دولت ۳۰هزارمیلیارد تومان به وزارت نیرو بدهکار است

قیمت تمام شده هرکیلووات ساعت برق١١٠تومان است اما این برق به مشترکان ۶۶تومان فروخته می شود.

معاون وزیر نیرو گفت: باتوجه به اختلاف ٤٤تومانی قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت برق و نرخ فروش همین میزان به مشترکین، دولت ١٤هزارمیلیارد تومان درحال حاضر به بخش خصوصی بدهکاراست.

هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در بخش برق در نشست خبری، در باره میزان بدهی وزارت نیرو به نیروگاه های بخش خصوصی، گفت: باتوجه به اختلاف ٤٤تومانی که میان قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت برق و نرخ فروش همین میزان به مشترکین، دولت ١٤هزارمیلیارد تومان درحال حاضربه بخش خصوصی بدهکاراست.

وزارت نیرو می گوید قیمت تمام شده هرکیلووات ساعت  برق١١٠تومان است اما این برق به مشترکان ٦٦تومان فروخته می شود.

وی گفت: میزان این بدهی دولت مابین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور بدون درنظرگرفتن دو سال٨٨و٩٥، رقمی معادل ٢٣هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که به انضمام حسابرسی دو سال یاد شده، این رقم به بیش از ٣٠هزار میلیارد تومان می رسد.

به گفته فلاحتیان، وزارت نیرو برای افزایش تعرفه برق در انتظار تصمیمات دولت و تابع آن است.

به گفته وی، پیش بینی می شود بتوانیم تا قبل از تابستان ۹۷، چهار هزار مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه کنیم. به عبارتی از سال ۹۲ تا ۹۶ به احتساب هشت هزار مگاوات ظرفیتی که طی این مدت اضافه شد و چهار هزار تایی که در آینده اضافه می شود، ۱۲ هزار مگاوات به ظرفیت کل نیروگاه های کشور اضافه می شود.

بنابر گزارش وزارت نیرو در چهار سال گذشته ۴.۵ میلیون مشترک به مشترکان برق در کشور اضافه شد و در حال حاضر ۳۴ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد.

در حال حاضر 700مگاوات برق از ترکمنستان و ارمنستان وارد می شود و در مقابل یک هزار و 300 مگاوات برق صادر می شود. بنابر گزارش وزارت نیرو درآمدهای ارزی حاصل از صادرات برق در چهار سال گذشته 4 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است.

مطلب قبلیتعداد معادن در حال بهره برداری کاهش یافت
مطلب بعدیجمعیت ایران 80 میلیون؛ 20 میلیون 730 هزار نفر ساکن روستا

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید