌ها رقابت کرده و آن‌ها را از سر راه خود کنار بزنید.

تعیین محصولات و خدمات؛ شفافیت در مسیر پیش رو باعث پیشرفت می‌شود

پس از بررسی بازار و تحلیل رقبا، باید مشخص کنید که چه نوع محصولات و خدماتی را به مشتریان خود عرضه خواهید کرد. این محصولات یا خدمات، باید با نیاز بازار هدف و مشتریان شما سازگاری داشته باشد. به‌عنوان مثال در ابتدای راه اندازی فروشگاه ابزارآلات باید بدانید که دریل چکشی رونیکس در چه صنایعی کاربرد دارد و توسط کدام گروه از افراد خریداری می‌شود. اگر این وسیله توسط افراد در بازار هدف شما خریداری می‌شود، نسبت به سرمایه خود تعدادی از آن را در لیست اجناس مغازه ابزار فروشی خود بگنجانید و نسبت به تهیه و فروش آن اقدام کنید.

تعیین محصولات و خدمات؛ شفافیت در مسیر پیش رو باعث پیشرفت می‌شود

تعیین موقعیت فروشگاه ابزارآلات باتوجه‌به مشتریان و بازار هدف

درصورتی‌که قصد راه اندازی ابزار فروشی به صورت یک فروشگاه فیزیکی را دارید، باید نسبت به انتخاب موقعیت مکانی آن وسواس به خرج دهید. در تعیین محل فروشگاه به نکاتی چون منطقه، سهولت دسترسی و فاصله مکانی مشتریان خود با فروشگاه توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال ابزاری مانند میخ کوب بادی به‌طورکلی محصول پرفروشی محسوب می‌شود، ولی در نزدیکی کارگاه‌های مبلمان‌سازی و کابینت‌کاری فروش بسیار بالایی خواهد داشت.

طراحی فروشگاه؛ قدمی به منظور جذب مشتری و کسب اعتماد

در راه‌اندازی فروشگاه ابزارآلات، حتما به طراحی فروشگاه دقت کنید. این که در نگاه اول چه حسی را در دل مشتری خود ایجاد می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. ظاهری موقر و متناسب با شغل ابزار فروشی برای فروشگاه خود در نظر بگیرید. شما باید یک فروشگاه جذاب و کارآمد طراحی کنید که اعتماد مشتریان شما را جذب کند؛ همچنین باید توجه داشته باشید که فروشگاه شما به‌راحتی قابل‌دسترسی باشد و در مسیر عبورومرور دیده شود.

انتخاب پلتفرم فروش متناسب با مشتریان نمایندگی ابزار فروشی

یکی دیگر از مهم‌ترین گام‌ها در راه اندازی ابزار فروشی، تصمیم‌گیری درباره پلتفرم فروش است. شما باید در ابتدای مسیر مشخص کنید که محصولات و خدمات خود را از طریق فروشگاه آنلاین، فروشگاه حضوری یا هر دوی آن‌ها در اختیار مشتریان قرار خواهید داد. برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع باید به نیازهای مشتریان خود توجه ویژه داشته باشید.

تامین محصولات؛ برای افزایش درآمد ابزار فروشی محصولات را هوشمندانه انتخاب کنید

با تامین محصولات، کم‌کم مغازه ابزارآلات تکمیل می‌شود و شکل فروشگاه به خود می‌گیرد. برای این هدف شما باید درباره تامین‌کنندگان ابزارآلات در ایران تحقیق کرده و تامین‌کنندگانی که محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند، برای معامله انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید محصولاتی مشابه را از چندین فروشگاه استعلام قیمت بگیرید و باتوجه‌به تحلیل‌های بازار تامین‌کننده‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.

تبلیغات و بازاریابی؛‌ مهم‌ترین گام در مسیر افزایش درامد ماهیانه ابزار فروشی

بعد از طراحی فروشگاه و تامین محصولات، باید برای فروش محصولات اقدامات هوشمندانه‌ای انجام دهید. درآمد ابزار فروشی ارتباط مستقیمی با تبلیغات دارد؛ بنابراین باید برای تبلیغات برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت بسیاری را در ذهن داشته باشید و اجرا کنید. برای جذب مشتریان به فروشگاه خود، باید روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی متنوعی را به کار بگیرید. این شامل تبلیغات آنلاین، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و همچنین کمپین‌های تخفیف و جوایز ویژه مشتریان می‌شود.

سیستم مدیریت فروشگاه؛ یکی از بزرگترین مشکلات ابزار فروشی ها با سیستم سنتی

با انتخاب شغل ابزار فروشی باید خودتان را برای جمع‌آوری آمار دقیق درباره میزان خرید و فروش، موجودی محصولات و مدیریت مالی آماده کنید. برای مدیریت فروشگاه خود به بهترین شکل ممکن باید یک سیستم قابل‌اطمینان برای مدیریت موجودی محصولات، پیگیری سفارشات، مدیریت مالی و پیگیری پرداخت‌های آنلاین در نظر بگیرید. این سیستم باید امکان گزارش‌دهی دقیق و به‌روزرسانی‌های مناسب را نیز در اختیار شما قرار دهد.

ارائه خدمات پس از فروش به منظور کسب رضایت مشتریان فروشگاه ابزار فروشی

اگر می‌خواهید بعد از راه اندازی ابزار فروشی سال‌ها به فعالیت خود ادامه دهید، باید گام‌های موثری برای حفظ مشتریان و افزایش میزان وفاداری آن‌ها انجام دهید. برای این هدف باید خدمات پس از فروش مناسبی را به آن‌‌ها ارائه کنید. این خدمات شامل تعمیرات، ضمانت بازگشت کالا و وجه در صورت عدم رضایت، جایگزینی محصولات و پاسخگویی مناسب به سوالات و نیازهای مشتریان می‌شود.

علاوه‌بر این‌ها، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در پروسه تاسیس یک فروشگاه ابزارآلات برای کسب رضایت مشتریان باید انجام دهید، تامین محصولات از یک تامین‌کننده معتبر با ابزارآلات باکیفیت است.

راه‌اندازی فروشگاه ابزارآلات کامل با محصولات متنوع رونیکس

در این مقاله مراحل راه اندازی ابزار فروشی را به صورت گام‌به‌گام برای شما شرح دادیم. اگر قصد دارید نمایندگی ابزار فروشی خود را داشته باشید در اولین گام نسبت به تحلیل رقبا و شناخت بازار اقدام کنید. پس از آن با شناخت نیاز بازار و متناسب با مشتریان هدف خود، برای تامین محصولات اقدام کنید. مرحله تامین محصولات یکی از مهم‌ترین اقدامات در راه اندازی فروشگاه ابزارآلات است. از مشکلات ابزار فروشی که بسیاری از فروشندگان با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌توان به کمبود محصولات یا محصولات بدون کیفیت اشاره کرد.

رونیکس نامی آشنا در حوزه تولید انواع ابزارآلات است که برای تهیه لیست اجناس مغازه ابزار فروشی با بهترین کیفیت، می‌توانید روی تهیه محصولات رونیکس حساب ویژه‌ای باز کنید. برای تهیه ابزارآلات رونیکس از عاملین مجاز و فروشگاه‌های ابزارآلات این برند در سراسر کشور کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

خروج از نسخه موبایل